Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Linux Mint vs Ubuntu

• Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door thekid op maandag 3 april 2017 om 22:46:05.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Natuurlijk doe je dit nog steeds zo Redrooster, omdat je ermee bekend bent. Ik ken ook beide manieren en natuurlijk zijn er af en toe nog zaken waarvoor ik van source moet compileren (ik geloof de laatste keer dat ik Skype For Linux moest installeren)

Echter, het is wel zo dat de meeste programma's en games een apt-repository hebben waar je misschien enkel de key moet aangeven en je kan het package via apt / yum / yast / flatpak installeren.

Over het algemeen echter, gebruik ik voor de meeste normale programma's het software programma, die er ongeveer zo uit ziet (op Zorin, maar Ubuntu en andere heb zeer gelijke Software package managers)

http://www.multidesk.be/bijlage/30b4b346f72389db1150ecc42d15bcc8.jpg

en om te installeren / deinstalleren hoef ik enkel een knop te drukken (goed en admin paswoord ingeven)

http://www.multidesk.be/bijlage/aa3eeb2e7db953184f29c6bca55f5007.jpg

1 ding doe ik echter bijna altijd via de console en dat is mijn update / upgrade :) Maar dit zijn dan ook commando's die ik sinds jaar en dag ken en het is eenvoudig te doen
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #21 geschreven door Wheeldigger op woensdag 5 april 2017 om 09:38:48.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Dixit

Dixit Cdude op 03/04/2017 20:53:37:

Hoe geeft die 'uitleg' antwoord op de vraag : "wat werkt er het gemakkelijkst voor iemand die er nauwelijks mee gewerkt heeft?

Als autodidact zijnde vreet ik de stof wel mee, ik schrik daar niet van.
Gooi de meningen hier maar neer, zolang de hoofdvraag niet uit beeld verdwijnt :)

Wheely loopt ook al wat langer mee :D
^ Reactie #22 geschreven door Cdude op woensdag 5 april 2017 om 11:59:34.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Ik ook wel maar het is weer zo'n "kijk eens wat ik allemaal kan/ken"-post.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #23 geschreven door Cdude op donderdag 6 april 2017 om 11:24:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Ubuntu verruilt Unity voor GNOME
Ook geeft Canonical langgekoesterde droom van mobiele convergentie op.

Ubuntu gooit het roer om en draait zijn standaardinterface Unity - niet altijd even geliefd bij oudgedienden, maar eenvoudig te vervangen - de nek om. De Linux-distro stapt vanaf 18.04 terug naar GNOME en X11. Ondertussen staat de toekomst van Ubuntu op mobiel op losse schroeven.

http://webwereld.nl/software/98055-ubuntu-verruilt-unity-voor-gnome
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #24 geschreven door thekid op donderdag 6 april 2017 om 15:17:08.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Yippie :) Unity was verschrikkelijk :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
  • Pagina
  • <
  • 1
  • [2]

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen