Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Nieuwste Win 10 shit

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door LucienW op zondag 17 december 2017 om 22:17:06.
LucienW's avatar
Multiviteit: 107
beste mensen
We weten al dat het niet mogelijk is om win 10 updates te blokkeren maar dat win 10 nu ook bepaald wat al dan niet op je taakbalk komt te staan is wel vervelend.

Als ik een icoon (windows verkenner) op de taakbalk plaats en deze vergrenden, mij afmeld en terug aanmeld is dit icoon telkens weer verwijderd.
Ik maak nog steeds gebruik van de fijne Classic start menu maar dat mag geen reden zijn om mijn snelkoppeling te verwijderen.
Heeft iemand hier ook dezelfde ervaring mee en mogelijks een oplossing.

Met dank voor uw medewerking.

Lucien
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 18 december 2017 om 13:21:04.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5443
Eat my shorts :)
met een PRO kan je dat wel
https://www.windowscentral.com/how-stop-updates-installing-automatically-windows-10
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door LucienW op dinsdag 19 december 2017 om 22:15:32.
LucienW's avatar
Multiviteit: 107
Dank U, Ik werk met een ENT versie. Het beletten dat Win10 video drivers gaat vervangen door eigen pseudo versies zonder ondersteuning van de HDMI output voor mijn tweede scherm is een probleem.
Intel geeft geen ondersteuning meer geven voor zijn Intel HD Graphics 4600 voor de laatste Win10 versie. De ingebouwde AMD Radeon R9 M265X kent externe HDMI ondersteuning. Zit ik daar met een dure, snelle laptop zonder tweede scherm.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op donderdag 21 december 2017 om 01:20:08.
Cdude's avatar
Dit probleem bedoel je ?

https://communities.intel.com/thread/80852
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door RedRooster op vrijdag 22 december 2017 om 17:34:15.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 309
Bijna dood
Yep, de laatste windows update is nefast voor de wat oudere hardware.
De enterprise versie zit ergens tussen de home editie en de pro editie.
Home gebruikers balen van de beperkingen.
Enterprise , zoals de naam al zegt is voor bedrijven bedoeld.
Ze leunen dicht aan windows Pro maar zijn minder flexiebel dan de pro versie.

Normaal gezien verwijdert windos update geen drivers , behalve.....
Er zit in Windows 10 een applicatie die niks anders probeert dan drivers op fouten probeert te leiden, lukt dat, dan wordt de driver bij windows update wel verwijderd.

Het maandblad CT probeert zo home gebruikers pro functies aan te bieden maar een volgende windows update kan dit alles weer teniet doen.

Ik vermoed dat de ingebouwd amd raeon enkel een externe monitor kan bedienen en niet het LCD scherm van de laptop, dat kan enkel de ook ingebouwde HD4600

En het grappige is, de intel driver voor de HD4600 kan je niet installeren op de enterprise versie. Wel op Home en pro.

Moraal van het verhaal, Ik zou naar de pro versie omschakelen.
Daar het minste problemen mee.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op vrijdag 22 december 2017 om 18:45:28.
Cdude's avatar
"Het maandblad CT probeert zo home gebruikers pro functies aan te bieden"
Whuuuut ?
Wat bedoel je hier ? Op welke manier? Bron?
^ Reactie #6 geschreven door RedRooster op vrijdag 22 december 2017 om 20:13:01.
Bijna dood
Restrictor heeft het.
Bron : Een CT abonnement.
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op zaterdag 23 december 2017 om 13:24:37.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit RedRooster op 22/12/2017 20:13:01:

Restrictor heeft het.
Bron : Een CT abonnement.

Wat IS Restrictor en WAT heeft het?
Ik heb ook een abo op CT :D: welk boekje?
^ Reactie #8 geschreven door RedRooster op zaterdag 23 december 2017 om 18:06:47.
Bijna dood
Boekje? CT is een maandblad waar af en toe een DVD bijzit.
Als je een abonnement hebt moet je dat toch gelezen hebben zeker.
Ga twee maand terug in dat geval.
https://www.heise.de/ct/artikel/Restric-tor-Profi-Schutz-fuer-jedes-Windows-3690890.html

CT is origineel duits , de Nederlandse versie zijn vertaalde artikels.
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op maandag 25 december 2017 om 14:07:31.
Cdude's avatar
In de NL versie zit er helaas geen DVD meer bij.
Ik ken de D versie, ik vroeg naar het nr (of link) want ik begrijp niet wat je bedoelT met "restrictor"

Frohe Weihnachten
^ Reactie #10 geschreven door RedRooster op dinsdag 26 december 2017 om 19:47:29.
Bijna dood
In de Nederlandse versie stond het 2 maand geleden in.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen