Multidesk.be » Forums » De lounge » Euros besparen door nuttig gebruik te maken van internet

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 12:18:02.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 278
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
In de tijd van sociale netwerken is het internet gebruik een beetje verschoven.

Om in het buitenland te betalen is een kredietkaart het meest aanvaarde betaalmiddel.
Paypal bied verzekerde betalingen uit, je hoeft er geen kredietkaart info toe te voegen via uw eigen bank account gaat het ook, en voordeel, dan heb je de kosten beter in de hand.

Wat doe ik als ik iets wil aankopen, van klein tot groot.

Ik kijk wel in winkelketens naar de prijzen, maar dan blunt aankopen, dat niet.
Mijn eerste actie is surfen naar idealo.de,
Duitsland is immers een veel grotere afzet markt.

Als ik de goedkoopste gevonden heb, dan Aliexpress .
Ondertussen heb ik het accent gewijzigd.
Eerst aliexpress, dan idealo en dan amazon.de

Voor tweedehands (of nieuw) ook ebay.de, ebay.co.uk
Via ebay vooral Paypal gebruik.

2dehands: lokale aankoop , betalen via overschrijving, contant of als het aangeboden is paypal.

Veilingsites: wel opletten met de 15 tot 17% veilingskosten en daar moet je dan nog eens BTW erbij tellen. Dat neemt niet weg dat je er uitstekende zaken kan doen. Betalen kan bij sommige contant, bij andere pinnen en Moyersoen bvb via overschrijving.

ebay.de of .co.uk : veredelde 2de hands veel grotere afzetmarkt

Idealo is de grootste zoek server in Duitsland , wel letten niet alle Duitse Dealers zenden naar BelgiŽ.

Aliexpress is er gekomen op vraag van de bedrijven die al actief waren op Alibaba.
Hoewel een consument meestal maar 1 stuk aankoopt wordt dat wel gecompenseerd door aantal bestellingen. Betalen via kredietkaart , Alipay is gewoon een concurrent van Paypal dus evengoed een sterk beveiligde transactie.

Waarvan zeker wegblijven:
Op alle aanbiedingen via e-post ontvangen, buiten mail van een van de bovenstaande.
Als het er te goed uitziet dan klopt er iets niet.

Een echt bestaand voorbeeld:
Er komt een mail binnen, oh iemand heeft 20 miljoen usd en die zoek U om dat geld te deponeren.
16 miljoen USD is dan voor U.
Maar wat later komt dan de verassing: melden ze, we moeten een lokale bank account openen.
Zeg je bij jezelf, ok maar dat kost 5000USD Betaal dit niet want die 5000USD ben je kwijt en zeker geen miljoen usd dat er aan vast hangt.

Zo is er nu op de radio een geval: Iemand kan zogezegd de lotto cijfers voorspellen, ook Fraude.
Het gros van de fraude pogingen komt echter via e-post binnen.
En windows gebruikers pas op voor Ransomware, betaal nooit. Linux gebruikers kunnen nog op de twee oren slapen wat veiligheid aangaat.

^ Reactie #1 geschreven door Cdude op vrijdag 10 juni 2016 om 14:36:33.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"Maar wat later komt dan de verassing"
Handig voor de BBQ (dream)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.3 % door Cdude op vrijdag 10 juni 2016 om 14:36:55.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 17:06:48.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Missen is menselijk, iemand continu belachelijk maken echter niet.
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op donderdag 23 juni 2016 om 19:44:03.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik had een Andour TV box gekocht via Aliexpress.
De levering duurde nogal lang dus ik bel op een bepaald moment Bpost
en kreeg te horen dat ze ....per ongeluk.... het pakket terug hebben gestuurd.

De dealer stuurde me een bericht dat ze de TV box terug hadden gekregen met de vraag terug te betalen of niet. Ik liet weten : terug betalen.
Twee dagen later betaling ontvangen.

Gisteren een pakket ontvangen, die TV box zeker.
De dealer had alsnog het pakket verstuurt.

Waarschijnlijk omdat ik de volle 5 sterren had gegeven met de melding niet gekregen binnen de vooropgestelde tijd maar eens zal het wel toekomen zeker.

Dus de TV box gratis gekregen, 10 dagen eerder verstuurd.

Zulke service mag je zeker niet verwachten van een Belgische dealer.
Ik heb dan een bericht naar de dealer gestuurd met de vraag of ik toch niet zou betalen. Antwoord: Neen, het is een gift van ons gezien de vlotte communicatie en ondanks het euvel alsnog 5 sterren toekennen komen ze nu ook niet bepaald veel tegen.

De ene geste was dus blijkbaar de andere waard.

Weldra een uiteengezette beschrijving van de werking van de TV box op het lounge forum.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op vrijdag 24 juni 2016 om 00:51:41.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik koop morgen een Machine Studio : 500 ipv bijna 1000, 2dehands.be natuurlijk
Das pas solden (thumbsup)(cheerleader)(thumbsup)(cheerleader)

https://www.residentadvisor.net/images/reviews/2013/maschinestudio464.jpg
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door RedRooster op vrijdag 24 juni 2016 om 10:45:21.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik had een server kast voor 63 euro gekocht dat nu 1789 euro kost met dezelfde configuratie.

Via aliexpress tot nu toe voor 3120 euro besteld , mocht ik het hier halen ben ik 6890 euro kwijt. Enig nadeel, lange lever termijn.

Omdat ik een plasma snijder hebt dia over een 230V aansluiting beschikt maar zoveel stroom trekt als ik die nu start, zekeringen uit.

De 15KW was dus te klein en bestelling geannuleerd.

Bijkomend voordeel want opgelet met generatoren:
het is niet zo hoe kleiner het vermogen, hoe efficiŽnter , het kantelpunt zit zo rond 10kW, met andere woorden daaronder stijgt het verbruik weer, erboven daalt het verbruik.

het misbaksel van Javac zo 1,75 L/u bij volle belasting dus 6kWh
Dat is zo hoog vanwege een eencylinder die 3000 rpm draait.

De 30KVA' er (24kW): 4 cilinder 3,45L marinediesel 1500 rpm
Bij 6 kW verbruikt die 1,56L/h stabiel verloop inzake verbruik/kwh
Per kwh 0,26L/h
Kostprijs : 2094 euro , invoerrechten +BTW : 2698,45 euro
Motor Ricardo, generator bostelloze Stamford.

Zulke hier lokaal bestellen minstens direct 7000 euro.
Door online aan te kopen vermijd je invoerder en dealer kosten.
Verwacht: na het bouwverlof.

Muziek staat op een laag pitje, ik heb er voorlopig te weinig tijd voor over.
Met tweedehands wel opletten, werkt alles nog.

Wel een zeer goede deal quasi aan 50%

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.44 % door RedRooster op vrijdag 24 juni 2016 om 10:51:33.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op vrijdag 24 juni 2016 om 19:57:36.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"Met tweedehands wel opletten, werkt alles nog."
Testen ter plaatse en eerst uitproberen in de muziekwinkel :D
^ Reactie #7 geschreven door RedRooster op zondag 26 juni 2016 om 18:40:52.
Bijna dood
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Aliexpress verkoopt alles nieuw en als er iets binnen komt dat afwijkt van de beschrijving, bezwaar indienen bij Aliexpress met text en foto's en als aliexpress akkoord gaat, geld terug. Wat je besteld hebt mag je wel houden.

Ebay vooral tweedehands, in mindere mate nieuw maar ook daar niet akkoord met wat geleverd is, Ebay verwittigen, best wel betalen met Paypal gezien je dan ook ineens Paypal kan verwittigen, gevolg ook hier geld terug.

Bij eender welke aankoop van nieuwe apparaten, dient de dealer U te informeren van de twee weken bedenk tijd om alsnog van de aankoop af te zien.

Vertikt de dealer U van dit recht op de hoogte te stellen, heb je ineens de-facto 1 jaar de tijd om alsnog van de aankoop af te zien.

Ligt de deler dwars , dan hoop ik dat je met Paypal hebt betaald want anders wordt het een rechterlijke oplossing in het land waar de dealer zich bevind.

Je wint dan sowieso de rechtszaak want het moedwillig negeren van de dealer is een overtreding van Europese rechtsregels en rechters kunnen daar niet mee lachen.

Ik heb het zelf meegemaakt Javac moest de generator terug aanvaarden en 3156 euro terug betalen. Maar die vertikte dit. Nu zijn ze meer dan 1000 euro meer kwijt.

Ah, je koopt het dus bij een muziekwinkel, dat is een zekerheid dat het nog werkt.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten