Multidesk.be » Forums » Audio & video » laptop naar tv

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door DarioG op dinsdag 7 juni 2016 om 23:34:19.
DarioG heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hallo,

Ik heb een redelijk groot televisiescherm waarop ik regelmatig programma's bekijk via mijn laptop. Bij mijn vorige laptop ging dit vlotjes via een hdmi-kabel, maar bij mijn nieuwe laptop heb ik jammer genoeg geen hdmi-poort.
Nu vraag ik mij af op welke manier ik het beste mijn huidige laptop aan mijn tv aansluit?
Mijn laptop heeft enkele usb poorten en een VGA poort, op mijn tv zijn er poorten voor component kabels, composiet kabels, HDMI en Scart.
Nu vraag ik mij af welke soort kabel ik kan gebruiken om deze twee te verbinden? Ik weet dat er ook adapters bestaan die bv VGA van mijn laptop omzetten naar HDMI of VGA naar Scart en dergelijke, maar bij welke combinatie krijg ik de beste kwaliteit op mijn tv scherm ?

Alvast bedankt !
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op woensdag 8 juni 2016 om 00:06:23.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Het gaat nooit beter zijn dat wat er uitkomt en als je dan naar de prijs kijkt is VGA ==> scart het goedkoopste.
Bij HDMI heb je een duurdere adaptor nodig aangezien het analoge signaal gedigitaliseerd moet worden
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 8 juni 2016 om 00:20:39.
Dus volgens jou zal de HDMI adapter wel goede kwaliteit leveren, maar is deze bijgevolg een pak duurder ?
De VGA -Scart adapter, is die kwaliteit aanvaardbaar of is het echt zoals in de jaren 90 bij wijze van spreken ? ;)
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op woensdag 8 juni 2016 om 13:43:57.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Hoezo een nieuwe laptop een geen hdmi? Dat zou me te sterkste verbazen, zelfs geen micro HDMI?

VGA naar scart: tja, echt zoals de jaren 90 omdat scart nu eenmaal een oudbollige manier is.

Kijk nog eens goed, want als dit echt een recente laptop is, dan staat er toch HDMI op hoor maar het kan ook de veel kleinere micro HDMI zijn of anders displayport .
Vandaar vertrekken is stukken beter.

Micro hdmi naar HDMI kabels zijn er.

Diplayport naar HDMI is ook geen probleem.

VGA op zich is al oudbollig en beeld digitaliseren is de-facto slechter als een digitaal beeld.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.07 % door RedRooster op woensdag 8 juni 2016 om 14:08:48.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op woensdag 8 juni 2016 om 15:37:12.
Cdude's avatar
@DarioG

Mogen we merk en type laptop eens aub?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door een gast op woensdag 8 juni 2016 om 15:50:35.
Het is een Dell Vostro 15 uit de 3000-reeks, deze bezit dus werkelijk geen HDMI of micro HDMI poort. Het was nogal een impulsieve koop bij mensen die ik goed ken, iets wat ik mij nu dus serieus beklaag...
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op woensdag 8 juni 2016 om 16:26:49.
Cdude's avatar
klopt, business reeks ....
En een mediaplayer aan je TV hangen geen optie?

https://www.alternate.be/html/product/1261985
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 65.56 % door Cdude op woensdag 8 juni 2016 om 16:28:57.
^ Reactie #7 geschreven door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 11:36:46.
Bijna dood
Opgelet met de Raspberry PI, belabberde wifi resultaten en beperkt bereik.
Ook belabberde netwerk resultaten omdat de netwerk controller ook instaat voor USB en verbonden is met de A53 soc via USB en hoewel usb2 in theorie snel genoeg is is de gekozen opstelling dus gedeelde usb/RJ45 de domper.

Voor een TV box kan je beter:
http://www.aliexpress.com/item/Andoer-Z4-Android-5-1-TV-Box-2G-16G-WiFi-LAN-UHD-4K-2K-RK3368-Octa/32575144059.html

Komt met de google afstandbediening, IR natuurlijk maar ook via wifi.
Trouwens valt ook te bedienen via smartphone via een google app en helaas Apple, voor jullie nog niet, streamen via Iphone, Ipad gaat wel.

Android 5.1 staat er al op, wel degelijk 1Gbps RJ45
Kan dienen als wifi Hotpoint en zo wifi bereikbaarheid vergroten.
2,4 en 5Ghz wifi. 811 ac

Processor: 1,5Ghz ok niet zo snel maar wel 8 kernen.
En dat compenseert wel de wat tragere cpu.
Resolutie: 4Kx2K maar kan vlot lagere resoluties weergeven.

Net geen 65 euro, wordt dan verzonden vanuit duitsland, dus geen invoerrechten en BTW correctie.

Netflix ondersteuning.

Raspberry is duurder en minder qua specificaties naar streaming toe.
Wordt binnen de 7 dagen geleverd

Dit systeem is techniech meer bij de tijd.

Beelden grabben via uw dell: via wifi of vast netwerk.
Omgekeerd kan dit klein computertje ook streamen naar laptop, smartphone.

Heb geen schrik van Aliexpress maar let wel, wel betalen via kredietkaart.
Verzekerde perdiode waar aliexpress instaat voor de bestelling. Wordt aangegeven in X aantal dagen, je kan zelf vragen om die termijn te verlengen.

Voor zendingen vanuit China, als het via de post is reken dan maar op 30-40 dagen.
Dikwijls geen invoerrechten en zelfs geen BTW gezien ze dikwijls wat schipperen met de aangegeven prijs en dikwijls als sample of als gift verzonden.

Chinese leveransiers en bedrijven zijn algemeen veel vriendelijker, antwoorden snel op vragen.
Qua taal: best Engels of anders Chinees traditioneel.

Vertaal desnoods via google traslate of bing translate.
Dat doen ze daar soms ook.

Wel opgelet: als de stock in Duitsland op isdan is de knop grijs, ofwel 20-30 dagen later nog eens kijken of dan toch vanuit China laten komen.

China is een verkeerd begrip, economische activiteiten zijn gecentraliseerd rond Dongyoung , ex Taiwan.

Kapitalisme voor de communistische partij het tegenovergestelde en dus blijft het kapitalisme een eiland in dat enorm grote land dat onder communistische dictatuur wordt gehouden.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.41 % door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 11:46:25.
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op donderdag 9 juni 2016 om 11:59:21.
Cdude's avatar

Dixit

Kapitalisme voor de communistische partij het tegenovergestelde en dus blijft het kapitalisme een eiland in dat enorm grote land dat onder communistische dictatuur wordt gehouden.

(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)(bonk)
^ Reactie #9 geschreven door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 18:48:16.
Bijna dood
Cdude weet niks van China.
Communistische politiek gaat niet samen met een kapatilistisch systeem.
Het kapitalisme zal zich nooit of te nimmer ver uitbreiden over het enorm grote land.
En dat het een dictatuur is weet men al sinds Mao de scepter overnam.
Maar de communistische partij is nu ook zo dom niet, de kapitalistische zijde van het land brengt vele dollars in omloop en laat die nu net duurder zijn dan hun eigen munt dus Kassa kassa.

Aliexpress is van Alibaba. Alibaba richt zich naar bedrijven hoewel meer en meer fabrikanten daar nu ook al beginnen vanaf 1 stuk want een dollar is en blijft een dollar.

Aliexpress richt zich naar particulieren.
Ik ben A4 lid dus heb al aardig wat aangekocht rechtstreeks van Chinese bodem.

Dat is natuurlijk nefast voor de lokale dealers maar wel goed voor de transport sector. De lokale dealers moeten zelf eens beseffen dat het deels door hen zelf is dat het die weg is uitgegaan.

De generator, een forse 4 cilinder diesel 1500 rpm verbonden met een PMG generator voor 1900 euro en 117 euro verzendkosten welsiwaar tot de haven van Antwerpen. Dus ofwel zelf afhalen ol lokaal een transporteur inschakelen.
Zelfs met invoerrechten en BTW correctie dan richting 2900 euro stukken goedkoper , hier minstens 8000 euro voor krak hetzelfde notabene.

Kleinere zaken worden deur tot deur geleverd.

Ik heb net nog maar een nieuwe SIP (Voip) telefoon gekocht voor 37 euro
Grafisch scherm, alle moderne toeters en bellen SIP2 protocol
Haal dat hier en je bent minstens 100 euro kwijt.

Trouwens, draai uw muis, toetsenbord, monitor en laptop om, alles komt uit....china.

En door te besparen, dus ook via veilingshuizen hier kon ge´nvesteerd worden in een fotovolta´sch veld van 4600Watt piek. (Investering van 20 duizend euro)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.68 % door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 18:54:12.
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op donderdag 9 juni 2016 om 22:00:59.
Cdude's avatar
wat heeft al dien autistisch neurotische zever nu eigenlijk te maken met het probleem van DarioG?

Niks, nada , nul (weird)
^ Reactie #11 geschreven door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 23:13:09.
Bijna dood
Wie poste weer een rij emoticons die niks met het onderwerp te maken had?

De topic poster heeft naast de Rasberry 3 een beter alternatief voorstel gekregen voor een streaming apparaat naar multimedia toe.

Maar ik begrijp dat handel met China soms een negatief beeld heeft maar in de praktijk valt dat mee.
Het enige echte euvel is, op al wat ik post komt er maar al te dikwijls een onbenullig antwoord waar niemand iets aan heeft. En dat moet eens stillaan gedaan zijn.

Terug on topic:

Eens je geregisteerd bent op Aliexpress en de krediet info hebt doorgegeven kan je op Germany klikken en dan bevestigen en dan verschijnt een nieuw blad met de bevestiging van de betaling.

Het is dikwijls goedkoper omdat je invoerder en de lokale dealer uitschakelt en die kosten vallen dus weg.

Als klant heb je op Aliexpress het laatste woord. Bij een dispuut moet Aliexpress wel het dispuut bevestigen maar dat doen ze heel flexiebel onder het motto, slechte reclame kunnen ze zich niet veroorloven.

Typische levertijd:

Chinese post via luchtpost: tussen 15 en 30 dagen
Chinese post klassiek : 30 dagen tot 45 dagen
Dikwijls geen verzenkosten via de post. Free shipping dus.
TNT, fedex, dhl : kosten altijd aanzienlijk meer. direct 70 euro of meer.
Dan zakt de levertijd wel tussen 5 en 7 dagen.

Spmmige firma's zijn begonnen met opslagplaatsen in te richten op europees gebied.
Net om de lange levertermijn en invoerrechten etc te omzeilen.
In het gedane voorstel dus van Duitsland met een levertermijn tussen 5 en 7 dagen.

Je krijgt altijd tracking informatie mee let wel, als het via de post is china tracking houd op
bij de chinese grens. Bpost of Post NL of de zweedse post krijgen de tracking gegevens typisch een week later, soms zelfs te laat en heb je het pakket al ontvangen.

Tracking vanuit Duitsland werkt wel goed.

Dus DarioG.... ofwel Raspberry pi met beperkingen of een Ardour ML4 die volledig bij de tijd is en bovendien op het eind van de rit goedkoper is.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.23 % door RedRooster op donderdag 9 juni 2016 om 23:16:12.
^ Reactie #12 geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 09:43:15.
Bijna dood
Ik bedoel de Z4 natuurlijk, de ML4 heeft slechtere specificaties.
^ Reactie #13 geschreven door Cdude op vrijdag 10 juni 2016 om 10:16:32.
Cdude's avatar

Dixit

De topic poster heeft naast de Rasberry 3 een beter alternatief voorstel gekregen voor een streaming apparaat naar multimedia toe.

Waar heeft de TS interesse getoond dan ?
^ Reactie #14 geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 11:01:25.
Bijna dood
Ik zit hier besparingstips te geven en jij zoekt er altijd lage spijkers tussen.

Raspberry PI3: slechte netwerk prestaties via kabel en wifi en 2.4Ghz

Ardour Z4: Echr1Gbps netwerk, 2GB ram, 16GB flash, wifi AC 2,4 en 5Ghz.
kan via smartphone bestuurt worden, via de afstandbediening IR of via
via wifi. 8 kerns CPU, 4 kerns Mali videoprocessor.
4Kx2K weergave. Enfin allemaal dingen waar een Raspberry PI3
alleen van kan dromen. Naar streaming toe de beste keus.
H265 ondersteuning, nog iets wat Raspberry niet kan.

En beste ik ben wel sociaal in die mate dat ik miskopen wel ga aankaarten.
H265 bvb zal H264 gaan aflossen , nog efficiŰntere compressie dus dat is de logica zelve.

Als DarioG bvb geen kredietkaart heeft, ok dan kan ik hem wel depaneren.
Dan zal ik het bestellen .

Nog een tip: Amazon.de moet je ook in't oog houden, dikwijls gratis verzending als het door amazon zelf wordt verstuurt.
OT:
Ik vroeg een prijsofferte voor de installatie van een nieuwe waterverzachter:
Incl BTW : 1700 euro Via amazonde dan een water2buy volumetrische waterverzachter gekocht 390 euro. Onderhoud zoutlevering 40 euro per 25kg zout.
Bij desco 10 euro per 25kg zout.

Ok dan wel zelf plaatsen natuurlijk .
/OT

Natuurlijk zijn er duurdere media streamers en die hebben bvb meer ram alhoewel dat niet zo direct hoeft maar dit is qua prijs /technische gegevens de beste deal.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.6 % door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 11:01:37.
^ Reactie #15 geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 14:54:53.
Bijna dood
"wat heeft al dien autistisch neurotische zever nu eigenlijk te maken met het probleem van DarioG?"

Wat heeft al dat autistisch neurotisch gezever nu eigenlijk te maken ....
^ Reactie #16 geschreven door Cdude op vrijdag 10 juni 2016 om 15:09:18.
Cdude's avatar

Dixit

Ik vroeg een prijsofferte voor de installatie van een nieuwe waterverzachter:

Dixit

wel zelf plaatsen

(party)(party)(party)(party)(party)(party)(party)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.07 % door Cdude op vrijdag 10 juni 2016 om 15:09:51.
^ Reactie #17 geschreven door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 17:03:03.
Bijna dood
OT:
Daar is nik mis mee.

Ik vraag altijd minstens 1 offerte aan voor het leveren van iets.
1700 euro voor het plaatsen van een waterverzachter is naar Belgische normen zelfs wat te hoog.

Ik heb gewerkt voor Szapinszky nv dat vorig jaar failliet is gegaan.
Dus sanitair heeft geen geheimen voor me.
Ik weet maar al te goed de prijs van sanitaire toestellen eender wat.

Dus na het ontvangen van de offerte viel ik bijna van mijn stoel en zeker omdat ze 40 euro per zak van 25kg zout aanrekenen terwijl dat bij Desco 10 euro is.

Van amaazon duitsland de volumetrische waterverzachter laten overkomen.

Ik heb een half uur werk gehad om de waterverzachter te plaatsen.
Dus de oude afbreken en de nieuwe plaatsen.

En dat zou dan 1700 euro gaan kosten, laat me niet lachen he.

Ik heb thuis elektriciteit, sanitair, klimaatbeheersing, brandbeveiliging en regenwaterrecuperatie zelf geplaatst.

Toevoeren met Geberit mepla.
Afvoeren in HDPE
Brandleiding in RVS buizen.
Regenwaterrecuperatie deels mepla, deels HDPE
Klimaatbeheersing van verschillende merken.

Enfin allemaal zaken die ik al 7 jaar gedaan had en ik waarschijnlijk weer ga doen al heb ik geen glazen bol natuurlijk.
/OT

Laten we wachten op darioG i.p.v. over zulke dingen te brabbelen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.39 % door RedRooster op vrijdag 10 juni 2016 om 17:04:48.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen