Multidesk.be » Forums » .Net » MDB database openen met MS-access

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op woensdag 9 maart 2016 om 19:01:02.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Private Sub btnOpen_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btnOpen.Click
Dim verbinding As New OleDb.OleDbConnection(verbindingsString)
Try
' hier zou access moeten starten maar hoe?
Catch Ex As Exception
MessageBox.Show("Kan de database niet openen. Original error: " & Ex.Message)
End Try
End Sub

In mijn VB2013 project heb ik een button geplaatst. De bedoeling is dat bij het klikken MS-Access mijn database opent. Welke code moet ik daar voor gebruiken?

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 10 maart 2016 om 10:53:49.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Is het niet genoeg om hier een Process te starten? Je kunt oftewel direct de mdb starten (dan zou windows het moeten uitvinden wat het standaard programma is) of je zoekt waar access ge´nstalleerd is en je roept de exe op van access met het absolute path van de database?

Ik zie niet direct in waarom je hier een OleDb verbinding nodig hebt, of misschien versta ik de vraag / het doel niet zo goed?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door joke op donderdag 10 maart 2016 om 23:44:09.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Bedankt thekit, zoals gewoonlijk heb je mij weer fantastisch geholpen. Het is gelukt.(hi5)

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door thekid op vrijdag 11 maart 2016 om 15:36:04.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Perfect :) Een antwoord gegeven zonder de vraag perfect te verstaan :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op vrijdag 11 maart 2016 om 19:47:23.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
lol
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door joke op zondag 13 maart 2016 om 08:50:03.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit thekid op 11/03/2016 15:36:04:

Perfect :) Een antwoord gegeven zonder de vraag perfect te verstaan :)

En dat leid tot de goede oplossing! Meer moet dat niet zijn.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen