Multidesk.be » Forums » Internet & telefonie » GSM bereikbaarheid geen zekerheid

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door RedRooster op zaterdag 30 juli 2016 om 17:54:44.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Ik was met vakantie in het zuiden van Frankrijk met name Jausiers nabij Barcelonette.
Eerste vaststelling, geen 4G, wel 2G en 3G.

Ik ging naar Col de Coyolle om daar te gaan wandelen, gevolg, geen connectie omdat de eerste paal er 17 kilometer veraf staat en bovendien er staat ee berg dwars voor de ingang van dat dal.
Bergen laten geen stralingen door.

Wat later naar foillouse een zeer klein dorpje in een ander dal nabij Jausiers en tevens goed wandeldoel.
Ik kwam terug van de wandeling en een Duitser zat her en der om een connectie te krijgen maar dat lukte om dezelfde reden niet, bergen in de weg.

Maar daar stond wel een opernbare telefooncel wat direct al de hint moet geven dat GSM/smartphone geen connectie kunnen opbouwen.

Op vlakland zoel is Vlaanderen werkt dat goed, in bergachtige gebieden en ik bedoel niet de Ardennen, dan is het dikwijls een probleem.

In een bewoond dal staan er wel zendmasten maar zit 2800 meter hoger en poef, connectie al weg.
Dat komt omdat zendmasten niet in de hoogte stralen.

En als er dus een berg tussenzit mag je het helemaal vergeten.
Satelliet telefoon? Het nadeel daarvan is, stel je zit tegen de bergflank en daardooor op gezette tijden geen connectie. ook daar blokkeert de berg met momenten een connectie.

Op termijn denk ik aan een straalzender/ontvanger en zo snel mogelijk verbinden met een beschikbare breedband verbinding.Dat is dan wel 23 kilometer ver.
En dan is er natuurlijk nog de regelgeving die nog roet in't eten kan gooien.

Verzonden vanuit Sierre, wel traffiek via Proliant ML350 server, die verhuisd later.

Fazit: In de bergen en ik bedoel 1800 tot 3400m GSM altijd een probleem eens je wat dieper de wildernis in gaat.Naast bewoonde dalen zijn er nog veel onbewoonde dalen die te moeilijk bereikbaar zijn en dikijs op zo'n hoogte liggen dat het in de winter er fors kan vriezen.

Het is korter naar Italiaanse zijde maar dat geitedorp dat daar ligt heeft ook geen gsm verbinding.
Voor een straalzender wel beter gezien dat dal niet wegdraait. Arg italiaanse regels.
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zaterdag 30 juli 2016 om 20:21:11.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Wordt aan gewerkt

http://digitalsynopsis.com/buzz/project-loon/

https://www.microsoft.com/en-us/affordable-access-initiative/home
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door RedRooster op zaterdag 30 juli 2016 om 21:02:21.
Bijna dood
Deze bieden wel internet connectiviteit aan maar de breedband van de transponders is niet zo spectaculair , dus als er inderdaad veel mensen op afkomen, trage connectie.

Bovendien gaan die ballonnen zeker niet over Europa vliegen omdat daar de bekabeling al ver gevorderd is.

het is nu niet dat ze met iets half nieuws afkomen dat dit direct bedoeld is voor de kleine hotspots zonder internet. Dit is voor de grote massa bedacht die geen internet hebben, niet die enkelingen tot honderden.

Wordt dus niet aan gewerkt,
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zondag 31 juli 2016 om 00:50:00.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
jij kiest voor de afzondering dus nu niet huilie huilie doen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door RedRooster op zondag 31 juli 2016 om 13:30:08.
Bijna dood
ik heb toch al gemeld dat ik wel daaraan iets gaan doen.
Maar zoals gewoonlijk lees je maar de helft of interpreteer je een bericht ronduit merkwaardig.

Ik wil wel bij de tijd blijven en niet met post duiven gaan werken.

Maar omdat het sowieso een forse investering is niet iets voor meteen uit te voeren.

Sent by wiko wax lite
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 1 augustus 2016 om 14:20:05.
Heb vroeger valer gewerkt met sateliet telefoon in de bergen

Best een pakken die niet met vaste sattelieten werkt

Zo heb je de meeste kans dat er een satteliet boven je doorkomt.
^ Reactie #6 geschreven door RedRooster op maandag 1 augustus 2016 om 15:45:36.
Bijna dood
Connection lost with smartphone wiko wax.
Windows server 2012 R2 message.
Auto logof.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen