Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Scan na verdachte e-mail

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Maarten vdC op dinsdag 15 augustus 2017 om 17:08:03.
Maarten vdC heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 47
Goedemiddag,

Vandaag kregen wij een verdachte mail, zogenaamd van kpn, waarin een hoge rekening van de afgelopen maand werd geclaimd.
Jammer genoeg is er op een link in deze mail geklikt, waarop ik de aangegeven procedure heb gevolgd om te scannen op malware etc.
Bijgevoegd het MalwareBytes log en het HJT log.

Bijlage MalwareBytes: f3dfb9a275feeb41bd57aa2e85b20b34.log

Bijlage HJT: e47eca3787f1c9c556c8a59e7f311db3.log

Alvast bedankt voor de hulp!

Vriendelijke groeten, Maarten
^ Reactie #1 geschreven door Maarten vdC op dinsdag 15 augustus 2017 om 17:18:48.
Zie bijlage voor een plaatje van de verdachte mail waarbij ik de link zichtbaar heb gemaakt (muis erover heen zonder te klikken)

Bijlage: dc891ed6461c7106dedd3a3654f9af72.png
^ Reactie #2 geschreven door thekid op donderdag 17 augustus 2017 om 14:14:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Maarten, tenzij Joke nog actief iets doet (wat al een tijde geleden is), doen wij eigenlijk geen spyware checks meer.

Als je kan zou je beter bij jouw IT afdeling eens kijken, of via andere forums zoals tweakers of iets gelijkaardig (bvb: de computer winkel waar je de pc gekocht hebt)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Maarten vdC op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:19:15.
Hallo thekid,
Bedankt voor de tips, ik wacht het dan even af of Joke de HJT log nog gaat beoordelen, zo niet, dan kan je dit onderwerp sluiten.
Vriendelijke groeten,
Maarten
^ Reactie #4 geschreven door thekid op maandag 21 augustus 2017 om 10:05:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Joke heeft zich bij mij gemeld, en vertelde me dat je misschien best hier even probeert

http://www.nucia.eu/forum/forum.php
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen