Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » Etiketten afdrukken aan de hand van Selectiequery

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door MarcBel op dinsdag 20 december 2016 om 19:36:11.
MarcBel heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hallo,

Ik zou graag van een bestaande Access bestand een selectie maken om specifieke (zelf geselecteerde) adressen af te drukken op etiketten.

Ik vond op internet volgende instructies :

o Adressen selecteren door te bladeren in de adresrecords Wanneer u door de adreslijst wilt bladeren en handmatig de adressen wilt selecteren waarvoor u etiketten wilt afdrukken, doet u het volgende:
i. Voeg in de ontwerpweergave een Ja/nee-veld met de naam EtiketAfdrukken toe aan de onderliggende adrestabel. Wanneer u overschakelt naar de gegevensbladweergave, ziet u een selectievakje in iedere rij van de kolom EtiketAfdrukken.
ii. Gebruik de wizard Selectiequery om een query te maken die alle adresvelden en het veld EtiketAfdrukken bevat.
iii. Open de query in de ontwerpweergave en typ Ja in de cel Criteria van het veld EtiketAfdrukken. De query zal alleen die adressen ophalen die u wilt afdrukken.
iv. Stel de eigenschap RecordSource (recordbron) van het etiketrapport in op de naam van de query.
v. Voordat u etiketten afdrukt, opent u de tabel in de gegevensbladweergave en schakelt u de selectievakjes in voor de adressen die u wilt afdrukken. Schakel de selectievakjes uit voor de adressen die u niet wilt afdrukken. Open vervolgens het rapport en druk het af.
• Adressen rechtstreeks op enveloppen afdrukken U wilt de adressen misschien rechtstreeks op enveloppen kunnen afdrukken in plaats van eerst op etiketten die u vervolgens op de enveloppen moet plakken. Om een etiket op een envelop af te drukken, moet u de envelop als aangepast etiket definiėren. In stap 1 van de wizard, wanneer u wordt gevraagd de etiketdetails op te geven, klikt u op Aanpassen en volgt u de instructies in stap 4 op. Vergeet niet het Etikettype in te stellen op Losse vellen.

Alles ging goed tot stap iii.

Stap iv begrijp ik niet goed.

Kan iemand mij helpen aub ?

Met vriendelijke groeten
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 20 december 2016 om 21:22:54.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Voor zover ik het begrijp is er een instelling "RecordSource" en die moet dezelfde naam als de query hebben in stap 2.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen