Multidesk.be » Forums » Mededelingen » Multidesk.be - Update januari 2008

• RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door Hunter op zaterdag 12 januari 2008 om 17:48:57.
Hunter's avatar
Multiviteit: 337
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit SMG op 12/01/2008 16:38:25:

Bedoeld eigenlijk dat de babbelbox automatisch ververst.
Is in Ajax gemaakt.

ahzo, oke dan mag je mijn opmerking negeren.
For Pony !
^ Reactie #21 geschreven door thekid op zaterdag 12 januari 2008 om 19:27:45.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mag ik toch een aanvraag doen voor mijn bijlagen of een melding hoeveel keer een bijlage gedownload is? ik vond dit vrij intressant :)

Verder ben ik het nu al gewoon

1 aanvraag nog, een knop vanonderen voor terug te gaan naar Actieve onderwerpen, anders moet je steeds op back of terug naar bovenscrollen als je de laatste remark hebt gelezen :)

Profielberichten zijn ook beter zo :)
't is nog en beetje wennen aan de nieuwe menu's maar ik geraak er wel al wat aan uit :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #22 geschreven door Dreams op zaterdag 12 januari 2008 om 19:32:11.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een of andere reden oogt de site professioneel uit t.o.v. de vorige.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #23 geschreven door Simon op zaterdag 12 januari 2008 om 19:49:01.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is natuurlijk even wennen, maar dat is altijd zo bij vernieuwingen :).

Zoals ik al zei is de layout even wennen, maar na een tijdje kom je er wel aan gewend. Ik vind het persoonlijk wel beter en op sommige plaatsen dan de vorige versie.
De 404 pagina is trouwens ook mooi gemaakt :).

Ik ben persoonlijk een voorstander van die icoontjes, dus dat vind ik ook een grote verbetering! Het is heel handig

De formulieren op de website zijn nu een stuk mooier van stijl! Die gradient in de tekstvelden is heel mooi en die nieuwe checkbokskes zijn zalig! De functie om het berichtvenster te vergroten/verkleinen is ook wel handig zijn.
Ook meer knoppen die helpen om BB-code te plaatsen zullen zeker en vast handig zijn voor gebruikers die hier niet mee vertrouwd zijn.

De regelnummering bij de code-tag is ook een grote verbetering.
Wat ik dan weer minder vind is de nieuwe syntax coloring bij PHP-code. Ik vind persoonlijk dat deze nu iets minder duidelijk is tegenover vroeger.

Wat ik ook mis is een link naar de multiquette en de over multidesk.be pagina. De pagina's zijn wel nog bereikbaar, maar de links bovenaan zijn weg.

Bij de profielen is het tof dat je nu ook de geboortedatum van de leden kan zien (indien deze ingevuld is natuurlijk).
Wat ik wel mis is de zogenaamde "toevoegingen", nu kan ik nergens meer zien welke artikels, links, woordverklaringen, ... ik heb toegevoegd. Of heb ik er over gekeken?

De veranderingen bij de berichten zijn heel goed! Dat "zoekveldje" voor de namen is echt handig en werkt stukken sneller dan de dropdownlist. Het overzicht van de verzonden berichten was ook iets waar ik al lang op aan het hopen was.
Verder, wat zijn "de dienstmededelingen"? Ik vermoed dat enkel de crew deze kan versturen? Wat komt daar dan zoal in terecht?

Ik denk dat ik ook nog een bug ontdekt hebt in het woordenboek. Ik heb net een paar verklaringen bekeken en als ik klik, wordt ik verwezen naar deze pagina, die verwijst naar een blijkbaar niet bestaande categorie.

Bij online bezoekers is er ook iets vreemds: Bij de ene gast/lid staat er dit:
Leest onderwerp:
Counter-strike source downloaden*

bij de andere dit:
forums/onderwerp/2644/
en bij nog andere dit:
forums/onderwerp/32849.1/Artikel,-link,-woordenboe...

Ik denk niet dat dit de bedoeling was :D.

Dat "artikel in de kijker" kadertje vind ik ook mooi gevonden. Zal dat veel aangepast worden? En zoja, wanneer?

Ik denk dat dit voorlopig alles is :), hopelijk kan je er iets mee doen.

**EDIT**
Zie net dat die links naar de multiquette en de over multidesk.be-pagina naar onder verplaatst zijn, maar dat is ook goed zo :).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.5 % door Simon op zaterdag 12 januari 2008 om 19:51:32.
^ Reactie #24 geschreven door SMG op zaterdag 12 januari 2008 om 22:16:37.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dienstmeldingen zijn berichtje (eerder bedankjes) als je een melding doet (waarschuw een crewlid), artikel toevoegd, ...

Gebruik de knop waarschuw een crewlid en we zullen je een bedankje sturen :D
^ Reactie #25 geschreven door Martijn op zaterdag 12 januari 2008 om 22:17:20.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De bijlagen zullen we terug invoegen dan, net ook als de toevoegingen van de leden. Dat laatste zal enkel aan overzichtelijkheid moeten winnen, want dat vond ik een serieus probleem voorheen.

In verband met die actieve onderwerpen, het lijkt mij nuttiger om te vermelden dat er bij elke reactie (bovenaan in de titelbalk) een ^ staat die je naar boven op de pagina brengt, zo kan je meteen doorklikken naar actieve onderwerpen. Is dat een deftige oplossing?

Aangaande de syntax highlighting; de kleuren kunnen we op zich nog veranderen hoor, is niet zo'n probleem. Zal ik later eens naar kijken.

Een lid kan opteren om zijn/haar geboortedatum, zijn/haar leeftijd of helemaal niets te laten zien.

Dienstmededelingen is een speciale "inbox" waar, inderaad, alleen berichten inkomen die vanuit het systeem (getriggered door de crew dus) verzonden worden. Bijvoorbeeld wanneer je op een knop "waarschuw een crewlid" duwt om de crew in actie te laten schieten.

Dat issue van die "Stel een vraag" was inderdaad een bug en is bij deze opgelost. Bedankt!

De online bezoekers gaan we nog eens volledig herwerken, want die pagina is te traag naar mijn zin.

Artikel in de kijker gaat van tijd tot tijd aangepast worden, als er iets interessant van artikel verschijnt (en aangezien de vraag van u komt, schat ik zo dat jij er wel een aantal keer in zal staan schitteren ;-)).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #26 geschreven door Kilian op zaterdag 12 januari 2008 om 22:46:38.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik wil jullie alvast eerst feliciteren met het werk. Doe zo voort zou ik zeggen.

Ik heb al wel een minderheidje gevonden. In de RSS feeds zag je vroeger de hele pagina, wat eigenlijk niet zo goed was. Het idee achter de verandering om maar 1 reactie te laten zien is goed, maar kan je dan best de nieuwe reactie niet laten zien? Ik zi nu telkens dezelfde tekst die de topicstarten bij het eerst antwoord (of vraag, hangt er van af hoe je het bekijk). Misschien dat dit nog wat veranderd kan worden?
^ Reactie #27 geschreven door Here I Am op zaterdag 12 januari 2008 om 23:07:05.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 908
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb eventjes een opmerking misschien is dit al gemeld (sorry dan in dit geval).

Ik ging een topic bekijken en dit kwam er te staan:
Jordan en 0 gasten lezen dit onderwerp.
Waar sta ik dan, ik was dit topic toch ook aan het lezen ;)

Ohja: mooie vernieuwing trouwens, proficiat!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.89 % door Here I Am op zaterdag 12 januari 2008 om 23:07:32.
^ Reactie #28 geschreven door Martijn op zondag 13 januari 2008 om 00:02:07.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Welke RSS feed Kilian? Normaal gezien staat elke reactie in de forums RSS feed.

@Here I Am: wanneer je de pagina vernieuwt, sta je dan in de lijst?
Martijn Wouters
^ Reactie #29 geschreven door Dreams op zondag 13 januari 2008 om 11:59:56.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kan het zijn dat we de leden hun PC's niet meer kunnen bekijken?
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #30 geschreven door Simon op zondag 13 januari 2008 om 12:00:12.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ben blij dat de toevoegingen er terug in komen :D.

Dixit

Dixit Martijn op 12/01/2008 22:17:20:

Artikel in de kijker gaat van tijd tot tijd aangepast worden, als er iets interessant van artikel verschijnt (en aangezien de vraag van u komt, schat ik zo dat jij er wel een aantal keer in zal staan schitteren ;-)).

Dat was niet echt mijn bedoeling toen ik die vraag stelde, maarja :D.

De link "citeer deze tekst" bij de berichten is ook echt handig. Nu begrijp ik wat er bedoeld werd met :):

Dixit

Zo is het vanaf heden mogelijk om in de forums meerdere berichten tegelijkertijd te citeren
^ Reactie #31 geschreven door Slytherat op zondag 13 januari 2008 om 12:51:36.
Slytherat's avatar
Multiviteit: 300
Rat-chan
Mostly harmless...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nieuwe lay out is altijd effe wennen (al doet het me nog steeds denken aan mediamarkt... nee! Ik maak geen reclame :p), maar ikzelf heb nog geen problemen ondervonden.

Wel een stomme vraag: Waarom is het niet mogelijk om Japanse en Chinese tekens op MD te zetten?
Niet dat we dat echt nodig hebben, vroeg me gewoon af waarom het hier niet kan.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.29 % door Slytherat op zondag 13 januari 2008 om 12:52:06.
I'm not a bitch, I just have a low bullshit tolerance.
^ Reactie #32 geschreven door SMG op zondag 13 januari 2008 om 12:57:13.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Dreams op 13/01/2008 11:59:56:

Kan het zijn dat we de leden hun PC's niet meer kunnen bekijken?

Functie is geschrapt omdat het niet gebruikt werd voor wat het feitelijk bedoeld was. Het kan zijn dat ze ooit terugkomt, maar dat zal eerder laat worden dan vroeg :p
De functie was er eigenlijk voor mensen die problemen hebben gewoon konden linken naar hun computer ipv de hele configuratie in het forum te schrijven. Echter niemand heeft dat naar mijn weten ooit zo gebruikt dus ...
^ Reactie #33 geschreven door Dreams op zondag 13 januari 2008 om 19:02:47.
Dreams' avatar
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Oke. Niet echt dat het me interesseert hoor, maar het viel op.
^ Reactie #34 geschreven door thekid op zondag 13 januari 2008 om 20:17:54.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Blij te horen dat de bijlagen terugkomen :)

werkt vlotjes
goed werk
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #35 geschreven door Suriv op zondag 13 januari 2008 om 20:21:17.
Suriv's avatar
Multiviteit: 7607
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 13/01/2008 20:17:54:

Dat is niet gezegd... het kan zijn dat ze terugkomen. Ze hebben alleen lage prioriteit ;).
^ Reactie #36 geschreven door Martijn op zondag 13 januari 2008 om 21:06:38.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Suriv op 13/01/2008 20:21:17:

Dixit

Dixit thekid op 13/01/2008 20:17:54:

Dat is niet gezegd... het kan zijn dat ze terugkomen. Ze hebben alleen lage prioriteit ;).

Nah, ze komen terug hoor ;-). Enkel zijn er inderdaad zaken met hogere prioriteit (zoals bijvoorbeeld die cache die soms raar doet :P).

Aanvulling

Dixit

Dixit Kilian op 12/01/2008 22:46:38:

Ik heb al wel een minderheidje gevonden. In de RSS feeds zag je vroeger de hele pagina, wat eigenlijk niet zo goed was. Het idee achter de verandering om maar 1 reactie te laten zien is goed, maar kan je dan best de nieuwe reactie niet laten zien? Ik zi nu telkens dezelfde tekst die de topicstarten bij het eerst antwoord (of vraag, hangt er van af hoe je het bekijk). Misschien dat dit nog wat veranderd kan worden?

Heb gemerkt wat je bedoelt! Is dus aangepast bij deze ;-).
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door Martijn op maandag 14 januari 2008 om 19:47:27.
Martijn Wouters
^ Reactie #37 geschreven door SMG op zondag 13 januari 2008 om 21:08:02.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Soms is wel echt licht uitgedrukt.
Is er een plaats waar hij wel werkt :p
^ Reactie #38 geschreven door Kilian op zondag 13 januari 2008 om 21:53:46.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@Martijn

Ik heb het probleem bij iedere feed van het forum. Moet ik even een screenshot maken?
^ Reactie #39 geschreven door Martijn op maandag 14 januari 2008 om 07:17:55.
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@SMG: quasi op alle plaatsen buiten in de forums waar hij ogenschijnlijk at random flipt ;-).

@Kilian: Kan altijd handig zijn, voeg maar toe (liefst met wat commentaar) :-).
Martijn Wouters
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten