Multidesk.be » Forums » Netwerken » Asus router zorgt voor incompatibiliteit tussen systemen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op woensdag 6 april 2016 om 12:00:12.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Sinds ik een Asus RT-AC51 heb aangesloten op mijn Telenet Modem (op die modem is het draadloos signaal nu uitgeschakeld, de Asus router neemt alles voor zijn rekening) is er incompatibiliteit opgetreden tussen systemen.

Voorbeeld 1: Mijn Apple TV is aangesloten via ethernet. Wanneer ik via mijn Macbook - die verbonden is met WiFi - probeer verbinding te maken met mijn Apple TV, vindt hij deze zelfs niet. Echter, van zodra ik mijn Apple TV verbind via WiFi in plaats van ethernet, werkt alles perfect.

Voorbeeld 2: Mijn PS4 is aangesloten via ethernet. Wanneer ik via mijn Macbook - die verbonden is met WiFi - probeer verbinding te maken met mijn PS4, vindt hij deze niet. Echter, van zodra ik mijn PS4 verbind via WiFi in plaats van ethernet, werkt alles perfect.

Met andere woorden: beide apparaten moeten via WiFi of ethernet verbonden zijn zodat het zou werken. Van zodra er één apparaat een andere verbindingsmethode gebruikt, loopt het mis.

Zou dit aan de firewall op mijn router kunnen liggen? Het dashboard van mijn router ziet er zo uit: http://event.asus.com/2012/nw/dummy_ui/en/index.html

Alvast bedankt voor jullie input!
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door RedRooster op woensdag 6 april 2016 om 18:12:22.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Je zorgt er inderdaad beter voor dat in de firewall van de router enkel die apparaten die deel uitmaken van dat netwerk in aparte regels opneemt en dit op MAC niveau. Eens dat gedaan is zullen alle apparaten wel met elkaar kunnen communiceren.

Instellingen nagaan:
Ping van/naar de apparaten , is alles goed ingesteld, dan zullen ze wel reageren.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.46 % door RedRooster op woensdag 6 april 2016 om 18:13:29.
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op vrijdag 8 april 2016 om 12:05:16.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Dus moet ik voor elk apparaat (ook als er bijkomen en weggaan in de toekomst) aan die firewall prutsen? Bij de Telenet router hoefde dit niet en konden alle apparaten namelijk wel met elkaar communiceren.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op dinsdag 12 april 2016 om 19:47:32.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 281
Bijna dood
Tja, ik zit met een HP proliant ML350p server, een 16 poorts unmanaged switch,
een router maar idem, er draait pfsense op.

Als je een most weten hoevveel keer ik daar even iets moet aanpassen.

Trpouwens zo er is het niet hoor, hang uw nieuw apparaat er aan, log in op de router, die ziet de verbinding al en via 1 simpele muisklik voeg je die toe, in worst case 2 klikken: Save of opslaan ook nog.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen