Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » AGAIN Toshiba Satelite W10-x64 HDMI out not more working

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door LucienW op zaterdag 5 augustus 2017 om 17:49:26.
LucienW's avatar
Multiviteit: 90
Aan mijn laptop is een extra scherm aangesloten via de HDMI output. En weer werkt deze niet meer.
Laptop: Toshiba Satelite P50-B11-M.

Nog geen 1,5 maand geleden heb ik dit probleem gepost en na een hoop opzoekingen en testen opgelost.
Het was noodzakelijk het oudere stuurprogramma te installeren en updates uit te schakelen.
Nu begin augustus 2017 drukt Microsoft een nieuwe windows 10 (V1703 Build 15063.503) in mijn maag en installeert zijn eigen Intel drivers.
Herinstallatie van de oude (toen) werkende Intel W10 driver wordt geweigerd wegens niet ondersteund door deze windows versie.

Wie heeft hiermee diepgaande ervaring en zou mij willen helpen.
Met dank voor de medewerking
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zondag 6 augustus 2017 om 12:34:45.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5410
Eat my shorts :)
Je bent blijkbaar niet de enig. Zet dit je op een spoor?

https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Audio/tv-picture-no-sound-missing-hdmi-speaker-icon-yellow/td-p/6164804
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door LucienW op maandag 7 augustus 2017 om 09:40:13.
LucienW's avatar
Helaas neen.
Het gaat hier specifiek over de Intel driver voor windows 10

Nieuwe niet werkende versie : 20.19.15.4549
oude werkende versie : 10.18.10.3412

Maar nu wordt versie 10.18.10.3412 niet meer door de laatste versie W10 ondersteund. conclusie Windows 10 V1073 (Creators Update) is ongewenst...Intel : Te lui om drivers te updaten naar de nieuwe Windows versie. (Zij hebben reeds meer dan één jaar de tijd gehad om dit te doen.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op maandag 7 augustus 2017 om 13:07:40.
Cdude's avatar
Dat of Toshiba betaalt niet?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door LucienW op woensdag 9 augustus 2017 om 19:18:24.
LucienW's avatar
De enige oplossing was een roll back te doen naar de oudere versie van windows 10 waarop ik de oude drivers kon laten werken.
Voorlopig heb ik geen updates van Microsoft meer nodig tot meer zekerheden zijn.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op donderdag 10 augustus 2017 om 13:28:39.
Cdude's avatar
Bedankt voor uw feedback Lucien _O_(thumbsup)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen