Multidesk.be » Forums » Overige » Interrupts van het systeem verbuikt veel CPU

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 3 oktober 2016 om 17:12:29.
Hey

Recent om de één of andere reden verbruikt interupts van het system en systeem zelf (zie afbeelding) enorm veel CPU nu ik heb geen flauw idee waarom of hoe ik dit kan fixen.

Alle hulp is zeer gewaardeerd.

http://i65.tinypic.com/dcy6vq.png
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 3 oktober 2016 om 21:31:33.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Leesvoer (in't Engels )
Vragen ? Stel ze gerust.

http://www.makeuseof.com/tag/fix-high-cpu-usage-caused-system-interrupts/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door een gast op dinsdag 4 oktober 2016 om 00:25:08.
Die site will je vooral allemaal programatjes laten downloaden. Zijn die veilig? En als ze veilig zijn hoe weet ik of getgene wat dat verbruik veroorzaakt zomaar mag verwijdert worden?
^ Reactie #3 geschreven door een gast op dinsdag 4 oktober 2016 om 12:38:52.
Heb dat eerste programma gebruikt en die zag niks miss. Dus als het mijn drivers niet zijn wat kan het dan wel zijn?
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 6 oktober 2016 om 23:24:06.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Interrupts zijn volledig normaal, die reageren op hardware veranderingen, het is een basis functie van hoe een pc werkt.

Dat je processor zo sterk gebruikt wordt is natuurlijk vervelend maar dat kan eigenlijk niet zo snel opgelost worden door een simpele screenshot van je taakbeheer.

Was je misschien bezig met kopiëren van veel data, of zijn er andere programma's die dit hoge cpu verbruik kunnen verklaren? Het kan eigenlijk heel veel zijn (en ja, CDude zijn antwoord is hier niet zo behulpzaam)

Wat je bvb wel kunt zien in dat antwoord dat een hoge cpu last eventueel een teken kan zijn dat er iets mis is met je hardware
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.42 % door thekid op donderdag 6 oktober 2016 om 23:25:16.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door RedRooster op zaterdag 22 oktober 2016 om 14:00:43.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Het eerste wat me in zo'n geval opkomt: is er niemand mee aan't surfen via uw PC en bvb bezig met een DOS aanval want deze dagen werden Netflix en de nieuwsblad krant ook belaagd waardoor deze met momenten slecht benaderbaar waren.
En zoals gewoonlijk merken de computer gebruikers er niet veel van, tenzij wat trager reagerend systeem en dus hogere processorbelasting.

Welke windows versie?
Is windows up-to-date?
Welke anti virus?
Installeer je regelmatig een applicatie die van internet komt?
Gebruik je wifi, welk soort beveiliging (wep, wpa) e, hoe sterk is het wachtwoord ervan (aantal karacters/cijfers/tekens)?

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen