Multidesk.be » Forums » Audio & video » ALDI en Medion (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door picasso op vrijdag 17 december 2004 om 17:57:03.
picasso's avatar
Multiviteit: 2307
Bad Seed
i'm toO old for this shit !
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Citaat ZDnet :

Mensen die vandaag bij Aldi-winkels in de rij stonden om een dvd-recorder met harde schijf aan te schaffen, kwamen van een kale reis thuis. Op het allerlaatste moment werd om onduidelijke reden de verkoop van het toestel stilgelegd. Een verklaring voor de beslissing geeft Aldi voorlopig niet. Daarvoor is het wachten tot donderdag en de advertentie die de discounter in een aantal Belgische kranten gaat plaatsen.

Volgens reacties van mensen die vandaag overal in Vlaanderen de speler probeerden te kopen, waren toestellen al in de winkels aanwezig. Aldi-zaakvoerders kregen echter het bevel de spelers niet te verkopen. De aanbieding verdween ook van de website van de keten.

Onofficieel zou er sprake zijn van een technisch probleem, mogelijk in de tuner van de speler die niet aangepast zou zijn aan de Vlaamse markt. Andere bronnen stellen dat het probleem lag bij de voeding, die ontworpen zou zijn voor het 110-volt stroomnetwerk van de Amerikaanse markt. Bevestiging hierover geeft de hoofdzetel van Aldi echter niet. Hetzelfde gaat op voor het gerucht dat de recorder in januari opnieuw zou aangeboden worden.

Het aanbod van Aldi leek op papier heel mooi. De speler, wellicht geproduceerd door vaste Aldi-partners Medion of Magnum, combineerde een dvd-schrijver met een harde schijf van 80 GB. Met een vooropgestelde prijs van 369 euro zat Aldi ruim onder concurrerende toestellen van Philips en Pioneer. Het bleef echter gissen naar de kwaliteit van de machine en - cruciaal - de interface. Ongeveer de enige recensie die op het internet te vinden is, valt te lezen op een Duitse hardwaresite.

Dit gewoon even ter illustratie dat er soms toch al eens een luchtje aan de ALDI zaken kan zitten....
Maar goed, hun reactie was er net op tijd.

;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt door rObkE op vrijdag 17 december 2004 om 19:56:09.
pic
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op vrijdag 17 december 2004 om 19:49:02.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Is dit al geen redelijk oud nieuws?

Als ik me niet vergis, was er inderdaad een fout ontdekt en heeft Aldi de apparaten inderdaad niet verkocht.

't Is echt niet zo dat er aan de toestellen uit Aldi een geurtje dient te zitten. Die zijn van externe leveranciers. Medion is geloof ik in Duitsland zelfs een standalone winkel ;).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door rObkE op vrijdag 17 december 2004 om 19:53:08.
rObkE heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3765
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zie "Aldi Dvd recorder". :)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie