Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » [winxp] lotus van 3.11 naar nieuwe pc* (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op woensdag 24 december 2003 om 10:20:31.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik bezit nog een oude 3.11 PC waar veel facturen en andere zeer bijzondere documenten opstaan - offertes en ... Etc !! Zeer belangrijk - de PC is dus echt oud ! Ik wil een nieuwe aankopen ! Maar ik zou graag alle bovenvermelde gegevens op de nieuwe PC zetten ! Hoe kan ik best te werk gaan om niets te verliezen ? Ik werk nu met LOTUS en dat zou ook moeten blijven - leeftijd 60 jaar en dat ken ik vanbuiten de nieuwe versies is weer aanpssen ! Wie zou mij kunnen helpen tegen een goede betaling of mij een goede eerlijke TIP kunnen geven wat ik het beste doe - of aaankoop ...of stel maar voor ! Ik zal je zeer dankbaar zijn vooor de TIPS desnoods tegen een goede vergoeding !
^ Reactie #1 geschreven door rObkE op maandag 15 december 2003 om 12:29:36.
rObkE heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3765
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
normaal zou dat geen probleem mogen geven om die oude lotus te draaien op windows xp, moest het toch problemen geven, kun je het draaien in compatibiliteitsmodus...
ofwel overschakelen op de laatste versie van lotus idd :)
^ Reactie #2 geschreven door Martijn op maandag 15 december 2003 om 16:10:29.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

rObkE schreef:
normaal zou dat geen probleem mogen geven om die oude lotus te draaien op windows xp, moest het toch problemen geven, kun je het draaien in compatibiliteitsmodus...
ofwel overschakelen op de laatste versie van lotus idd :)

Inderdaad, de kans is zelfs groot dat je je oude documenten nog kan lezen met bv Microsoft Office, echt moeilijk in gebruik is het niet, maar zoals Robin al aangaf zou die Lotus nog moeten werken. :-)
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #3 geschreven door een gast op dinsdag 23 december 2003 om 04:41:35.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Maar hoe moet ik deze vele bestanden overzetten a.u.b. wie ken mij helpen ! Desnoods tegen betaling.
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op dinsdag 23 december 2003 om 20:33:02.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een simpele manier is deze bestanden op cd of diksette plaatsen, maar aangezien je windows 3.1 hebt, denk ik niet dat je over een cd-(re-writer beschikt. De simpelste manier is dan om je harde schijf, indien dit gaat, als slave aan je PC te hangen. Zo kan je dus de bestanden 'verslepen' of kopieren. Je moet dan wel je programma's opnieuw installeren op je Windows XP computer. Een andere manier is deze harde schijf(waar je nu op werkt) te upgraden naar windows XP. Dit is, dacht ik, goedkoper en je programma's werken 9/10 nog wel(even veel kans, zoniet nog meer dan bij een volledig nieuwe installatie). Ik weet echter niet ofdat een upgrade mogelijk is vanuit windows 3.1

P.S. Multidesk helpt je gratis verder en zal altijd proberen een oplossing te vinden, wij zijn echter ook maar mensen en onze kennis is dus zeker en vast niet onbeperkt, da's net het leuke aan de community; iedereen weet ergens iets van ;-)
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door Bridge_Burner op woensdag 24 december 2003 om 10:20:31.
Bridge_Burner heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 404
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
een middagske vrijmaken
en 10 disketjes in de winkel gaan kopen
en dan maar kopieren :)
da gaat trouwens nog redelijk snel zenne als ze dicht bij elkaar staan, ietske moeilijker is het via nen nulmodem kabel te doen (tnoemt officieel anders ma bon)
ma dan moet ge al goe wa kennis hebben van win3.1 ..... (in xp gaat da probably me een wizardje)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten