Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » windows 10 pro - nieuwe map

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door rijstpekker op dinsdag 10 oktober 2017 om 09:37:08.
rijstpekker heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 112
Ik gebruik windows 10 pro omwille van mijn videobewerkingsprogramma. Als ik in " documenten " een nieuwe map aanmaak en de naam ervan wil veranderen, krijg ik volgende melding : "Geen toegang tot map. U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door DESKTOP-PV475FQ\User gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map aan te brengen ".(zie bijlage)

Wat is de oplossing ?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:32:45.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5428
Eat my shorts :)
welke bijlage?
Lijkt er op dat je ingelogd bent in een account zonder admin-rechten
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 70 % door Cdude op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:33:33.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door rijstpekker op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:37:34.
rijstpekker heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 112

Bijlage: 0021b5cc2a6b4a846c2230aa0f71f811.jpg
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op zaterdag 14 oktober 2017 om 12:26:09.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 274
Bijna dood
In de user folder heb je geen toegang, wel in uw eigen user , dus bvb user/blablabla/ dan wel.

Normaal als je onder windows10 iets wil doen zou een admin venster moeten verschijnen waar je tijdelijk admin rechten kan geven.
Of start de verkenner met admin rechten dan werkt het natuurlijk ook.

Het is geen goed idee om met een administrator account zelf in te loggen.

Er is iets niet snor met uw account, map aankmaken onde user (gebruikers) gaat wel.
Maar zie je geen admin ikoontje staan zodra je de map wil aanmaken of verwijderen of van naam veranderen want daar is tijdelijk admin rechten voor nodig, dus gewoon op OK klikken als dat admin toegang venster verschijnt.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.74 % door RedRooster op zaterdag 14 oktober 2017 om 12:29:31.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen