Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Raspberry pi of arduino

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op vrijdag 4 maart 2016 om 12:22:42.
Ik zou graag leren programeren met nut voor huis tuin en keuken plezier.

Maar waar verdiep ik me best in:

Arduino (soort mini plc)

Of

Raspberry pi (meer een soort minicomputer)

^ Reactie #1 geschreven door Ezio op vrijdag 4 maart 2016 om 12:51:54.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Het hangt er een beetje van af wat je er precies mee wil gaan doen. Als je een besturingssysteem wilt gaan gebruiken, zal je sowieso voor de Raspberry pi moeten gaan aangezien je geen OS op een Arduino kan zetten. De Arduino lijkt me beter geschikt voor hardwareprojecten. Als je bijvoorbeeld van plan bent om sensoren (lichtsensoren, warmtesensoren ...) te gaan gebruiken, dan ga je best voor de Arduino. Als je echter zaken wilt doen zoals een server opzetten, een mediaspeler bouwen, audio wil verwerken, grafische output genereren dan ga je beter voor de Raspberri Pi.

De Raspberry Pi is ook krachtiger dan de Arduino, wat hem beter geschikt maakt voor intensievere berekeningen.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.52 % door Ezio op vrijdag 4 maart 2016 om 12:52:18.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #2 geschreven door een gast op vrijdag 4 maart 2016 om 15:02:35.
Als ik dus bvb de belichting en luchtverversing van onze plantenkast wil regelen dan ben ik dus het eenvoudigst af met zo een arduino?

Is zo iets moeilijk te leren zonder voorkennis van elektronica en programmeren?

^ Reactie #3 geschreven door Cdude op vrijdag 4 maart 2016 om 17:57:57.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Gast op 04/03/2016 15:02:35:

Als ik dus bvb de belichting en luchtverversing van onze plantenkast wil regelen dan ben ik dus het eenvoudigst af met zo een arduino?

Is zo iets moeilijk te leren zonder voorkennis van elektronica en programmeren?

Bekijk het eens ? Er is een grote community waar mensen elkaar helpen
https://www.youtube.com/watch?v=vfn02TZDl_Q
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen