Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » veranderen, maar naar welke? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door tim op woensdag 14 januari 2004 om 21:02:23.
tim's avatar
Multiviteit: 238
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hallo
ik heb momenteel in mijn vaste pc een gforce 2 zitten, maar voor sommige spellen voel ik wel dat het soms te licht wordt. ik zou mij daarom willen veranderen, maar weet niet goed welke te nemen. een gforce 3, of mss een 4? wat zijn de prijzen ongeveer van deze kaarten? moet ik dan ook best meer ram aanschaffen, of is dit niet nodig? heb momenteel 256mb ram

tim :p:p
(mexicano) pc-noob (mexicano)
^ Reactie #1 geschreven door tim op dinsdag 30 december 2003 om 16:31:33.
tim's avatar
Multiviteit: 238
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb zelf al eens rondgekeken, en heb deze site gevonden: http://www.scp.be/toon_artikels.php?cat=video_cards
maar nu weet ik nog altijd nie op wat ik juist moe letten, dus kan iemand mij enkele tips geven, en mss zegge waarom de ene beter is dan de andere?
welke zou je zelf nemen, als je er weinig van je budget wil aan uitgeven, maar toch iets goed wil kopen.

tim
(mexicano) pc-noob (mexicano)
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op dinsdag 30 december 2003 om 17:18:12.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ligt eraan wat je verstaat onder 'weinig budget'. Als je een 3d kaart wil die, op dit moment, een van de betere is, maar niet boven de 500 uit wil, kan ik je de 3D Prophet 9800 Pro aanraden; het is niet de XT (die gemiddel iets van een 150 euro duurder is). Hiermee zou je normaal gezien onder de 500 euro moeten blijven aan kosten. Dit is dan echt wel een van de nieuwere. Als je daar niet zo zeer op kicked en serieus wil dalen in prijsklasse, kan je eens kijken richting de Radeon 9600 Pro. Hierbij zou ik wel zeker letten op de hoeveelheid RAM, 128 begint stilletjesaan te verouderen(ik zwijg hier met men 32 MB wel(dream)), maar de 256 MB versie kan een 20-30 euro(schat ik) meer kosten. Wat ook altijd leuk is, je gebruikt het of niet, is een TV Out. Bij de meeste nieuwe 3d kaarten zit dit er echter wel op.
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door no-fear op woensdag 31 december 2003 om 15:57:16.
no-fear heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 91
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wat martijn zegt klopt nie echt. Ik zou zeker niet voor de 9800 pro gaan, veel te duur, neem gewoon een 9600 pro met 128 mb ram, 256 is alleen nodig als je je alleen maar bezig houdt met video bewerking maar om te gamen heb je het helemaal niet nodig. Op deze site kan je online bestellen, het is via duitsland maar wel supergoedkoop. 7 euro verzendkosten. http://www.funcomputer.de/default.php?page=shop&kat1=6&kat2=45. kheb er zelf zo ook eentje gekocht, echt zalig kaartje, en goedkoop.
^ Reactie #4 geschreven door spokkie op woensdag 14 januari 2004 om 21:02:23.
spokkie heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 28
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
waarom niet efkes wachten, er komen twee nieuwe producenten van 3D op de markt. Dat gaat, als ze mee kunnen en kwaliteit leveren, prijsdalingen geven!!!
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten