Multidesk.be » Forums » Java » opleiding java programmeur

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op donderdag 31 januari 2008 om 13:46:47.
Ik zou graag een opleiding Java volgen om programmeur te worden, terug naar school is geen optie omdat ik ondertusseen al enkele jaren gewerkt heb. Ik heb gehoord dat ze bij de VDAB zo een opleiding geven en dat die goed is. Nergens anders kan je blijkbaar gratis een opleiding volgen om website te leren maken met java. Je leert er ook nog EJB ofzo en dat schijnt redelijk wat te worden gevraagd. Mijn neef zijn vriend zei dat hij iemand kende die er werk mee gevonden had.
Haasrode is niet zo ver van Aarschot, dus dat is te doen. Maar wie heeft ervaring met die opleiding?

Groetjes,
Aeldert De Vlaeminck
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 31 januari 2008 om 13:56:21.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik weet niet wat je leeftijd is en wat je huidige situatie is maar volgens mij lijkt een avondschool misschien geen slechte optie. Je krijgt dan ook diverse voordelen (werkgever betaald een deel van de kosten) en nog andere (moet je eens gaan navragen).

Wat betreft jouw keuze is Java geen slechte keuze maar je moet oppassen! Java is populair maar niet als het gaat om websites met Java. Als je dus graag iets met web ontwikkeling doet, ga dan niet de kant uit van Java implementatie maar Ajax en PHP of Flash. Java op websites kom je telkens minder en minder te zien (tenzij als het gaat om spelletjes te maken).
Ik heb helaas geen ervaring met de opleidingen van de VDAB maar echt van zeer goede kwaliteit zijn ze niet. Iemand met een diploma informatica of iets gelijkaardig zal altijd de bovenhand halen als het gaat om de sollicitatie. Ik denk daarom dat avondschool toch het best is.
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op donderdag 31 januari 2008 om 16:37:20.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Web development is zoals smg zegt meer Ajax, Php flash, maar vergeet ook niet asp en silverlight. Veel sites zijn asp gebasseerd en de huidige setup van sliverlight is beter dan die van flash maar dat kan heel snel veranderen met de volgende versie van flash.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door SMG op donderdag 31 januari 2008 om 18:11:19.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Moest je kiezen tussen een PHP, ASP, of ASP.net zou ik PHP nemen. Is volledig gratis te downloaden en dus te leren, werkt op ieder platform en je bent niet gebonden aan de IIS server van Server of Pro uitvoering van Windows.
Daarbij is PHP een zeer krachtige taal en zeker evenwaardig aan ASP.net. ASP is eerder de kindje en niet echt krachtig. Om wat moeilijkere dingen gedaan te krijgen ben je in ASP veel langer bezig dan in de andere genoemde talen. Daarbij heeft PHP (en ASP.net denk ik) een veel grotere community waar je al gemaakte code van kan gebruiken.

Maar zoals NightCreature al zei (en ik ook), Java is niet echt handig in sites. Het wordt vrij weinig gebruikt vanwege de aanwezige andere technologieŽn (Flash, Ajax, ColdFusion en Silverlight).
Op de desktop is natuurlijk Java wel geschikt en vrij populair (vooral vanwege de multiplatform eigenschap).
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen