Multidesk.be » Forums » Audio & video » Webcam plaatsen thuis (permanente verbinding) (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door twofuncky op zaterdag 29 oktober 2005 om 02:42:47.
twofuncky heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,
Ik zou graag een webcam plaatsen met een constante verbinding.
Dewelke ik steeds zou kunnen zien (beetje zoals een bewakingscamera)
Is dit mogelijk ? Ik heb een gewone Telenetverbinding....
Alle hulp is welkom, ik ken er nix van ...
Alvast bedankt !
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op zaterdag 29 oktober 2005 om 10:47:15.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13787
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dit is mogelijk, maar hou er rekening mee dat je bij Telenet (standaard) slecht 1.5 GB per 30 dagen (zou binnenkort wel gaan veranderen...) mag verbruiken. Als je constant een webcam hebt aanstaan, vrees ik een beetje dat je deze quota gaat overschrijden.

Je kan echter extra volumeblokken aankopen tegen 1 euro per blok van 1 GB, maar dan telt ook bij die GB maar 15% mee als upload (dus 150 MB vna de 1 GB mag je voor upload gebruiken).

Soit, tot zover de waarschuwingen. Technisch gezien is het zeker mogelijk, maar je moet wel constant een PC hebben draaien die de beelden doorstuurt/uploadet.

Qua software kan je bijvoorbeeld het programma Webcam XP gebruiken. Wat ook een mogelijkheid is, en misschien beter indien deze situatie, maar niet eenvoudiger om in te stellen: je installeert een server op de PC waaraan de webcam hangt. Je laat het programma dat de foto's neemt (bijvoorbeeld webcam XP alweer) de beelden wegschrijven naar een map op je harde schijf. Je zorgt ervoor dat deze map binnen je zogenaamde webroot zit (de map die via het internet beschikbaar is). Eventueel kan je deze nog beveiligen met een wachtwoord. Op deze manier worden er enkel beelden geuploadet wanneer je daar expliciet om vraagt en niet constant; kan je upload zeer ten goede komen denk ik.

Hou er rekening mee dat deze laatste methode in feite door Telenet verboden wordt, ttz: je mag geen servers draaien...
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten