Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » hoog cpu gebruik

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door ErwinVos op dinsdag 31 mei 2016 om 05:11:18.
ErwinVos heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 210

http://i.imgur.com/Nn1z1Iz.png?1

Dag, vaak als ik opstart is zijn de bovenstaande processen best flink bezig. (de bovenste ook vaak genoeg 30+ %)

Nu is de bovenste neem ik aan een normale windows proces? al weet ik niet precies waarvoor :P.

En skype, tjah die moet als het goed is, uit staan. Maar toch zie ik hem terug in task mamager.

Hoe kan ik, iig zorgen dat skype er niet tussen staat.
bedankt alvast!
^ Reactie #1 geschreven door RedRooster op dinsdag 31 mei 2016 om 09:56:37.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Welke windows?
Indien windows 10 vergeet dan niet dat windows de camera terug kan aanzetten en idem microfoon zonder dat je het zelf geactiveerd hebt.

Dus onder windows10 in de instellingen, onder de sectie privacy best zoveel mogelijk uitschakelen.

Mijn taakbeheer

Bijlage: 8a9ee0aba05676cf81ea24639d7984c0.jpg

CPU, disk en netwerk te verwaarlozen.

Wat valt er bij U op:
Disk : 49%
CPU : 48%
M.a.w. U computer is data aan het versassen.

Als je geen cloud toepassingen gebruik bvb de Amazon cloud , tja, dan is dit geen goed teken.
Clouds synchroniseren op de achtergrond en dat leid met momenten op cpu gebruik en harddisk gebruik. Maar zodra het synchroniseren gedaan is zou cpu en harddisk terug naar quasi 0 % moeten vallen. Blijft echter het systeem uur na uur zo hoog percentage houden, dan zit er iets niet snor.

Op performante computer systemen valt dat niet zo hoog op.
Bij kantoor computer al hoger.
Bij de goedkope desktops zeker met de tragere processoren.

Skype : tja dskype versast ook data hoor en dus ook cpu tijd.
Skype uitschakelen kan maar dan werkt skype ook alleen op het moment dat je skype terug start.
En ik denk dat dit niet de bedoeling is.
Wil je echt vermijden dat skype blijft werken:

Links onder, vergrootglas (zoeken) services.msc
Zoek de skype services, rechtermuisklik op die service, kies eigenschappen en verander automatisch naar manueel.

En dan nog vergrootglas (zoeken) msconfig
En kies de opstarten tab en vink daar de skype service uit.
Dan start skype al niet venzelf meer op als de computer start.

Let dan wel, als er iemand belt ze je niet kunnen bereiken.

Ik zou het zo laten en concentreren op de privacy instellingen zodat camera en microfoon zeker niet door windows kunnen herstart worden want als die starten, normaal dan de skype een hogere cpu gebruik laat zien.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.96 % door RedRooster op dinsdag 31 mei 2016 om 10:19:25.
^ Reactie #2 geschreven door ErwinVos op dinsdag 31 mei 2016 om 12:10:40.
ErwinVos heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 210

http://i.imgur.com/j019O5t.png?1

Hij is nu weer terug naar normaal.

Heb het alleen kwarrtier/half uur na opstarten, maar niet elke keer.

Heb die privacy wat terug geschroefd, verder is het niet heel gek dus. Ik heb btw een laptopje met w10 en is pak 'm beet 3 jaartjes.
bedankt alvast!
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op dinsdag 31 mei 2016 om 13:57:31.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Je synchroniseerd data op een cloud met uw laptop.
bvb met Microsofts onedrive

Ik neem aan dat dit ok is en je die functie dus wil behouden.

Skype weghalen:
Klik op het vergrootglas links onder en tik in msconfig
klik dan op de opstarten tab en dan op taakbeheer openen
Staat daar Microsoft Skype, rechtermuisknop en kies uitschakelen

Ga dan naar de tab services en kies eender welke service dan rechtermuisklik en kies services openen.

Zoek daar naar de Microsoft skype service en eens gevonden, rechtermuisklik op die service dan eigenschappen.

Onder de Algemeen tab sectie opstarttype zal automatische staan, klik op het v t'je en kies uit de lijst handmatig bevestig de keuze.

Sluit services, sluit msconfig en herstart de computer.

Vanaf dan kan skype enkel manueel gestart worden, bij het sluiten van skype verdwijnt ook die service uit taakbeheer.

Prestatie gezien: houd er rekening mee dat , eens een laptop op batterij modus werkt de laptop op batterij besparing staat, dus lagere klokfrequenties en als de batterij bijna op is zeker een traag werkend systeem.

Wil je de synchronisatie afzetten dan hangt het af welke cloud service je gebruikt , Microsoft onedrive, amazon cloud of andere.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen