Multidesk.be » Forums » Kopen & verkopen » PC kopen/samenstellen

• RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door Cdude op woensdag 3 mei 2017 om 11:59:55.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
RGB RAM :D Hebbeu !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=yElcn0RPGiA
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 52.69 % door Cdude op woensdag 3 mei 2017 om 12:00:11.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #21 geschreven door Cdude op donderdag 4 mei 2017 om 16:53:40.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Mocht Wheelie interesse hebben : gratis assemblage nu bij Alternate ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #22 geschreven door thekid op vrijdag 5 mei 2017 om 13:11:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ben nieuwsgierig naar eventuele reviews van je nieuwe pc, of die werkelijk zo goed functioneert als je dit dacht
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #23 geschreven door Cdude op vrijdag 5 mei 2017 om 22:31:06.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 05/05/2017 13:11:15:

Ben nieuwsgierig naar eventuele reviews van je nieuwe pc, of die werkelijk zo goed functioneert als je dit dacht

Goh, ik ben geen gamer en ga die gebruiken om allerlei soft/ servers te testen.
Dus echt op zijn 'staart trappen' ga ik die niet doen
^ Reactie #24 geschreven door RedRooster op zaterdag 13 mei 2017 om 12:00:25.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
PC hardware anno 2017 is sowieso sneller dan pc hardware van 2012.
Maar zelfs bij een oudere pc, de eenvoudigste ingreep om het terug wat te versnellen is....ram bijvoegen.

Grafisch is wat anders, als je de laatste 3D games wil spelen is een potente videokaart nodig , niet zozeer voor full hd 1920x1080 maar 4K modes.
Dan heb je echt de top vier van de huidige videokaarten nodig.
Top 4 betekend de twee top modellen van Nvidia of de twee van AMD

Wzt de laatste betreft, wacht nog een maand of drie en de volgende generatie grafische kaarten van amd komen uit.
Niet zozeer om nvidia te kloppen maar om ze ineens wel naar de snelheid van de snelste nvidia halen aan een goedkopere prijs.

Ik wacht nog een jaartje om dan met de ryzen te beginnen voor mijn eigen pc.
^ Reactie #25 geschreven door Cdude op zaterdag 13 mei 2017 om 12:44:37.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit RedRooster op 13/05/2017 12:00:25:

PC hardware anno 2017 is sowieso sneller dan pc hardware van 2012. Denk je?
Maar zelfs bij een oudere pc, de eenvoudigste ingreep om het terug wat te versnellen is....ram bijvoegen.SSD

Grafisch is wat anders, als je de laatste 3D games wil spelen is een potente videokaart nodig , niet zozeer voor full hd 1920x1080 maar 4K modes.overrated en heb je ook nog 4K monitor nodig
Dan heb je echt de top vier van de huidige videokaarten nodig.
Top 4 betekenT de twee top modellen van Nvidia of de twee van AMD

Wzt de laatste betreft, wacht nog een maand of drie en de volgende generatie grafische kaarten van amd komen uit.Bijna élke 3 maand komen er nieuwe GPU's uit
Niet zozeer om nvidia te kloppen maar om ze ineens wel naar de snelheid van de snelste nvidia halen aan een goedkopere prijs.

Ik wacht nog een jaartje om dan met de ryzen te beginnen voor mijn eigen pc.Dan is die alweer 'passé'
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.84 % door Cdude op zaterdag 13 mei 2017 om 12:45:07.
^ Reactie #26 geschreven door RedRooster op zondag 14 mei 2017 om 12:30:55.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Natuurlijk heb je dan een 4K monitor nodig maar tevens de aller recentste video kaarten tenzij je aan slechte fps wil gamen.

Als een nieuwe kaart uitkomt, ik zou die niet direct aankopen, zi bvb ryzen die in het begin nog een bug had ok, die met microfirmware kon opgelost worden.

Na 3 maand, dan zit er niet zoveel verschil tussen nieuwe en vorige videokaart.
Wat fabrikanten meestal doen is eert dicht bij het referentie design blijven van de chip fabrikant maar dan beginnen ze met overklokken en paf nieuwe videokaarten.

Wat ik bedoel is een gans nieuw ontwerp gestoeld samen met het Ryzen ontwerp.
De kern is niet gebaseerd op de vorige grafische kern, ok basis delen wel maar de kern is anders.

Neen, Ryzen zal wel een aantal jaren de concurrentie met Intel aangaan en als ze de Xeons viseren let wel, de tendens bij servers is met de jaren op stroom besparing gebaseerd maar als ze daarin slagen dan moet Intel wel gaan oppassen .
Intel heeft de laatste jaren ook nu weer niet zo innovatief geweest dus door de concurrentie zullen ze wel weer moeten gaan verder innoveren.

De AMD FX had nog kreupele kernen, ok geen slecht platform nu ook weer niet maar tegen intel wel trager.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door RedRooster op zondag 14 mei 2017 om 12:43:17.
^ Reactie #27 geschreven door Cdude op zondag 14 mei 2017 om 13:17:07.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Over welke bug heb je het RR?
Let wel, ik 'zit' niet in het gamen dus by Ryzen denk ik aan CPU's.

Verder kopt het wel, ik ben ook benieuwd naar de reactie van Intel maar aangezien ik gn zware toepassingen draai, voor muzieksoft heb ik MAC MINI i7/16GB, kan ik weer minstens 5 jaar-8 jaar voort.
Volgende aankoop zal waarschijnlijk wél meer grafisch gericht zijn ivm VM (Star TRek yes !!! )
^ Reactie #28 geschreven door Cdude op maandag 15 mei 2017 om 13:46:33.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Huppa (cheerleader)

Dixit

De details van negen AMD Ryzen 9-processors zijn online verschenen. Als die klopppen, komt het bedrijf in ieder geval met twee processors met zestien cores en twee met veertien cores. Met de zogenoemde Threadripper-chips gaat AMD de concurrentie met Intels hedt-platform aan.

BRON : TWEAKERS

^ Reactie #29 geschreven door RedRooster op maandag 15 mei 2017 om 20:27:41.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
De details ben ik wat vergeten maar iemand had een complexe berekening er op losgelaten waardoor de cpu volgs moest geven en het systeem uiteindelijk met een bsod eindigde. Maar AMD had het achteraf reeds opgelost met microcode software.

Ja Intel had AMD volledig uit het oog verloren.
Chappeau voor de Ceo van AMD om iedereen te doen zwijgen van wat komen gaat en resoluut voor een nieuwe chipset te kiezen, lees cpu, moederbord chips, grafische chips.

Bij de 16 cores hap ik toe.
^ Reactie #30 geschreven door Cdude op maandag 15 mei 2017 om 20:31:10.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Opgelet, de Ryzen hebben , in tegenstelling tot de Intel , géén on-board GPU !!!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.57 % door Cdude op maandag 15 mei 2017 om 20:31:41.
^ Reactie #31 geschreven door RedRooster op woensdag 31 mei 2017 om 20:45:56.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bah wie wilt er nu een on-board GPU?
Goed voor kantoor apparaten maar al wie eens grafisch zwaarder wil werken blijft beter weg van on-board.

^ Reactie #32 geschreven door Cdude op woensdag 31 mei 2017 om 21:03:41.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit RedRooster op 31/05/2017 20:45:56:

Bah wie wilt er nu een on-board GPU?
Goed voor kantoor apparaten maar al wie eens grafisch zwaarder wil werken blijft beter weg van on-board.

Waar worden de meeste pc's gebruikt denk je?
^ Reactie #33 geschreven door RedRooster op vrijdag 2 juni 2017 om 21:22:15.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hangt ervan af wel soort PC, als het een met een potente grafische kaart is ofwel CAD systemen of een particulier die graag de recentste 3D spelletjes speelt op een hoge kwalitieit.

Nvidia en amd moeten het hebben van particulieren, in mindere mate kantoren en dat is duidelijk te zien dat door de komst van de smartphone en tablet dat de verkoop van desktops gezakt is en nvidia en amd zagen de verkoop van hun grafische chips dalen.

Nvidia is niks voor niks met andere zaken begonnen, chipsets voor auto's, chipsets voor Internet Of Things enfin zonder dat zou nvidia veel meer problemen hebben gehad, amd heeft een serieuze pil moeten slikken op dat gebied.
Maar een andere Ceo en het tij kan keren he, zie Ryzen.
De volgende grafische chip zal dichter tegen de snelste kaart van Nvidia liggen, maar wel tegen een lagere prijs.
Goed business model noemt men dat,
OT mode:
Business : Volkswagen heeft andere merken overgekocht.
Door andere merken op te kopen versterken ze niet echt hun positie.

de autobranche van Hyundai die Kia overgenomen hebben maar daarnaast ook zware machines maken en industriële robots etc...dus als de auto verkoop wat slabakt is dat geen probleem voor de Hyundai groep.
Zulke firma's staan veel beter in hun schoenen door de versificatie.

/exit OT mode

PC's in bedrijven zijn niet bepaald snel te noemen en dat hoeft ook niet voor het soort werk dat de apparaten moeten afhaspelen.
De aankoop van snelle hardware wordt daar pas overwogen als het werk dat echt nodig heeft. 3D Cad bvb

^ Reactie #34 geschreven door Cdude op zaterdag 3 juni 2017 om 10:08:53.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"hangt ervan af wel soort PC, als het een met een potente grafische kaart is ofwel CAD systemen of een particulier die graag de recentste 3D spelletjes speelt op een hoge kwalitieit."
Ik vroeg waar ...maar aangezien je de vraag niet begrijpt zal ik je vb geven : BASF heeft EU (ex D) 100.000 users. Slechts een fractie werkt bij de R&D en hebben nood aan GPU, al de rest kreeg (ik werkte er tijdens XP = W7) standaard Dell met On Board GPU.
^ Reactie #35 geschreven door joke op dinsdag 6 juni 2017 om 10:43:44.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Cdude op 03/06/2017 10:08:53:

ik werkte er

Oh, jij hebt ooit gewerkt?:|

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #36 geschreven door RedRooster op dinsdag 6 juni 2017 om 12:35:14.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nu snap ik waarom BASF een dikke 10 jaar geleden in problemen kwam.
De BASF groep is wel groot dus dat is in orde gekomen.
Het was dus toch niet 10 jaar geleden he Cdude of .....
^ Reactie #37 geschreven door Cdude op dinsdag 6 juni 2017 om 16:17:36.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit joke op 06/06/2017 10:43:44:

Dixit

Dixit Cdude op 03/06/2017 10:08:53:

ik werkte er

Oh, jij hebt ooit gewerkt?:|

Hoezo "heb gewerkt"?
^ Reactie #38 geschreven door Cdude op dinsdag 6 juni 2017 om 16:18:19.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit RedRooster op 06/06/2017 12:35:14:

Nu snap ik waarom BASF een dikke 10 jaar geleden in problemen kwam.
De BASF groep is wel groot dus dat is in orde gekomen.
Het was dus toch niet 10 jaar geleden he Cdude of .....

Plus minus 10 geleden ja , maar alles verliep vlotjes (dankzij mij en het team natuurlijk (thumbsup)(cheerleader)(thumbsup)
^ Reactie #39 geschreven door RedRooster op donderdag 8 juni 2017 om 21:24:48.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Vlotjes? de financiële resultaten waren alles behalve vlotjes te noemen.
al goed dat er investeerders waren om de nodige injectie te geven want anders had Basf in een neerwaadse spiraal gezeten.

Oh heb jij en je team daarvoor gezorgd, dat kan natuurlijk ook en dus gefeleciteerd dan Cdude.
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten