Multidesk.be » Forums » Mededelingen » Multidesk.be - Update januari 2008

• RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Martijn op zaterdag 12 januari 2008 om 01:30:43.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Na maanden van ontwikkeling en intensief testwerk stellen we jullie met gepaste trots een vernieuwde Multidesk.be voor!

Zoals je waarschijnlijk reeds gemerkt hebt, oogt Multidesk.be er net iets anders uit... We hebben getracht de look and feel van de pagina's ietwat op te frissen, zonder dat de website als vreemd ging aanvoelen. Eťn ding is zeker, wat de vernieuwde lay-out betreft zal het legioen voorstanders waarschijnlijk minstens even groot zijn als het kamp met de tegenstanders ;-).

De opmaak is echter niet het enige punt waar we ons op gefocust hebben. Onder de spreekwoordelijke motorkap bevinden zich minstens evenveel wijzigingen. De hele website, met als speerpunt de homepage, zou een stuk sneller moeten zijn, dankzij onder meer een intelligent cache-mechanisme. We hebben ons echter niet alleen gefocust op het puur technische aspect. Aan de hand van de opmerkingen die we in het verleden van enkele leden ontvingen, is minstens evenveel energie gekropen in het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid van de verschillende secties op Multidesk.be. Zo is nu quasi alle inhoud via RSS beschikbaar; je kan je vanaf nu zelfs per onderwerp abonneren op een RSS-feed, naast de gebruikelijke notificaties via e-mail overigens. Het hele persoonlijke berichten systeem is eveneens onder handen genomen en biedt nu een aantal nieuwe mogelijkheden, waaronder het opslaan van verzonden berichten en het opgeven van een tweede contactpersoon. Waar nuttig, hebben we moderne technologieŽn gebruikt om de website sneller en beter bruikbaar te maken. Zo is het vanaf heden mogelijk om in de forums meerdere berichten tegelijkertijd te citeren en heeft elke reactie een eigen volgnummer zodat verwijzen naar een bericht kinderspel wordt. Deze lijst is slechts een greep uit de lijst met vernieuwingen; aan jullie om alles tot in de details uit te pluizen ;-).

Hoewel de crew enorm veel tijd stak in het zoeken naar de ettelijke honderden bugs en het melden van eventuele verbeteringen, is het vrijwel onmogelijk om de opvattingen van de bezoekers van Multidesk.be te voorspellen. Een aantal zaken in de website zal zijn tijd vragen om eraan gewend te raken, een ander deel zal gerelateerd zijn aan persoonlijke smaak; toch wachten we op dit moment vooral op de feedback van jullie, de bezoekers van Multidesk.be! Kom je ergens iets tegen dat niet in orde lijkt? Zie je een bepaalde functionaliteit graag toegevoegd of anders opgelost? Stoot je op een pagina die niet functioneert zoals je zou verwachten? Laat het ons weten en speel ons je (opbouwende) kritiek door! Enkel op deze manier kunnen we de laatste plooien uit de website strijken zodoende alles net dat ietsje beter te laten aanvoelen!

Met vriendelijke groeten,
Wheeldigger, SMG, Suriv en Martijn

Tot slot zou ik persoonlijk Wheeldigger, SMG en Suriv willen bedanken voor hun inzet en doorzettingsvermogen bij het testen van de website. Zonder hen, hadden de vernieuwingen een pak langer op zich laten wachten en was de kans groot dat bepaalde zaken over het hoofd gezien zouden zijn geweest.
Martijn Wouters
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 12 januari 2008 om 06:38:14.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Om niet te vergeten dat het zonder Martijn nooit zover gekomen was _O_(thumbsup)(party)(handshake)(nod)

(hacker)Keep on g(bike)ing Multidesk.be (b)
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op zaterdag 12 januari 2008 om 10:08:13.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ter informatie: eventuele bugs mogen steeds hier gemeld worden! Je hoeft er dus geen nieuw onderwerp voor te starten ;-).
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door WNxCyberwarmachine op zaterdag 12 januari 2008 om 12:17:02.
WNxCyberwarmachine's avatar
Multiviteit: 1015
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ziet er goed uit :)
1 ding (kunnen er meer worden :P hopen we niet natuurlijk)
als je bij de recent actieve onderwerpen op een onderwerk klikt zit je op pagina 1 ipv de laatste.
^ Reactie #4 geschreven door Dreams op zaterdag 12 januari 2008 om 13:01:06.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/10802.1/harde-schijf-of-ander-oorzaak??.html#p10802

Check mijn reactie eens. Ik heb dat dus totaal niet geschreven. Als ik het bewerk zie ik wat ik normaal gezien had geschreven.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #5 geschreven door k_a_lf op zaterdag 12 januari 2008 om 13:35:26.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFōMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
het is wel zo ineens:-p wist niet eens dat dit op komst was(misschien gewoon niet goed opgelet, kan ook natuurlijk:d). Eerste indruk had ik iets van gadver... maar na nog geen 5 minuten is mijn mening veranderd en vind ik het wel goed zo:-). Het zal de nodige gewenning vragen, maar allesinds goe bezig!(worship)(b)(thumbsup):). Moet wel even kwijt dat ik dat bovenste gedeelde ook in het fel rood maar raar vind, maare is mijn mening en zal wel wennen zeker:-p:)
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 14:01:26.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zoals Martijn al zei, er zal altijd een kamp zijn met positieve meningen en een andere met negatieve. Maar dat draait wel bij, ik was er niet meteen verliefd op in het begin, maar ben wel bijgedraaid :p
^ Reactie #7 geschreven door Hunter op zaterdag 12 januari 2008 om 14:48:39.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ziet er goed uit, alleen is er een bug dat ik mij niet kan uitloggen :p
want ik zou graag ook is zien wat bezoekers te zien krijgen :)
(de bug met de topics is al opgelost :D wat gaat het hier snel )
For Pony !
^ Reactie #8 geschreven door Dreams op zaterdag 12 januari 2008 om 14:59:01.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Dreams op 12/01/2008 13:01:06:

http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/10802.1/harde-schijf-of-ander-oorzaak??.html#p10802

Check mijn reactie eens. Ik heb dat dus totaal niet geschreven. Als ik het bewerk zie ik wat ik normaal gezien had geschreven.

Heeft er iemand al hiernaar gekeken?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 15:01:10.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Tijdens het testen werkte het uitloggen niet omdat cookies domein geboden zijn. Martijn liet ons weten dat het een stukje code was dat wel werkte, maar blijkbaar werkt het dus niet echt helemaal.
Maar wie wilt er nu uitloggen :D

Maar voor de rest heeft Martijn zeeeeer goed werk geleverd. Wij zijn natuurlijk ook blij dat we deel mochten uitmaken van de testers.

@dreams, ik heb zojuist hetzelfde meegemaakt en heb het gemeld. Helaas is het zo bij testen dat je niet elke situatie kan testen. Laat de problemen dus weten, maar gun onze lieve beheerder even de tijd om de fout op te sporen.
Wij kaarten ze dan aan en sturen ze door naar hem.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.18 % door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 15:03:58.
^ Reactie #10 geschreven door Dominikske op zaterdag 12 januari 2008 om 15:12:16.
Dominikske's avatar
Multiviteit: 224
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ziet er super uit! Geen opmerking behalve een hele kleine, en dat is dan ook om te muggenziften:

Als je op de homepage kiest voor "Deze pagina afdrukken", dan krijg je een pagina die mooi gelayout is. Enkel bij de tabel met de 10 nieuwste topics is er bovenaan geen border blijkbaar.

Is dit de bedoeling of niet?
- - - Shadow - - -
^ Reactie #11 geschreven door Hoobastank_RML op zaterdag 12 januari 2008 om 15:12:58.
Hoobastank_RML's avatar
Multiviteit: 1030
Simply the best
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Sorry hoor, ik vin t egt helemaal nix :S
The person who types this is an Idiot:D

Microsoft: You've got questions, we've got dancing paperclips!
^ Reactie #12 geschreven door janximan op zaterdag 12 januari 2008 om 15:18:27.
janximan's avatar
Multiviteit: 68
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ziet er goed uit ;)
aan allen die reageren...proficiat,
aan allen die niet reageren...ook proficiat.
^ Reactie #13 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 15:29:21.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zoals ze zeggen, als het fout kan gaan, gaat het fout.
Helaas wordt ook de nieuwe Multidesk.be geplaagd door kleine bugs die tijdens het testen niet naar voren zijn gekomen.

Een site testen met max 4 gebruikers is een heel andere situatie als ze testen met 50 man tegelijk :-/

Dus als je fouten vind, meld ze en wij houden ze bij en lossen ze op (maar wij kunnen niet vliegen ;))
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.92 % door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 15:30:22.
^ Reactie #14 geschreven door Hayke op zaterdag 12 januari 2008 om 15:42:30.
Hayke's avatar
Multiviteit: 80
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is mss maar een dom idee maar zou het niet handiger zijn voor iedereen dat de crewleden helemaal bovenaan de lijst staan als je ene mail wilt sturen. Aangezien dat ge anders super hard moet gaan zoeken en tenslotte gaan zij de gene zijn die het meeste mails krijgen.

tis maar een ideetje
Groetjes
Hayke
^ Reactie #15 geschreven door Hunter op zaterdag 12 januari 2008 om 16:33:43.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
klein vraagje, moest dat recycle teken, naast "de babbelbox", de babbelbox refreshen?
want die knop werkt niet.
For Pony !
^ Reactie #16 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 16:38:25.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedoeld eigenlijk dat de babbelbox automatisch ververst.
Is in Ajax gemaakt.
^ Reactie #17 geschreven door Suriv op zaterdag 12 januari 2008 om 16:39:56.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Hunter op 12/01/2008 16:33:43:

klein vraagje, moest dat recycle teken, naast "de babbelbox", de babbelbox refreshen?
want die knop werkt niet.

Hij refresht wel degelijk hoor, alleen omdat het AJAX is, zie je het niet zoals een refresh van een frame (zoals vorige versie).
^ Reactie #18 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 16:47:36.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor die bug waarbij je bericht niet hetgene was dat je dacht is een tijdelijke oplossing voor.
Moest het gebeuren, druk dan op Bewerken en plaats je bericht opnieuw.
^ Reactie #19 geschreven door Martijn op zaterdag 12 januari 2008 om 17:27:13.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ondanks dat we met een aantal mensen vrij intensief maanden lang getest hebben (waarbij ettelijke honderden bugs naar boven gekomen zijn) betekent bijlange niet dat wij elke situatie kunnen nabootsen. Daarom dat we ervoor geopteerd hebben alles online te brengen tijdens de eerste nacht van een weekend, zodat we alles kunnen opvolgen. Hartelijk dank aan iedereen die foutjes meldt en andere opmerkingen geeft, een enorme hulp!

Dus; even een kleine roundup:

Op de homepage wordt je doorverwezen naar de eerste pagina van het onderwerp in plaats van de laatste, om de eenvoudige reden dat iedereen zelf zijn paginering kan instellen. Aangezien er vraag is om automatisch terug naar het laatste onderwerp te gaan, zullen we dit (terug) implementeren.

In de forums gaat duidelijk iets fout bij het tonen van de onderwerpen. Dit heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met een bug in het cachingsysteem. We onderzoeken het, maar tot de fout gevonden is, staat de cache in de forums uit. Moest de bug ook elders opduiken, graag melden dus ;-).

Uitloggen zou sinds vanmorgen terug moeten lukken. Is dat niet het geval, verwijder je cookies eens en herstart je browser. Normaal gezien is het probleem dan van de baan. Indien niet, graag een seintje.

Op de homepage bevat de tabel bovenaan inderdaad geen lijn, dat is evenwel met opzet gedaan.

Dat idee om de crew bovenaan een lijst met afzenders te zetten, is zo slecht nog niet, gaan we ook implementeren dus.

Die groene pijltjes in de titel van de babbelbox dienen inderdaad om de inhoud te verversen. De babbelbox wordt echter zo opgebouwd dat je deze eigenlijk niet ziet verversen. Moest je dit irritant vinden of moest je om eender welke reden terug wille grijpen naar de "oude" shoutbox, kan je dit doen door naar je profiel te gaan, je voorkeuren te bewerken en daar de shoutbox in te stellen.
Martijn Wouters
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten