Multidesk.be » Forums » .Net » Mijn documenten beveiligen met vb.net (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dominikske op vrijdag 28 januari 2005 om 00:54:03.
Dominikske's avatar
Multiviteit: 224
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zou graag de map Mijn Documenten beveiligen met een zelfgemaakt programma (gemaakt met vb.net). Als ik op de map klik zou dit programma moeten starten (het is een login-scherm) en indien dan de juiste gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven wordt mag de map openen, anders niet.

Ik weet dat dat programma niet zomaar kan openen als je op de map mijn documenten klikt, en daarom wil ik ook een tweede \"programma\" maken dat opstart als de pc opstart, maar hoe moet dit programma weten dat er op de map is geklikt????

Iemand een idee?
- - - Shadow - - -
^ Reactie #1 geschreven door rObkE op vrijdag 28 januari 2005 om 12:56:33.
rObkE heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3765
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Geen oplossing, maar wat opmerkingen. :p Dan geraak je er toch sowieso aan via de command? En zeker via een boot-CD. Of gewoon als ik via Taakbeheer uw proces kill. :)
^ Reactie #2 geschreven door Dominikske op vrijdag 28 januari 2005 om 13:37:02.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat van command en de boot-cd wat je zegt is zeker waar, maar het is de bedoeling om het loginscherm uiteindelijk te gebruiken voor een uurroosterprogramma dat gebruikt wordt door echte computerleken om het zo maar te zeggen, en wat je zegt van het process te killen via taakbeheer: er komt een stukje code in dat ervoor zorgt dat het process niet zichtbaar is bij de processen van taakbeheer
- - - Shadow - - -
^ Reactie #3 geschreven door Bridge_Burner op vrijdag 28 januari 2005 om 14:17:32.
Bridge_Burner heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 404
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
waardoor er veel kans is dat het gaat gedelete worden door anti spyware software :p

nee serieuz als je wilt beveiligen gebruik dan de NTFS permissie's, ze bestaan voor iets hé.........een andere optie is en-decryptie van je documenten maar voor een veilig algoritme te vinden ga je toch lang lang lang bezig zijn :p (het maken, maar ook u programmake ga tergend traag zijn)

en ps : ge kunt der dan nog altijd aan via bv het netwerk :)
en ps2 : ook al staat het ni in den lijst, dan nog kunde het process killen :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.32 % door Bridge_Burner op vrijdag 28 januari 2005 om 14:18:23.
^ Reactie #4 geschreven door Dominikske op vrijdag 28 januari 2005 om 14:21:46.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
inderdaad, da is ok allemaal waar, mar zoalsk al zei, tzen dus echt wel computerleke e die er mee moete werke! en bijkomend is dan nog da het programmake vanop de server wordt gedraaid en de gebruikers bijna gen rechte hebbe om iet te wijzige ofzo... ik wil dus eigelijk gewoon mar wete of iemand weet hoe ge da doe... :)
- - - Shadow - - -
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 28 januari 2005 om 15:06:05.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dominikske (op 28/01/2005 14:21:46) zei:
inderdaad, da is ok allemaal waar, mar zoalsk al zei, tzen dus echt wel computerleke e die er mee moete werke! en bijkomend is dan nog da het programmake vanop de server wordt gedraaid en de gebruikers bijna gen rechte hebbe om iet te wijzige ofzo... ik wil dus eigelijk gewoon mar wete of iemand weet hoe ge da doe... :)

Ehhhh.........kan hier even de spellingscontrole overheen, dan kan ik en andere gasten die geen dialect kennen hier ook nog wat van leren......
^ Reactie #6 geschreven door Dominikske op vrijdag 28 januari 2005 om 15:17:01.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ok, even zonder dialect:

Inderdaad, dat is ook allemaal waar wat je zegt, maar zoals ik al zei: Het zijn dus echt wel computerleken die met het programma moeten werken.

Een extra feit is dat het programma vanop een server werkt, en dat de gebruikers via hun eigen toestel bijna geen rechten hebben om instellingen te wijzigen en derg...

Ik wil gewoon maar weten of iemand een idee heeft hoe mijn probleem opgelost kan worden "zonder" een bestaand programma, ... te gebruiken.
- - - Shadow - - -
^ Reactie #7 geschreven door Dendeze op vrijdag 28 januari 2005 om 17:16:34.
Dendeze's avatar
Multiviteit: 1695
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als het toch via server gaat waarom dan gewoon niet instellen dat de mensen geen toegang hebben tot de map
^ Reactie #8 geschreven door Kamikiller op vrijdag 28 januari 2005 om 18:00:54.
Kamikiller's avatar
Multiviteit: 251
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
overall wachtwoord toepassen, schermbeveiliging aanleggen met wachtwoord, server met wachtwoord,
That's me
^ Reactie #9 geschreven door Dominikske op vrijdag 28 januari 2005 om 18:26:18.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is precies toch wel moeilijk... Ik weet dat het gaat via instellinge voor machtigingen enzo... Maar dat wil ik dus niet!!!!! Ik wil gewoon dat programma gebruiken, ook om het nog beter te leren...

Ik wil dus niet weten hoe het anders ook nog gaat, maar hoe ik dat klein probleempje van mij kan oplossen met mijn eigen programma en met vb.NET
- - - Shadow - - -
^ Reactie #10 geschreven door Kamikiller op vrijdag 28 januari 2005 om 19:12:20.
Kamikiller's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ik heb wel mischien ander oplossing; met ander programma. zie hier site, Er zijn soorten lock mogelijk op die site. Lock dit is om bestand wachtwoord in te geven
That's me
^ Reactie #11 geschreven door Dominikske op zaterdag 29 januari 2005 om 22:47:10.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
mmm, niet bepaald wat ik zoek...
- - - Shadow - - -
^ Reactie #12 geschreven door Kamikiller op zondag 30 januari 2005 om 15:18:41.
Kamikiller's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dus je bedoelt dat je met meer gebruiker op pc zit en allemaal met wachtwoord is beveiligt. en je wil via ander gebruiker jouw bestand openen met wachtwoord. Is het die dat je bedoelt?
That's me
^ Reactie #13 geschreven door Dominikske op maandag 31 januari 2005 om 00:02:37.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
nee, ik bedoel dat bijvoorbeeld iemand anders op mijn account zou zitten en die wil mijn documenten openen, dat dit niet lukt zonder gebruikersnaam en wachtwoord.

(zoals al gezegd, zonder dat hij het process killt of dergelijke en ik wil dit doen met een eigen gemaakt programma)
- - - Shadow - - -
^ Reactie #14 geschreven door rObkE op maandag 31 januari 2005 om 00:40:11.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Waarom maak je dan gewoon geen nieuwe niet-administratoraccount aan en geef je uw VB.Net programma toegang tot uw "Mijn documenten"?
^ Reactie #15 geschreven door Dominikske op maandag 31 januari 2005 om 00:48:29.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Om eerlijk te zijn: omdat me dat al lukt... Ik wil gewoon weten hoe ik een VB programma kan laten checken of een map of programma wordt aangeroepen
- - - Shadow - - -
^ Reactie #16 geschreven door rObkE op maandag 31 januari 2005 om 00:56:39.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zal wel gaan met een of andere Windows API zeker? :) Nu nog zoeken welke, maar dat was uw vraag waarschijnlijk. :p
^ Reactie #17 geschreven door Dominikske op maandag 31 januari 2005 om 18:57:23.
Dominikske's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
jep jep :D daar kwam eigelijk men vraag op neer :D
- - - Shadow - - -
^ Reactie #18 geschreven door een gast op vrijdag 5 augustus 2005 om 09:33:39.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Om een losse map, dus niet je hele account te beveiligen, is dit wel handig, en GRATIS!FREEWARE en het werkt bij mij goed.
^ Reactie #19 geschreven door Here I Am op vrijdag 5 augustus 2005 om 11:53:14.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 908
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
@ gast: als ik dat programma heb gedownload wou ik dit proberen te installeren maar er kwam op dat je windows NT nodig hebt....heb je ook zo'n programma voor windows 98?

Greetz
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten