Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Vraagje over Windows 10 Pro OEM

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Efsane 66 op vrijdag 23 september 2016 om 19:27:50.
Efsane 66's avatar
Multiviteit: 255
Hoi,

Ik ben onlangs een website tegengekomen die Windows 10 Pro OEM keys verkoopt voor een goedkope prijs.

Weet iemand waarom dit zo goedkoop is? Wat is OEM eigenlijk? Is dit legaal?

Link: https://onlinegamekeys.net/winkel/overig/windows_10_professional_oem/
^ Reactie #1 geschreven door Efsane 66 op zaterdag 24 september 2016 om 00:06:55.
Efsane 66's avatar
Mensen heb er 1 gekocht, en werkt althans perfect!
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op zondag 25 september 2016 om 17:14:05.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
(thumbsup)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door Efsane 66 op maandag 26 september 2016 om 08:49:40.
Efsane 66's avatar
Cdude? Wat wilt dit nu zeggen ja of nee :D
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 26 september 2016 om 09:34:04.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Efsane 66 op 26/09/2016 08:49:40:

Cdude? Wat wilt dit nu zeggen ja of nee :D

De duimen sloegen op het feit dat het werkt (Ún de tip want had er ook paar nodig;) )

Wat je vraag betreft, beetje grijze zone maar zolang je het niet op 10 verschillende installeert ...
http://www.computeridee.nl/achtergrond/software-licenties-wat-u-mag-doen/

https://be.hardware.info/reviews/6482/windows-10-legaal-voor-e-3289-kan-dat-het-lijkt-erop-van-welh
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Efsane 66 op maandag 26 september 2016 om 18:44:58.
Efsane 66's avatar
Ah dan ben ik blij dat het werkt :)
^ Reactie #6 geschreven door thekid op maandag 26 september 2016 om 22:44:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
normaal gezien zijn OEM licenties enkel geldig bij aankoop van de hardware zelf, en zijn het dus meer manufacture edities. Het klopt, zoals CDude het zegt, dat het wat een grijze zone is, maar als particulier consument zou ik me daar geen zo'n zorgen om maken.

Mocht je nu die dingen speciaal kopen om op bedrijfspc's te installeren, dan zou ik me misschien wel wat zorgen maken, daar heb je andere opties voor om het wat voordelig te doen :-)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #7 geschreven door een gast op dinsdag 27 september 2016 om 13:07:19.
gekocht en werkt (thumbsup)
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op dinsdag 27 september 2016 om 13:13:54.
Cdude's avatar
Heb nog een vraagje voor TK hier over :
Stel je wil meer dan 1 pc upgraden (of full install ) , je koopt dan meerdere sleutels maar mijn vraag is, kan je met dezelfde ISO werken, dus hoef je maal 1X te downloaden of is de sleutel gekoppeld aan een ISO ?

Ik ga het wel te weten komen want kocht er 5 :D maar ...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.44 % door Cdude op dinsdag 27 september 2016 om 13:14:13.
^ Reactie #9 geschreven door thekid op dinsdag 27 september 2016 om 14:14:02.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Voor zover ik weet, en het vroeger was, hoef je die maar 1x te downloaden.

Je kan het natuurlijk ook zien aan de downloadURL, of door gewoon de SHA code van 2 ISO's the vergelijken
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #10 geschreven door Efsane 66 op dinsdag 27 september 2016 om 14:33:03.
Efsane 66's avatar

Dixit

Dixit Cdude op 27/09/2016 13:13:54:

Heb nog een vraagje voor TK hier over :
Stel je wil meer dan 1 pc upgraden (of full install ) , je koopt dan meerdere sleutels maar mijn vraag is, kan je met dezelfde ISO werken, dus hoef je maal 1X te downloaden of is de sleutel gekoppeld aan een ISO ?

Ik ga het wel te weten komen want kocht er 5 :D maar ...

Heb je een kortingbon gekregen? Kan je me die even fixen aub :p
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op dinsdag 27 september 2016 om 19:07:31.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit thekid op 27/09/2016 14:14:02:

Voor zover ik weet, en het vroeger was, hoef je die maar 1x te downloaden.

Je kan het natuurlijk ook zien aan de downloadURL, of door gewoon de SHA code van 2 ISO's the vergelijken

wat ik dacht dus
thanx_O_
^ Reactie #12 geschreven door Cdude op dinsdag 27 september 2016 om 19:09:17.
Cdude's avatar

Dixit

hoezo korting?
is voor mensen in m'n omgeving die hun pc naar de kl*ten helpen (wall)
^ Reactie #13 geschreven door Efsane 66 op vrijdag 30 september 2016 om 17:23:03.
Efsane 66's avatar

Dixit

Dixit Cdude op 27/09/2016 19:09:17:

Dixit

hoezo korting?
is voor mensen in m'n omgeving die hun pc naar de kl*ten helpen (wall)

ah je krijgt normaal een kortingsbon bij elke bestelling daarmee dat ik het vroeg :p als je het niet nodig hebt kan je die toch fixen :p
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen