Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » Welke mail of software moet ik gebruiken v?oor een ontvangstbevestiging of leesbevestiging

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op zondag 10 april 2016 om 11:24:01.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
Hoi iedereen,

Ik hoop dat ik mij voor deze vraag heb aangemeld bij de juiste topic. Ik heb de volgende vraag. Er is een instantie die ik mails stuur maar ze reageren niet op mijn mails ook al heb ik wel het vermoeden dat ze het hebben gelezen.
Kunnen jullie mij helpen aan een eenvoudige tool of software waarmee ik kan zien of de andere partij de mail heeft ontvangen of gelezen? Ze noemen dit een leesbevestiging of een ontvangstbevestiging, wanneer de ontvanger de mail heeft geopend. Dit mag ook gewoon via mijn mail zelf zijn. Via hotmail en gmail lukt het mij niet om deze leesbevestiging of ontvangstbevestiging te vinden. Maar ik heb vernomen dat dit wel zou werken via outlook. Of dat er een bepaalde software is die je kunt downloaden waarbij je dit wel kunt toepassen.

Het belangrijkste voor mij is dat het op een zo eenvoudig mogelijke maar goede manier is toe te passen. Zodat ik het ook als een bewijs kan gebruiken zoals bij een aangetekende brief.

Alvast dank voor alle info.

Groet,

Anthony
^ Reactie #1 geschreven door Ezio op zondag 10 april 2016 om 11:52:21.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Het klopt dat je via de website van Hotmail (Outlook nu) en Gmail geen leesbevestigingen kan vragen. Verder kan dit wel via quasi elk mailprogramma. Ikzelf gebruik Thunderbird, maar je kan gerust ook Outlook of bijvoorbeeld Windows Live Mail gebruiken.

Als het enkel voor je Hotmail is, dan zou je misschien beter Windows Live Mail gebruiken. Het zal daar een pak makkelijker zijn om alles in te stellen.

Om Windows Live Mail te installeren ga je het 'Windows Essentials' pakket moeten downloaden. Dit kan je hier doen: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/essentials
Tijdens het installeren van dit programma ga je op een bepaald moment de keuze krijgen om alle programma's te installeren of enkel deze die je aanvinkt. Hier kan je dan enkel 'Windows Live Mail' aanvinken zodat dat het enige programma is dat je gaat installeren.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.28 % door Ezio op zondag 10 april 2016 om 11:53:17.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door navavista op zondag 10 april 2016 om 22:07:22.
Zijn er ook nog andere opties behalve windows live mail. Ik heb het daarmee geprobeerd. Maar kwam er niet uit waar ik op moest letten. Om een ontvangstbevesting of leesbevestiging te krijgen.
^ Reactie #3 geschreven door Ezio op maandag 11 april 2016 om 00:18:35.
Ezio's avatar
Bedoel je dat je je mails nu kan bekijken in Windows Live Mail, maar niet weet hoe je nu precies een leesbevestiging kan vragen? Bekijk in dat geval deze website even: http://www.i-help.nl/nl/tips/windows-live-mail-leesbevestiging-vragen-en-leesbevestiging-ontvangen/
^ Reactie #4 geschreven door navavista op maandag 11 april 2016 om 15:53:15.
Werkt de leesbevestiging en ontvangstbevestiging ook goed bij Thunderbirds? Hoe kun je daar controleren of de ontvanger het bericht ontvangen of gelezen heeft? En hoe gaat dat in ze werk?
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 11 april 2016 om 16:49:48.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Je moet weten dat je in de meeste email clients als gebruiker zelf kunt kiezen of je de leesbevestiging naar de afzender wenst te sturen. Ik ga bvb steeds kiezen om deze niet te versturen (je kan dit ook automatisch deactiveren zodat die nooit verstuurd worden).

Ik zou voor een andere variant gaan om de organisatie in kwestie juridisch correct te contacteren...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Ezio op maandag 11 april 2016 om 18:48:03.
Ezio's avatar

Dixit

Dixit thekid op 11/04/2016 16:49:48:

Je moet weten dat je in de meeste email clients als gebruiker zelf kunt kiezen of je de leesbevestiging naar de afzender wenst te sturen. Ik ga bvb steeds kiezen om deze niet te versturen (je kan dit ook automatisch deactiveren zodat die nooit verstuurd worden).

Ik zou voor een andere variant gaan om de organisatie in kwestie juridisch correct te contacteren...

Ja goed punt. Bovendien werkt zo'n leesbevestiging niet altijd 100%, navavista. Het is ook afhankelijk van de het programma dat de ontvanger gebruikt om zijn mails te raadplegen. Als die ontvanger bijvoorbeeld Gmail of Hotmail gebruikt, denk ik niet dat ze zelfs een leesbevestiging kunnen versturen, ongeacht dat jij deze nochtans wel hebt gevraagd.

Denk eigenlijk niet dat dat nog wordt gebruikt, zo'n leesbevestiging. Niet in mijn kringen althans :p
^ Reactie #7 geschreven door joke op dinsdag 12 april 2016 om 12:07:52.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Vergeet ook niet dat de ontvanger ook nog kan weigeren om een leesbevestiging te geven. Hij/zij dan dan rustig je email lezen zonder dat je daar iets van weet of aan kunt doen.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op dinsdag 12 april 2016 om 16:17:04.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Dit maar eens doornemen Nava

Dixit

Mensen hebben recht op emoties en recht om deze emoties en innerlijke onzekerheden te delen. Het vatten van de menselijke geest (emoties, flarden van gedachten, angsten, karakter, motieven, goedheid of slechtheid) in geschriften, is onmogelijk.

Dagelijks delen vrienden opwellingen van gedachten noch voor ze vorm hebben gekregen. De interpretatie van de gevoelens, laat staan feiten, is nooit meer dan een perceptie. Vrienden delen flarden van gedachten, testen en toetsten deze en vormen zo, voor zichzelf hierna een oordeel. Dit is geen extravertie maar de essentie van het menselijke vernuft.

De afdruk van enkele of zelfs meerdere e-mails in een beperkte periode, zonder enige zekerheid nopens de conformiteit en zonder enige zekerheid op volledigheid, laat staan op de antwoorden die op deze e-mails in woorden of in andere niet medegedeelde e-mails werden weergegeven geeft geen enkele juridische waarde, zelfs geen waarde met oog de waarheidsvinding of enig relevant middel om feiten in plaats van toestanden of onvolmaakte gedachten te bewijzen of zelfs te duiden.

http://www.lexgo.be/en/papers/ip-it-telecom/it-law/de-bewijswaarde-van-een-e-mail,61828.html

http://www.elfri.be/juridische-informatie/bewijswaarde-van-vertrouwelijke-e-mails
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 72.46 % door Cdude op dinsdag 12 april 2016 om 16:18:02.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #9 geschreven door RedRooster op woensdag 13 april 2016 om 13:58:27.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Ik werk beroepsmatig met Office dus outlook en daar werkt leesbevestiging zeer goed.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen