Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Geen opstart na foutcode in Windows 10

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dannyschippers op maandag 15 januari 2018 om 14:59:39.
Dannyschippers' avatar
Multiviteit: 247
Danny
Mahal ko ang aking asawa
Mijn Windows 10 is blijkbaar vastgelopen na een foutcode : 0xc0000225,ik heb op een andere Windows 10 pc een Windows back up gemaakt maar de pc reageert niet op de stick,ik zou graag een herstel uitvoeren en mijn bestanden willen behouden,enige tips?
Bijlage: d7d53e6868609908938a61c1aba289e5.jpg
Long distance relationships are "hard"
^ Reactie #1 geschreven door RedRooster op maandag 15 januari 2018 om 23:20:11.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 320
Bijna dood
Star op met bvb een usb stick waarop de windows10 iso op gebarand is.
ok opgebrand is een slechte term.

Start daarmee op en kies hertsel eens je die optie te zien krijgt.
Kies een opdrachtprompt.

En tik daar in:

bootrec /fixboot
dan enter
bootrec /fixmbr
dan enter
bootrec /rebuildbcd
dan enter

Als een van deze meld dat geen windows partitie is gevonden tja, dan is er wat erger aan de hand.

Liep alles goed, dan de computer herstarten en dan zou windows terug moeten starten.

Toch fouten : Je was toch niet bezig met overklokken zeker?
Dan alvast slechts 1 ram latje er in steken in slot 0 en geen ander lot.

ps: is de bios nog toegankelijk? Via DEL, F1, F2 etc.

Indien niet zit de computer zelf met een probleem en dat kan dus ram zijn.

Beschrijf even meer , welk moederbord, hoeveel ram zit er in, en toch een geldige windows10 licentie want het is de eerste keer niet dat windows update het systeem vernielt in dat geval.

^ Reactie #2 geschreven door Dannyschippers op dinsdag 16 januari 2018 om 10:06:07.
Dannyschippers' avatar
Danny
Mahal ko ang aking asawa
Een beschrijving van het moederbord kan ik nu niet geven omdat ik niet in de computer kan,het is een DELL Vostro 200 met 4 gig RAM,origineel 3 gig maar dat latje zit er al maanden in,ik was dus niet aan het overklokken,computer werd plotseling traag en wou niet afsluiten,met knop moeten afzetten en van toen af heb ik dat probleem,kan ik de Windows 10 iso ergens gratis vinden?Wat de licentie betreft,het zou wel eens kunnen dat het geen geldige is,deze is erop gezet door de verkoper,dit heeft hij ondertussen toegegeven.
Kan ik het misschien oplossen door een disc van Windows 7 te plaatsen?

ps : Ondertussen heb ik een gratis ISO gevonden bij Microsoft omdat ik daar een account heb,heb ook de Media Creation tool gedownload,de ISO is momenteel aan het downloaden
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.88 % door Dannyschippers op dinsdag 16 januari 2018 om 10:35:21.
^ Reactie #3 geschreven door Dannyschippers op dinsdag 16 januari 2018 om 14:47:03.
Dannyschippers' avatar
Danny
Mahal ko ang aking asawa
iso op stick gezet en nog steeds hetzelfde resultaat,blauw scherm en reageert niet
^ Reactie #4 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 16 januari 2018 om 19:51:37.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10183
Moderator
Krijg je dan ook een foutcode?
Probeer die hier eens neer te zetten.
^ Reactie #5 geschreven door RedRooster op woensdag 17 januari 2018 om 22:01:25.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 320
Bijna dood
Als je vanaf de USB stick opstart en ja je ziet windows setup starten maar dan plots fout, zit je met een hardware probleem. De Vostro 200 is al wel een oud systeem,
dus ik zou er niet van verschieten dat er een hardware probleem is.

Foutcodes kunnen al wel direct de zoektocht naar het euvel leiden maar de vostro zelf heeft dus een euvel.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen