Multidesk.be » Forums » Overige » Nieuwe pc

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 17:53:43.
Kiley_Tani's avatar
Multiviteit: 27
Hey

Ik ben van plan ik de nabije toekomst een nieuwe pc te kopen. Nu zelf bouwen kan ik niet door een combinatie van gewoon totaal geen kennis en dyspraxie (slechte fijne motoriek).

Eerst keek ik naar verschillende van die sites die je één laten samenstellen maar die zijn zo goed als altijd ongeloofelijk overpriced.

De beste Pcs voor mijn maximum budget (1000€) die ik vond in een lokale winkel is: http://www.deno.be/pc-multimedia/computers/desktops/hp-desktop-560-p060nb-ithp560p060nb-ithp560p060nb

en http://www.deno.be/pc-multimedia/computers/desktops/asus-desktop-m32cd-be018t-itasm32cdbe018t-itasm32cdbe018t

Ik vond ook deze: http://www.deno.be/pc-multimedia/computers/desktops/asus-gaming-desktop-g20cb-be006t-itasg20cbbe006t-itasg20cbbe006t

Maar ben niet erg zeker door die rare case.

Nu ik weet niet hoe goed die zijn. Als iemand me kan zeggen welk van de 3 het beste is en/of een beter alternatief heeft laat me het weten.

Alvast bedankt.
^ Reactie #1 geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 17:55:00.
Kiley_Tani's avatar
Op de post hieboven gezet.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 87.44 % door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 17:57:04.
^ Reactie #2 geschreven door RedRooster op zaterdag 14 januari 2017 om 19:50:45.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
De eerste, Intel I7 : is de snelste cpu.
De derde, beste grafische kaart, I5 reeks is wel minder snel dan de I7.

Als je echt rekenintensieve applicaties wil gebruiken: het eerste
Ale je meer grafische wil gaan: de derde.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 83.08 % door RedRooster op zaterdag 14 januari 2017 om 19:54:46.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 19:52:21.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Kijk eens bij alternate.be , die hebben goede prijzen hoor ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door RedRooster op zaterdag 14 januari 2017 om 20:03:46.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Ik sprokkel onderdelen bij elkaar en stel zo een pc samen, nog goedkoper door import van de buurlanden.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 20:21:08.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit RedRooster op 14/01/2017 20:03:46:

Ik sprokkel onderdelen bij elkaar en stel zo een pc samen, nog goedkoper door import van de buurlanden.

Ga jij dat voor K_T doen?
Wat vriendelijk van je !
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 20:59:15.
Kiley_Tani's avatar
Ik heb geprobeerd iets goeds samenstellen bij alternate maar ik weet zo goed als niks over computers dus ik heb geen flauw idee wat de beste setup is die ik kan krijgen voor men geld als ik de kost om de pc hier te krijgen erbij reken.
^ Reactie #7 geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 21:00:04.
Kiley_Tani's avatar
Zou die case geen probleem geven voor upgraden in de toekomst? Ziet er nogal klein uit. En ja de bedoeling is vooral wat games kunnen spellen, videos kunnen bekijken, word gebruiken, teamspeak en dat is het voor het moment.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 43.87 % door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 21:01:29.
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 21:14:26.
Cdude's avatar
Welke case?
Zolang je voor een ATX-case gaat (vormformaat) kan je later onderdelen toevoegen/vervangen.
Als je later zwaar wil overclocken, waterkoelen, raid wil zetten en er SLI of CROSSFIRE GPU's in wil laten draaien zal je meer ruimte nodig hebben (Tower)
^ Reactie #9 geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 21:49:33.
Kiley_Tani's avatar
De case van die derde, is een beetje een rare vorm en klein met precies niet zoveel usb poorten?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.49 % door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 21:49:57.
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 22:25:38.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Kiley_Tani op 14/01/2017 20:59:15:

Ik heb geprobeerd iets goeds samenstellen bij alternate maar ik weet zo goed als niks over computers dus ik heb geen flauw idee wat de beste setup is die ik kan krijgen voor men geld als ik de kost om de pc hier te krijgen erbij reken.

https://www.alternate.be/PC-Builder
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 22:32:13.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Kiley_Tani op 14/01/2017 21:49:33:

De case van die derde, is een beetje een rare vorm en klein met precies niet zoveel usb poorten?

Zal om te beginnen je al eens wat geld besparen
https://www.artencraft.be/nl/asus-gaming-desktop-g20cb-be006t-449953.html?utm_source=tweakers.be&utm_medium=cpc

nog goedkoper
https://www.afuture.nl/product/5501923/asus-rog-g20-g20cbbe006t

USB specs

Dixit

Verbinding (USB/FW) 2x USB 2.0, 4x USB 3.0

^ Reactie #12 geschreven door Cdude op zaterdag 14 januari 2017 om 22:36:51.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Kiley_Tani op 14/01/2017 21:00:04:

Zou die case geen probleem geven voor upgraden in de toekomst? Ziet er nogal klein uit. En ja de bedoeling is vooral wat games kunnen spellen, videos kunnen bekijken, word gebruiken, teamspeak en dat is het voor het moment.

Tja, dat heb je met die merk"gaming" pc's met speciale vorm natuurlijk.
Geen idee of die bak makkelijk open te smijten is, sorry ...

vond dit er over

Dixit

The Asus Republic of Gamers G20 is a small-form-factor gaming PC with enthusiast-level components and good gaming performance at a moderate price. However, some usability issues crop up when convention is sacrificed in the name of innovation and design.
^ Reactie #13 geschreven door Kiley_Tani op zaterdag 14 januari 2017 om 23:41:53.
Kiley_Tani's avatar
Die afuture heeft geen grafishe kaart maar draaid op een redelijke integrated graphics wat toch niet zo geweldig klinkt.

Denkt je dat het mogelijk is om bijvoorbeeld na een jaar die Asus Gaming Desktop G20CB-BE006T uit zijn case te halen en de onderdelen in een grotere steken om te kunnen upgraden?

Edit:

Begin te denken dat ik mischien toch beter de oude zou proberen upgraden met hulp:

De pc in kwestie:

Behuizing: Sharkoon BD28 Green edition

Moederbord: Asus A86HM-Plus

Processor: AMD Richland A6 6400k (2x 3900 MHz) Dual core

Processor koeler: Standaard AMD processor koeler

Geheugen(ram): 8GB DDR3 1600 Mhz (memory - dual channel)

Videokaart: AMD radeon R7 240 (2g DDR3)

Harde schijf: 500GB Harde Schijf

Netwerk: Gigabit LAN (100/1000 Mbit) aansluiting

Drive: DVD-RW Dual layer brander

Voeding: Corsair VS series VS 450

bestuuringssysteem: windows 10 64bit NL

Maar ik zou om te beginnen al geen idee hebben waar te beginnen omdat het well een grote case is die ik graag zie. Ik denk dat de eerste 3 dingen om te vervangen zou zijn: Moederbord, Processor, en grafische kaart.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.44 % door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 00:21:15.
^ Reactie #14 geschreven door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 01:02:12.
Kiley_Tani's avatar
Ik heb toch eens dat advies genomen om met alternate iets te bouwen omdat ze nu tijdelijk gratis samenstellen aan het doen zijn dit is waar ik mee eindigde: (zie bijlage)

Is die build zijn prijs waard? Want zo een site will een leuke winst maken. En de site gaf wel waarchuwingen als je verkeerde dingen combineerde maar werkt dit allemaal samen?

d121397eab5ef06f75dcb492aebe1faa.png

Edit: heb na die screenshot nog twee dingen vervangen:

Dat moederbord vervangen met: ASRock 990FX Extreme3, socket AM3+ moederbord
RAID, Gb-LAN, Sound, ATX, Retail 1 x € 117,90*

En een graphics kaart die iets dichter bij zijn retail prijs zit: GIGABYTE Radeon RX 470 G1 Gaming 4G €219,90
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.83 % door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 01:40:07.
^ Reactie #15 geschreven door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 11:12:15.
Cdude's avatar
Elk bedrijf wil , nee MOET winst maken, anders gaan ze failliet. ;)

Op het samenstellen heb je ook garantie (thumbsup) dus dat zal wel werken.

Wat bedoel je met een GPU "die dichter bij zijn retail prijs zit" ?
Welke prijzen gebruik je als referentie?

Heb nog een vraagje : Je zegt dat je niks van PC's kent, waarom koop je dan specifiek die ASRock 990FX Extreme3? (geen slechte keus hoor)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.31 % door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 11:52:23.
^ Reactie #16 geschreven door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 13:06:26.
Kiley_Tani's avatar
In die lijst waar je een onderdeel kan kiezen zijn er voor ieder onderdeel een rating in steren en comentaren. Dus ik heb voor onderdelen gekozen die een goede rating haden. En heb opgezocht wat de gemiddelde retail prijs was.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.22 % door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 13:06:42.
^ Reactie #17 geschreven door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 15:55:01.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Kiley_Tani op 15/01/2017 13:06:26:

In die lijst waar je een onderdeel kan kiezen zijn er voor ieder onderdeel een rating in steren en comentaren. Dus ik heb voor onderdelen gekozen die een goede rating haden. En heb opgezocht wat de gemiddelde retail prijs was.

Je hoeft natuurlijk niet maar mag ik je aanraden om eens de specs op te zoeken van je GPU en MOBO , als je ns wat tijd hebt (bij de fabrikant) Altijd handig te weten wat je koopt/hebt ;)

En prijzen vind je het best en meest overzichtelijk bij tweakers.net
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.07 % door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 15:55:51.
^ Reactie #18 geschreven door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 16:40:08.
Kiley_Tani's avatar
Voor de meeste grafische kaarten die ik bekeek vond ik veel testen op youtube dus ik ben redelijk zeker dat ik daar goed zit voor mijn budget. De rest nog eens moeten kijken ja. (mobo?)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.34 % door Kiley_Tani op zondag 15 januari 2017 om 16:40:45.
^ Reactie #19 geschreven door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 16:55:13.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Kiley_Tani op 15/01/2017 16:40:08:Voor de meeste grafische kaarten die ik bekeek vond ik veel testen op youtube dus ik ben redelijk zeker dat ik daar goed zit voor mijn budget. De rest nog eens moeten kijken ja. (mobo?)
uiteraard zit je er goed mee maar je kan technische reviews lezen en zo wat bijleren (als je het interesseert uiteraard) Tweakers.net maar eens bekijken ;)

MOther BOard = moederbord
GPU = Grafics Processing Unit = GRAKA = Grafische Kaart

Bij het moederbord is de Chipset bepalend voor de prijs en de functies :

Jij hebt er 2 (thumbsup)
http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme3/?cat=Specifications

https://en.wikipedia.org/wiki/AMD_900_chipset_series#990FX
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.25 % door Cdude op zondag 15 januari 2017 om 16:55:52.
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen