Multidesk.be » Forums » Audio & video » NTSC naar PAL converteren met software is dat mogelijk? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op vrijdag 23 september 2005 om 17:10:11.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik heb een dvd met ntsc video opnames. Als ik deze beelden op mijn computer wil tonen dan hapert het beeld. Inmiddels heb ik begrepen dat de NTSC beeldopbouw met 30 frames per seconde is en dat dit 60 'velden' per seconde opleverd, ook wel het aantal Hertz genoemd. Dit terwijl de europese norm voor mijn apparatuur 25 frames per seconde (=50 hertz) is. Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om met bepaalde software van 30 beelden per seconde te converteren naar 25 beelden per seconde. Zodat ik zonder haperingen deze beelden kan zien.
^ Reactie #1 geschreven door Sergei op vrijdag 23 september 2005 om 19:17:53.
Sergei heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1378
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zo simpel is het niet.
Naast het verschil in het aantal frames per seconde zit het geluidspoor van een NTSC signaal op een andere plaats dan bij PAL.
En MPEG verandert daar niks aan gezien dit enkel een compressiealgoritme is.

De beste resultaten bereik je met hardware oplossingen maar dat zijn ook de duurste.
Via software bestaan er ook wel mogelijke oplossingen, zoals bvb DVanced PAL/NTSC Converter o.a. te vinden via google. prijs zit net onder de 100 euro.
Helaas zit er toch kwaliteitsverlies in.
Via Adobe's premiere valt er ook wat te doen maar dat is veel duurder.

Hardware convertors blijven de beste oplossing maar dan moet uw opstelling hierop voorzien zijn.
Inhoud van dit bericht : (c)2008 Sergei

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten