Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Canon compact photo printer (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door picasso op dinsdag 14 juni 2005 om 17:32:59.
picasso's avatar
Multiviteit: 2307
Bad Seed
i'm toO old for this shit !
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Heeft er iemand ervaring met de Canon compact photoprinter cp-330 ?
Het is een zogenaamde direct printer (van camera) maar print dat ding ook vanaf je PC en vanuit bv Photoshop ?
Kan je daar ook een Nikon D70 op aansluiten vor direct printing ?

THX.
pic
^ Reactie #1 geschreven door Sergei op dinsdag 14 juni 2005 om 19:16:01.
Sergei heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1378
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
-knip-
Inhoud van dit bericht : (c)2008 Sergei

^ Reactie #2 geschreven door picasso op woensdag 15 juni 2005 om 22:02:45.
picasso's avatar
Bad Seed
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ok, dat ding doet goed zijn werk, de resultaten zijn bevredigend. Wel beter vanop PC, waar ik kan ingrijpen, dan rechtstreeks van Camera (Ixus 40).
Ben fotograaf en heb al wel fotokes gezien tot nog toe, superkwaliteit is het niet, maar daarvoor kocht ik het ook niet. ;)
pic
^ Reactie #3 geschreven door Sergei op woensdag 15 juni 2005 om 23:14:52.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
-knip-

^ Reactie #4 geschreven door picasso op donderdag 16 juni 2005 om 09:09:23.
picasso's avatar
Bad Seed
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Voor al mijn digitaal werk (rechtstreeks of postprocessing) doe ik beroep op een zeer goed labo in Leuven, zij hebben software van Fuji om rechtstreeks bestanden naar hun server te zenden (ongeachte de grootte ! ) en die worden dan geprint op een Frontier (chemisch dus), sublieme kwaliteit. (en krijg daar prof prijzen, zeer interessant dus)

Thuis heb ik nog een Epson inkjet Photo 700, was een beetje de pionier op vlak van echte fotokwaliteit, daar stonden destijds bevriende profs in de grafische wereld versteld van ! Maar, het is en blijft idd een dure zaak en een print in de beste kwaliteit heeft veel tijd nodig.

Dus ik wist zeer goed wat ik kocht hoor, het dient maar om een printje te maken van een snapshot, een kaartje hier en daar, een kaartje op reis....

Maar de tests die ik gisteren deed lieten toch fraaie dingen zien, vooral op vlak van scherpte. Met de kleuren moet je een beetje spelen, dat wel, maar met photoshop is dat ook zo geen probleem.

Voor de rest weet ik dat Sergei blijkbaar zeer goed op de hoogte is van de markt en aprecieer ik natuurlijk zijn deskundig advies ! ;)

PS : de verkoper liet me trouwens een slechte foto (rode zweem) zien als zogenaamd goed voorbeeld, waar ik hem dan ook op wees.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.55 % door picasso op donderdag 16 juni 2005 om 09:10:44.
pic
^ Reactie #5 geschreven door picasso op donderdag 16 juni 2005 om 22:37:24.
picasso's avatar
Bad Seed
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Niet samenvoegen aub ;)

Kleurbestendigheid :

Heeft natuurlijk vooral te lijden onder de invloed van zonlicht. Dus geld voor elke foto (chemisch, inktjet of ds) dezelfde regel : niet aan (langdurig) direkt zonlicht blootstellen !
Voor een chemische kleurfoto geeft men altijd garantie voor 15 jaar kleurvastheid, nu bereikt men dat idd met "speciale" inktjetprinters ook. Maar ik kan uit ervaring spreken dat een "gewone" inktjetprint bewaard in een album ook zolang en langer meegaat hoor. Dus zal dat voor dye sub ook wel gelden.
Let; gebruik nooit die klevende doorschijnende vellen, dus waar je de foto op een zelfklevende achtergrond komt en afgedekt wordt door een folie, daar wordt je foto sowieso geel van.

Zonlicht is gewoon niet goed voor foto's van welke soort dan ook, alleen worden z/w prints er (mooi) bruin van en kleurenfoto's flets. ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.62 % door picasso op donderdag 16 juni 2005 om 22:40:46.
pic
^ Reactie #6 geschreven door Sergei op vrijdag 17 juni 2005 om 02:06:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
-knip-

^ Reactie #7 geschreven door picasso op vrijdag 17 juni 2005 om 10:30:39.
picasso's avatar
Bad Seed
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Uiteraard moet je in principe zuurvrij papier gebruiken om foto's op te kleven en/of als passepartout.
pic
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten