Multidesk.be » Forums » .Net » [C#] Snake game

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 04:44:30.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Mja

als ware van een test van het .net framework 3.x en de visual studio express 2008 heb ik snake geschreven.

Had dit vroeger wel al eens gemaakt (zie gamecalculator) maar 'k wilde het eens beter proberen.

Dus, deze heeft framework 3.5 nodig en Windows installer 3.1 (ie download deze indien niet aanwezig). Is vermoedelijk ietsje groter dan wat ik tot nog toe meegaf van applicaties, maar dit komt doordat er wel wat geluiden inzitten.

Kleine uitleg over spelen:
- Starten/Herstarten na muur is er een 2 seconden pauze, je kan alle toetsen indrukken maar de richting zal niet wijzigen
- Na alle levels gespeeld te hebben komt er een eindscherm, maar je begint opnieuw aan alle levels na het eindscherm en je kan je missie nog eens ondernemen alle levels uit te spelen
- Snelheid staat momenteel msischien wel wat traag, da kan ik eventueel wel veranderen desgewenst, maar ik vond het moeilijk om het op veel hogere snelheid te spelen
- Bij het indrukken van pijltjes toetsen veranderd de slang indien mogelijk van richting (je kan jezelf niet opeten)
- Na 1000 punten extra leven (misschien wat weinig)
- Na 10 appels krijg je 1 rode
- 15 appels opeten en je gaat naar de volgende level (exclusief de rode appels, deze maken je enkel langer en geven je meer punten, vrije keus om op te eten)
- S laat geluiden toe (standaard aan, wordt onthouden bij programma afsluiten/opstarten)
- M laat achtergrond muziek toe (standaard aan, wordt onthouden bij programma afsluiten/opstarten)
- Highscore wordt aangepast tijdens het spelen (je kan dus eender welk moment stoppen :))

Download:
Laatste nieuwe versie: http://www.multidesk.be/bijlage/355833314061ddca897d3158f71c73e5.zip (versie 1.002)

Om dit spelletje te spelen is het .net framework 3.5 nodig en dit kan je hier vinden. Hoewel dat dit een grote download is, is het een investering voor in de toekomst.

Screenshot

http://www.multidesk.be/bijlage/111cb04880d7a19a08134abd725c81fe.jpg

Opmerking van de crew

.net framework link toegevoegd & link geupdate naar versie 1.002
SMG
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op donderdag 24 januari 2008 om 08:20:30.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
In de wietbladeren, ja hoor :D
^ Reactie #2 geschreven door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 10:19:48.
thekid's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Wheeldigger op 24/01/2008 08:20:30:

In de wietbladeren, ja hoor :D

Eigenlijk in The Gimp noemt die texture Maple leaves ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.75 % door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 10:20:42.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door SMG op donderdag 24 januari 2008 om 15:25:02.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Slik, eerst een download van 200MB van dat .net framework ... :p
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 16:01:40.
thekid's avatar
Moderator
Wel ja, 't is een investering voor de toekomst :) en binnenkort zit het toch bij de windows update :) + het spelletje zelf is nog vrij aangenaam hoor :)

En vergeet zeker geen feedback te geven :D
^ Reactie #5 geschreven door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 18:31:12.
thekid's avatar
Moderator

Dixit

Dixit SMG op 24/01/2008 15:25:02:

Slik, eerst een download van 200MB van dat .net framework ... :p

btw, het zal voor Sokoban binnenkort ook .net 3.5 framework worden ;) die is reeds overgezet, dus 't blijft een investering voor de toekomst ;) :D
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op donderdag 24 januari 2008 om 19:07:24.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Hehe ja maar voordat 3.5 zich in een win update bevindt zal nog wel ff duren. Ik hou het voorlopig maar bij C/C++, en ja ik weet dat ik het een en ander nog online moet zetten. Maar ik zal er dit weekend eens naar kijken of ik het kan plaatsen. Hele project is nu afgerond dus ik kan het online zetten.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #7 geschreven door thekid op donderdag 24 januari 2008 om 21:45:39.
thekid's avatar
Moderator
True true,

maar in de toekomst komt ie er zeker bij hé :) Ik probeer nu al met de 3.5 te werken, dan zit ik tenminste niet achter voor in de toekomst :)

iemand al getest? zijn de geluiden wat toepasselijk? Of liever iemand anders dan homer en maggie die alle geluidjes opeisen? :D
^ Reactie #8 geschreven door thekid op vrijdag 25 januari 2008 om 00:16:35.
thekid's avatar
Moderator
ter aanvulling:
met deze link kan je de .net framework manueel updaten naar v3.5

^ Reactie #9 geschreven door Simon op zaterdag 26 januari 2008 om 16:08:25.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Tof spelleke (thumbsup)!

Tof gedaan met die Homerstemmetjes :). Het zou wel handig zijn om het niveau (snelheid van de slang) te kunnen aanpassen. Maar dan, hoe rapper de slang, hoe meer punter per appel.
Bij mij werden ze nogal veel op moeilijke plaatsen gezet (langs muren en in hoekjes) is dat de bedoelding?
Het is misschien ook beter om de speler pas te laten overgaan naar een volgend level na het nemen van 15 appels op een rij. Als je er nu 14 neemt en botst, dan kan je na het nemen van één appel toch direct overgaan naar een volgend level en dan is de spanning er een beetje af vind ik.
Is het de bedoeling dat er bij het beginnen direct al 2 groene appels liggen?
Er zit ook nog een kleine bug in. In het eerste level nam ik de laatste appel en botste dan tegen de muur. Dan kreeg ik het stemmetje "me lose brains" te horen, maar tegelijk ook "Tada tatata hey, ...". Dat zou natuurlijk niet mogen :D.

Voor de rest heb ik er niets op aan te merken, knap werk (thumbsup)!
^ Reactie #10 geschreven door SMG op zondag 27 januari 2008 om 16:09:54.
SMG's avatar
Moderator
Leuk spelleteje, maar ik heb er toch een paar opmerkingen (logisch toch niet :p)
- De slang gaat te snel (een snelheid instellen zoals Simon aangaf kan misschien handig zijn ;))
- Welke homer stemmetjes????
- Tussen een lvl zit een pauze voordat hij beweegt maar als je met de knoppen beweegt begint hij plots te beweren (ongeacht of de pauze voorbij is of niet). Zo ben ik dus al een aantal keer gestorven.
Oplossing, net zoals bij P (pauze) even een schermpje tussen lassen dat hij op een knop moet drukken om verder te gaan naar het volgend lvl. Zo zal de speler niet onverwacht op een verkeerde knop drukken zodat hij dood gaat.
- Controls tonen bij het starten (meeste mensen weten niet dat p voor pauze staat)

Dat van Simon met een aantal appels op een rij nemen zonder te botsen vind ik zeer leuk, is origineel ;)

Verder, zeer leuke spelletjes, maar kan je dat toevallig eens voor Java maken, dan heb ik een nieuw spel voor op mijn Palm ;)
BTW, je spelletjes zijn altijd wel goed, maar heb je toevallig geen site waar je die allemaal op zet (buiten Multidesk.be). Er is veel vraag naar van die kleine spelletjes aangezien die op het internet meestal geld kosten.
^ Reactie #11 geschreven door thekid op maandag 28 januari 2008 om 00:56:04.
thekid's avatar
Moderator
Merci voor de comments, had nog niet veel tijd gehad dit weekend om het forum te controleren.

Bij deze heb ik alle vermelde bugs eruitgehaald (normaal gezien toch, jullie testen kan het natuurlijk nog veranderen :)).

Er is een menu'tje bijgekomen :) Je kan daar alles instellen zoals gewenst (snelheid, onthouden van appels of niet). Deze wordt ook getoond bij het opstarten en bij het verliezen van een leven. Hoe hoger de snelheid, des te meer punten je krijgt. Extra leven ontvang je nu per 2500 punten

Het bewegen na naar een nieuwe level te gaan is nu ook opgelost. 2 appels in het begin van het spel is ook opgelost :D
Er is nu ook meter beschikbaar die toont hoever je al zit in de level. Bij het onthouden van de appels mag je foutjes maken in de level, je kan gewoon vanaf het aantal genomen apples doorspelen, bij het niet onthouden moet je steeds opnieuw 15 appels nemen, op een rij, dus da's iets nieuw die erbij komt.

Alle settings worden bewaard bij het verlaten van het spel. Er zijn nog een hele hoop nieuwe levels bijgekomen :) En er is 1 levelbug uitgehaald (waar een appel kon staan maar de snake onmogelijk kon nemen zonder suicide mode).

Download update hier
Bijlage: Snake v1.001 (1.1 MB)

http://www.multidesk.be/bijlage/3b325966bf69c47c67b21611072a8194.png

Randinformatie

@SMG:
Voor java wil ik het wel eens proberen, maar ik wil je best ook alle broncode doorsturen, zodat je het zelf kan porten. Het is wel undocumented, dus er is wel wat info bij nodig :)
Ik heb ook (nog) geen site buiten multidesk waarop ik deze site aanbied, maar dit kan natuurlijk in de toekomst veranderen, ik ben eerst van plan alle vorige games met betere graphics, muziek en userfriendlyness aan te passen, daarna kijk ik wel voor een aanbiedsite te maken :) Het kan steeds zijn dat ik dan ook wel 1 € per spel zou aanrekenen :) of 5 € voor het totale pakket :), maar voor MD blijft het dan wel gratis :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.55 % door thekid op maandag 28 januari 2008 om 01:01:40.
^ Reactie #12 geschreven door SMG op maandag 28 januari 2008 om 11:36:59.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

Zo ne goeie Java programmeur ben ik niet echt hoor, laat staan C# gaan verstaan :p
Ik wil het natuurlijk best proberen maar ik weet al meteen dat het niet echt zo denderend zal worden :p
^ Reactie #13 geschreven door Simon op maandag 28 januari 2008 om 20:17:28.
Simon's avatar
Dat menuutje is handig en die "progress"-bar ook.
In het menu heb ik wel een probleem met het aanpassen van de snelheid. Als ik dit deel selecteer (wordt dus lichtgroen) en dan op pijltje naar rechts druk om te verhogen doet hij dit niet. Als ik een tweede keer gedrukt hebt wordt hij wel direct met 10 verhoogd. Hij verhoogt wel met 5 als ik eerst pijltje rechts druk en pijltje naar boven of naar beneden. Conclusie: hij verhoogt of verlaagt pas na 2 toetsen :D.

Nu nog een aanpassing van het scoresysteempje. Ik vind dat ik meer punten verdien bij het pakken van een appel bij een snelheid van 100 dan bij het pakken van een appel bij een snelheid van 75.

Voor de rest is het echt knap werk, het wordt steeds beter (thumbsup)!
^ Reactie #14 geschreven door thekid op maandag 28 januari 2008 om 20:34:43.
thekid's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Simon op 28/01/2008 20:17:28:
In het menu heb ik wel een probleem met het aanpassen van de snelheid. Als ik dit deel selecteer (wordt dus lichtgroen) en dan op pijltje naar rechts druk om te verhogen doet hij dit niet. Als ik een tweede keer gedrukt hebt wordt hij wel direct met 10 verhoogd. Hij verhoogt wel met 5 als ik eerst pijltje rechts druk en pijltje naar boven of naar beneden. Conclusie: hij verhoogt of verlaagt pas na 2 toetsen :D.

ga ik nakijken, had het steeds met + en - geprobeerd

Dixit

Dixit Simon op 28/01/2008 20:17:28:
Nu nog een aanpassing van het scoresysteempje. Ik vind dat ik meer punten verdien bij het pakken van een appel bij een snelheid van 100 dan bij het pakken van een appel bij een snelheid van 75.

ja, ik had dit ook net opgemerkt bij het spelen, hij doet de score aanpassing pas als je ingame de snelheid aanpast, en niet in het menu'tje

btw, heeft er iemand al alles uitgespeeld? heb nu wat moeite gedaan met eindgeneriek :) :D
^ Reactie #15 geschreven door Simon op maandag 28 januari 2008 om 20:40:59.
Simon's avatar

Dixit

Dixit thekid op 28/01/2008 20:34:43:

btw, heeft er iemand al alles uitgespeeld? heb nu wat moeite gedaan met eindgeneriek :) :D

Als ik wat meer tijd heb zal ik het eens proberen :).
^ Reactie #16 geschreven door thekid op maandag 28 januari 2008 om 21:49:00.
thekid's avatar
Moderator
Update tijd

Bijlage: 355833314061ddca897d3158f71c73e5.zip

Menuaanpassing van snelheid worden nu meegegeven aan het spel zelf, dus dit probleem is opgelost. Pijltjes verversen nu ook het scherm meteen, dus de snelheid wordt per 5 aangepast :)

2 levelbugs uit 1 level gehaald (de "Toren" level had 2 stukken waarin de slang inkon maar niet meer uitkon)
^ Reactie #17 geschreven door Here I Am op maandag 28 januari 2008 om 22:25:02.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 908
Mooi spel, eens eventjes downloaden.
^ Reactie #18 geschreven door thekid op dinsdag 29 januari 2008 om 00:09:24.
thekid's avatar
Moderator
Mijn eigenste high is momenteel 27370, ergens op level 13 gestrand, snelheid 70 / 100

Ik heb sinds de leveltoevoegingen ook het eind nog niet kunnen bereiken, maar 'k wil het op die snelheid blijven proberen, ben zeker dat het zal lukken :D
^ Reactie #19 geschreven door Simon op woensdag 30 januari 2008 om 13:46:08.
Simon's avatar
Bug bij het menu werkt inderdaad en score wordt ook aangepast.
Het wordt weer beter en beter, kan niet direct nog fouten vinden :D.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen