Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Upgraden of niet

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op dinsdag 26 juli 2016 om 17:13:50.
Hallo,

Betrefd laptop del van enkele jaren oud.

Origineel licentie windows 7 pro

Zou ik upgraden naar windows 10 nu het nog "gratis" is?

Ik persoonlijk zie geen reden. Maar mijn omgeving is daar anders over aan het denken.

Advies?
^ Reactie #1 geschreven door latif op woensdag 27 juli 2016 om 00:21:40.
latif heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1

Dixit

Dixit Gast op 26/07/2016 17:13:50:

Hallo,

Betrefd laptop del van enkele jaren oud.

Origineel licentie windows 7 pro

Zou ik upgraden naar windows 10 nu het nog "gratis" is?

Ik persoonlijk zie geen reden. Maar mijn omgeving is daar anders over aan het denken.

Advies?
^ Reactie #2 geschreven door RedRooster op woensdag 27 juli 2016 om 11:05:43.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Windows 10 werkt stabiel maar daarmee heeft Microsoft ook hun business plan gewijzigd dus gebruikers aansporen om apps aan te kopen en dus wil Microsoft Uw reilen en zeilen ook beter kennen.

Dus alvast in de instellingen/privacy zoveel mogelijk uitschakelen.
Microsoft wil ook dat updates van andere Windows 10 computers komt, maar dat kan je ook afschakelen via instellingen/Bijwerken en beveiliging/geavanceerde opties/Kiezen op welke manier de updates worden geleverd.

Windows 7 zal ook stilaan niet meer geŘpdatet worden, zelfs nu al is dat updaten ervan een sto´cijns proces gezien Microsoft all windows7 versies wil converteren naar Windows 10.

Maar let op: upgraden is niet altijd een zegen. Je installeert best Windows 10 van scratch maar let wel op dat je de product licentie van Windows 10 hebt neergeschreven.

Ik zou zeggen upgraden, heb je dan problemen, licentie code noteren en Windows opnieuw van nul installeren.

Het overstappen zal niet gratis blijven.

Met windows10 is Microsoft ook afgestapt van de Metro GUI , die het geval was bij Windows 8.

Kan je alsnog activeren maar deze wordt dus niet geforceerd zoals bij Windows 8.

Enkele jaren: Ik heb windows10 werken op een Notebook met een Intel Celeron met 4GB ram, zelf van 2,4 Ghz 1 antenne naar 5Gz wifi met twee antennes gebracht. Start zeer snel op, werkt vlot, natuurlijk bvb webbrowser starten duurt wel iets langer, of office maar eens open werkt alles vlot.

Windows 7 kon mijn raw beelden van mijn Canon 6D camera niet openen in de verkenner. Windows 10 wel.

Natuurlijk, kan je alsnog even wachten tot het moment dat Microsoft effectief de upgrade naar windows10 stopt.

Tegenwoordig kan je op ebay de bvb ook enkel de licentiesleutel aankopen voor om en bij de 20 euro. Die komt als e-mail binnen (OEM versies) wel op letten multi languages versies.

Dat was ook al zo met vorige Windows versies.

En natuurlijk is een wel gekende regel: indien er geen probleem is, niks aan wijzigen maar tijden veranderen, en het is ofwal met de tijd meegaan of ter plaatse te blijven trappelen.

^ Reactie #3 geschreven door een gast op woensdag 27 juli 2016 om 17:17:49.
Hallo,

Die installatie van scratch, hoe werkt dat?
Moet ik dan een cd-rom maken? Or kan ik die ergens bestellen?

Bedankt.

^ Reactie #4 geschreven door RedRooster op woensdag 27 juli 2016 om 23:04:07.
Bijna dood
Download de mediacreationtool 32 of 64 bit versie van de microsoft website.
Dus https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik op Hulpprogramma nu downloaden.

Start dan mediacreationtool en die zal de iso van Windows10 downloaden.
Je kan zelf kiezen welke versie, Home/pro gebaseerd op welke versie van windows7 je nu gebruikt.
Vermijd de N genoemde versies want dat zijn beperktere versies.

Je kan ofwel dit naar een DVD laten schrijven of een USB stick.
Minstens een USB stick van 4GB

Let wel op als je van scratch installeert, uw windows7 licentie werkt niet dus ofwel voor 20 euro een windows 10 licentie op ebay.de aankopen , de e-post dan printen en natuurlijk al uw belangrijke data eerst op een backup schrijven en dan via de USB stick of DVD opstarten want windows10 is zo'n 3GB groot.

Kies best geen upgrade , maar laat verwijder met setup alle volumes dus weer blanco schijf en niet vergeten dit naar de schijf te laten opslaan en laat dan windows 10 zelf partitioneren (efi boot als uw systeem dit ondersteunt tenminste)

Want opgelet met OEM versies van windows7 of 8: Die kan je niet upgraden naar windows10 , daarvoor moet je bij de fabrikant van de laptop nagaan of je van hun windows10 kan gebruiken.

En het vervelende is, de GWU van Micrsoft faalt soms met die detectie.
Daarom toch even die luttele euro's uitgeven.

Op 29 juli stoppen trouwens de upgrades naar windows10.

Een alternatief:
De laptop laten upgraden naar windows10 en dan na een reboot de product code opvragen.
Dat kan met een simpel applicatie:

Dixit

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell") MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId")) Function ConvertToKey(Key) Const KeyOffset = 52 i = 28 Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789" Do Cur = 0 x = 14 Do Cur = Cur * 256 Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255 Cur = Cur Mod 24 x = x -1 Loop While x >= 0 i = i -1 KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then i = i -1 KeyOutput = "-" & KeyOutput End If Loop While i >= 0 ConvertToKey = KeyOutput End Function

Kopieer de tekst met bvb kladblok en schrijf dit weg als bvb app.vbs
Klik erop en dan verschijnt de windows10 product code.
Schrijf die op papier en dan windows10 van scracth installeren weer via mediacreationtool en best op usb stick, dat installeert veel sneller gezien usb stick sneller zijn dan DVD drives.

Geen nood, geen virus , deze script haalt gewoon de info vanuit de registry.

Zo bespaar je die 20 euro.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.46 % door RedRooster op woensdag 27 juli 2016 om 23:05:47.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op donderdag 28 juli 2016 om 10:06:51.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

windows 10 licentie op ebay.de aankopen

??????
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door een gast op donderdag 28 juli 2016 om 12:23:25.

Dixit

Want opgelet met OEM versies van windows7 of 8: Die kan je niet upgraden naar windows10 , daarvoor moet je bij de fabrikant van de laptop nagaan of je van hun windows10 kan gebruiken.

Hoe doe ik dat?

De laptop is een del, maar verder ken ik er niet veel van.

Op de website van del zie ik daar ook niets specifiek op staan?

^ Reactie #7 geschreven door RedRooster op donderdag 28 juli 2016 om 15:44:25.
Bijna dood
Staat op uw laptop de melding dat je kan upgraden? Klik er dan op, als er dan toch iets niet in orde is, dan weet je dat al gauw tegen tijdens de installatie, tot een maand na een gepoogde upgrade kan je ten allen tijde terugvallen op uw oude windows7 versie.

A Cdude, door eerst te upgraden en dus een reboot na de upgrade van windows10 dan dat vbs starten en je krijgt de nieuwe Windows licentie product Key te zien., daarmee kan je dan via de mediacreationtool een USB boot stick aanmaken en zo Windows van scratch installeren met ineens de juiste product Key.

Want als je in dat veld niks invult verschiet dan later niet, opeens 90 tot 130 euro te betalen voor een windows 10 licentie .

Maar op Ebay duitsland zijn er dus Product keys aan te kopen voor 20 euro.
Door eerst te upgradedn, vervalt die kost gezien je met de vbs reeds de product key kan overschrijven.

Cdude, lees het ganse bericht i.p.v. enkel segmenten eruit te halen.
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op donderdag 28 juli 2016 om 16:35:21.
Cdude's avatar
@RR , ik ken het systeem wel hoor maar dat zijn OEM codes (zie link)
https://be.hardware.info/reviews/6482/2/windows-10-legaal-voor-e-3289-kan-dat-het-lijkt-erop-van-welh-schimmig
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op donderdag 28 juli 2016 om 16:36:14.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Cdude op 28/07/2016 16:35:21:

@RR , ik ken het systeem wel hoor maar dat zijn OEM codes (zie link) en daar kan je wÚl mee naar W10
https://be.hardware.info/reviews/6482/2/windows-10-legaal-voor-e-3289-kan-dat-het-lijkt-erop-van-welh-schimmig
(ik lees wat mij interesseert, klar! )

Geef die mens dan tenminste een link want niet iedereen koopt internationaal of heeft dat soort kennis.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.28 % door Cdude op donderdag 28 juli 2016 om 16:38:50.
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op donderdag 28 juli 2016 om 17:18:58.
Cdude's avatar
Je kan altijd terug ...

Dixit

Ook wanneer je toch nog even aan Windows 7 of 8 wil blijven vasthouden, kan je maar beter de upgrade uitvoeren en daarna weer terugdraaien. Zo sta je geregistreerd als houder van een geldige Windows 10-licentie en kan je de upgrade op elk moment opnieuw installeren, zonder extra kosten.

http://www.zdnet.be/nieuws/184051/laatste-kans-voor-gratis-windows-10-upgrade/
^ Reactie #11 geschreven door RedRooster op vrijdag 29 juli 2016 om 13:18:35.
Bijna dood
Vanuit Basel:

Als je windows 10 hebt ge´nstalleerd, heb je een maand om eventueel terug te gaan naar de oude windows versies. Een klein detail dat ZDnet vergeet in dat artikel.

Voorlopig blokkeert Microsoft geen oem omdat dat nu eenmaal op alle voor ge´nstalleerde systemen staat.

Wat GSM betreft, er moet om de 3 kilometer een zendmast staan.
In de bergen is Smartphone, gsm altijd een groot probleem.
In dorpen staat dan wel dikwijls een openbare telefooncel maar gezien ik niet zo direct in een dorp woon geen internet toegang geen telefoon of ik moet eens afzakken naar de bewoonde wereld.

Verzonden vanaf Windows server 2012 R2

^ Reactie #12 geschreven door een gast op zaterdag 30 juli 2016 om 13:32:48.
Bedankt voor de info.

De upgrade is net afgelopen.

De overige dingen (download volle versie en die serienummer opzoeken) moet ik wel nog doen, dat gaat meer tijd in kruipen
^ Reactie #13 geschreven door Wheeldigger op zondag 4 september 2016 om 01:46:04.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Een del is een sletterige vrouw, niet echt iets om een OS op te zetten. (hoewel....)
Neem aan dat je een DELL bedoeld :D
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen