Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Lang wachten tot bureaublad verschijnt

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 29 mei 2017 om 14:01:57.
hai!

Mijn moeders laptopje heeft kuren

Opstarten is normaal zo ook het inloggen, maar dan blijft het bureaublad zwart, de muis werkt, verder zie ik niks, geen taakbalk oid.

Wel kan ik bij task manager komen en via daar bijvoorbeeld naar de folder van Chrome komen. En ik kan verder prima internetten daarna.

Dan na pakweg 5 a 10 minuten is het bureaublad er opeens weer.

Het is gebeurd na de recentste grote windows update. Opstarten in veilige modus geeft geen problemen.

Zit er aan te denken om het gewoon weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen, of is er nog een andere optie?

thx

^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 29 mei 2017 om 20:05:01.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
SSD insteken, clean install = rocket speed
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door RedRooster op dinsdag 30 mei 2017 om 21:47:15.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Jaag ze maar op kosten.

Welke windows staat er op?
Indien windows 10:

Je kan ten allen tijde de update teniet doen.
Klik daarvoor op het icoontje net boven afsluiten aanklikken ," Instellingen"
Kies daaruit onderaan : Bijwerken en beveiliging.

Klik daarna op geschiedenis van uw updates.
klik dan op installaties ongedaan maken.
Scroll in die lijst naar beneden totdat je de updates van windows ziet.
De recentste : rechtermuisklik en kies verwijderen.

De computer zal dan ook moeten herstarten.

Is het euvel dan gedaan , ok dan is die update niet goed gelukt.

Voor de update in elk geval zorgen dat de drivers up to date zijn dus toch even op de website van de laptop fabrikant achter de recentste drivers zoeken, vooral chipset en video zijn van belang, audio in mindere mate.
En staat er ook een BIOS update, ook die kan voor de cullprit zorgen.

Laptop te traag, in eerste instantie groter ram.
geheugen. Dat loont in eerste instantie meer dan een SSD steken.
Dat telt voor desktops trouwens ook.

Een SSD helpt geen zier tegen mislukte updates.
Maar ok ze zijn wel aanzienlijk sneller , vooral de M2 versies maar dan moet de laptop een M2 socket hebben.
Sata 6 ook al behoorlijke snelheden maar wel trager dan M2 SSD's

Heeft de laptop bvb 8GB ram, maak er 16 van (of meer) en dan zal die ook wel sneller werken. Want als windows naar zijn swap bestand moet gaan is een harde schijf stukken trager tegen ram en ram is nog altijd sneller dan de snelste SSD.

Andere windows versie: zelfde principe maar dan via het klassieke configuratiescherm.

^ Reactie #3 geschreven door Cdude op dinsdag 30 mei 2017 om 22:36:40.
Cdude's avatar
" Dat loont in eerste instantie meer dan een SSD steken."
Bron ?!

"Heeft de laptop bvb 8GB ram, maak er 16 van (of meer) en dan zal die ook wel sneller werken. "
Prijs 8GB tegen SSD?

"Een SSD helpt geen zier tegen mislukte updates."
Clean install wel.

SSD is the only way en het meest rendabel/bang for bucks.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.91 % door Cdude op dinsdag 30 mei 2017 om 22:39:11.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door RedRooster op woensdag 31 mei 2017 om 20:43:37.
Bijna dood
Beste Cdude,

OnderSSD's heb je trage SSD's to zeer snelle SSD's.
het zal duidelijk zijn dat de cheapo's de traagste zijn en de duurste de snelste.

Ram is goedkoper dan de snelste SSD's en sneller dan de SSD omdat die een breder adressering heeft. Het ram op zich is ondanks refresh rates sneller dan zelfs de snelste SSD's behalve een SSD opgebouwd uit statisch ram en batterij backup gezien statisch ram geen refresh cyclus heeft en daardoor inherent sneller is.

Clean install werkt op alle soorten opslag nu eenmaal. Niet enkel SSD's.

Maar ook alle soorten opslag kan op termijn corrupte data opleveren waardoor windows faalt. ook weer iets wat SSD's ook kunnen meemaken, dat is nu eenmaal inherent met de opslagtechnieken.

Vandaar is het eerder een noodzaak om een backup te nemen van alle belangrijke data want eens de fout gebeurt is reageren te laat.

Ik heb een M2 SSD (850 euro, dus aardig duurder dan ram) in mijn computer zitten maar tevens een harde schijf die een backup bevat, dezelfde backup staat op een HP proliant ML350p server. Huh?
Tja, ik heb het dus meegemaakt en een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Vandaar de server erbij.

Computer onderdelen, in onze omringende buurlanden dikwijls goedkoper dan in dat miezerige landje BelgiŽ.

^ Reactie #5 geschreven door Cdude op woensdag 31 mei 2017 om 21:06:22.
Cdude's avatar
ik ik ik ....ook nu slaag je er niet in jezelf in de situ van TS te plaatsen (empathy?)

Het is de PC van zijn moeder.
^ Reactie #6 geschreven door RedRooster op woensdag 31 mei 2017 om 23:07:53.
Bijna dood
Direct een SSD voorstellen dus ook niet.
een alternatief is ook bvb, zet er eens een linux distro op, de tijd van het moeizaam compileren van software ligt al jaren achter ons en bied ook degelijke software aan en dat voor 0 euro, ok download kosten.

Wel eerst nagaan wat moeder op de computer zoal doet, twitter/facebook etc, internet toegang, e-mail en af en toe een tekst schrijven dat kan elke distro tegenwoordig ook.

Enne Cdude, ik heb toch beschreven hoe een mislukte update kan verwijderd worden?

Zelfs als windows zelf niet meer kan starten door een mislukte update is het systeem alsnog te redden.

Simpeler met windows 7/8/10 dan oudere versies.
Enfin, hoezo kan ik me niet in de situ van de TS plaatsen?
Er staat 1 x ik in de berichten maar mag toch melden dat ik zelfs zwaar dataversies heb geleden?

^ Reactie #7 geschreven door Cdude op woensdag 31 mei 2017 om 23:47:01.
Cdude's avatar
"Enne Cdude, ik heb toch beschreven hoe een mislukte update kan verwijderd worden?"
Absoluut, daar heb je me toch niet over horen klagen? Ere wie ere toekomt, heb ik gn probleem mee hoor.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen