Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Gamen gaat niet vlot.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dieter op woensdag 10 februari 2016 om 23:41:20.
Dieter heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 104
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe game gekocht voor de pc. (Counter Strike :Global Offensive)

Nu heb ik nogal veel last van haperingen bij het gamen (ook bij andere games soms)
M'n pc is dan ook niet van de nieuwste..( 07/2010 ) (Medion).

Ben nog wel "redelijk" tevreden van de pc, maar zou ik deze kunnen upgraden?

Door bijvoorbeeld, een nieuwe grafische kaart of extra geheugen te plaatsen?

Of is dit eerder verloren moeite en kost en ben ik dan beter af met de aankoop van een volledig nieuwe pc?

pc specs in bijlage :)

mvg
Dieter
Bijlage: ef6aa47be983919caeecce463695e57b.txt
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 11 februari 2016 om 20:52:38.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Naja, van de specs te zien zal het goedkoper zijn een nieuwe pc te kopen dan alles afzonderlijk up te graden, ik bedoel maar:

Je cpu kan je niet meer upgraden, zonder je moederbord up te graden, daar je een ander socket gebruikt. Je RAM geheugen zou je dan ook moeten veranderen ( en als je wilt upgraden, zal je ook een ander besturingssysteem moeten installeren (met 32bit haal je niet meer dan 3.2 GB RAM maximaal ))

Eigenlijk is er weinig nog de moeite waard om te behouden (misschien is de tower best ok ;))

Als ik je het kan aanraden, dan is het tijd deze pc de verdiende rust te geven en een nieuwe pc te halen om te gamen ;) CS:GO is nu niet het zwaarste spel, dus uw nieuwe pc hoeft geen 1000 € te kosten ;)

Mocht je uw budget vermelden, kunnen we wel eens kijken wat we kunnen vinden, win je daar wat tijd ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Dieter op vrijdag 12 februari 2016 om 15:26:08.
Mja, ik dacht al zoiets :-)
Budget ligt onder de 1000€ :-)

Is het goed om een pc op maat te laten maken, of eerder gewoon een al samengestelde pc te kopen..

Denk eraan om gewoon in de winkel een pc die klaar is te kopen.

Hoeft niet een zware game pc te zijn, als ik er maar af en toe goed op kan gamen is het al ok voor mij, en een redelijk goede geluidskaart.

En hoe zit het dan met mijn harde schijf? Kan ik deze gewoon in een externe behuizing steken en aan de nieuwe pc te koppelen? Of geeft dat problemen voor de Windows die er nog op staat?

Mvg,
Dieter
^ Reactie #3 geschreven door thekid op vrijdag 12 februari 2016 om 19:59:15.
thekid's avatar
Moderator
Nou ja, met 1000 € moet je toch gemakkelijk een pc kunnen krijgen die goed is voor algemene zaken en games

Je kan bvb eens op de pricewatch van tweakers rondkijken, deze zag er best interressant uit

MSI Nightblade
http://tweakers.net/pricewatch/472828/msi-nightblade-mi-020eu/specificaties/

Of je kan zelf een pc samen stellen (moet je dan natuurlijk wel kunnen, maar als men voorzichtig is gaat dit wel redelijk (enkel garantie kan dan wat lastiger zijn ;)) Hier een voorbeeld van tones (je kan het op iedere webshop natuurlijk nakijken), bedenk net, ik heb deze zonder dvd/bluray samengesteld, maar dat is ok in deze tijd (usb stick voor os install gaat ook)

Bijlage: 3e33362e863fc88f354bb08efac952bb.pdf

Verder, mijn pc heb ik eerder onder impuls in Mediamarkt gekocht, die was dan plots bijna 300 euro goedkoper, en ik ben er allesinds tevreden mee, dus eens rondkijken op hun websites kan steeds goed zijn.

Eigenlijk zijn die Medion pc's ook niet zo slecht, maar de mini tower is een nadeel, daar je daar later niet zoveel kunt doen om je systeem up-te-graden (of je koopt een nieuwe behuizing natuurlijk)

Je moet voornamelijk letten op:
- Processor (liever i5 & i7 dan i3, AMD is momenteel wat achter, en hun standaard koelers zijn niet de beste, dus die kan je laten)
- minstens 8 GB geheugen (DDR3-DDR4)
- Harde schijf, kan je combineren, een kleine ssd voor je windows, een grote hd voor je data)

Geluidskaart, bijna alle moederborden ondersteunen 7.1 (minstens toch 5.1) muziek, indien je geen DJ bent, is dit voor eigen gebruik perfect in orde (en ga je niet kunnen klagen van de kwaliteit)

Grafische kaarten ben ik momenteel wat minder in thuis, maar een GTX 950 is niet zo duur, heeft 2GB ram (naja, iets meer dan je nu dus hebt ;)) en zal wel best vlot alles draaien wat je wilt

Je kan best ook nakijken of de aansluiting van je nieuwe grafische kaart nog op je scherm passen :)

Over je harde schijf, als die ook 6 jaar oud is, dan is het de perfecte tijd een backup te nemen, en die als een nood harde schijf te bekijken, zoveel langer zou die sowieso niet meer meegaan ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Dieter op vrijdag 12 februari 2016 om 23:31:12.
ja, zo goed ben ik er nu ook niet in, dus zal maar een in de winkel kopen :-)

heb eens rondgekeken via m'n maat zijn pc, want mijn pc krijg ik intussen ook niet meer opgestart.. toeval bestaat niet zeggen ze dan :-D

Ben toch meer geneigd om eens een MSI te kopen.

vind ze wel compact, is ook niet slecht. ( maar misschien niet evident om later iets aan te veranderen, moest er iets aankomen).

Ik heb er 2 gevonden die ik redelijk snel kan gaan kopen.

de 1ste

https://www.krefel.be/nl/multimedia/desktop-laptop-tablet/desktop_pc-mac/nightblade_mi_i5_2_9_ghz_1_tb_zwart/PKEY_A5_B131_C886_41001420

en de 2de

http://www.computerstore.be/product/638660/category-181027/msi-nightblade-b85c-060eu.html#product_specifications

Weet ook wel dat de 1ste boven budget is maar toch :-)

Welke zou een goede keuze zijn denk je?

Nog even over de harde schijf van mijn huidige pc,
kan ik deze dan zonder problemen uithalen en in een case steken?
want ik had dacht ik ook 2 harde schijven ( of toch onderverdeeld in 2 )..

graag jouw mening.

Mvg
Dieter

^ Reactie #5 geschreven door Dieter op zaterdag 13 februari 2016 om 01:30:27.
Nog een vraagje,
Zoals bij deze pc, zie ik 2 hdmi poorten, waarvoor is dit?

https://m.bol.com/nl/p/msi-nightblade-mi-020eu-gaming-desktop/9200000051405108/?icid=po_pie_mobiel_product_product#images

Gr Dieter
^ Reactie #6 geschreven door Dieter op zaterdag 13 februari 2016 om 10:52:51.
Ik ga misschien toch gaan voor de msi 020 die jij had aangeraden..
Ziet er prijs / kwaliteit toch goed uit.. Denk ik :-)
^ Reactie #7 geschreven door thekid op zaterdag 13 februari 2016 om 11:11:44.
thekid's avatar
Moderator
Wel geloof het of niet maar ik denk dat de computerstore pc (de 2de) de betere is (processor aan 3.2ghz, zelfde cpu type)

Krefeld is niet echt een pc winkel dus zij rekenen automatisch wel wat meer aan ;)

De 2 hdmi poorten -> 2 video schermen als je dit wilt ;)

Maar vanaf hier is het natuurlijk jouw keuze

Voor de harde schijf, je kan de data eraf halen, je oude windows zal niet meer geregistreerd zijn(te veel hardware veranderingen) op de nieuwe pc (maar dat is geen probleem, je krijgt er een windows bij met deze volledige pc's die je koopt, volledig officieel ;) en die kan je dan nog upgraden naar windows 10)
^ Reactie #8 geschreven door Dieter op zaterdag 13 februari 2016 om 11:18:41.
Dan kan ik misschien beter die nemen, zelfde prijs en ietsje beter :-)

Ok, dan moet ik nog even op zoek naar een behuizing voor de harde schijf :-)

Bedankt voor de hulp alvast!
^ Reactie #9 geschreven door thekid op zaterdag 13 februari 2016 om 11:30:27.
thekid's avatar
Moderator
Nou dan wens ik je binnenkort alvast veel plezier, het verschil met je huidige pc zal vrij groot zijn ;)
Laat maar weten hoe het afgelopen is.

Voor je oude harde schijf, ik stel voor je haalt gewoon een usb externe schijf, start je oude laptop met een Linux dvd op, kopieert de data naar de externe usb schijf en dan kan je oude harde schijf ook laten (na 6 jaar zou ik daar niet direct nog data opzetten die ik absoluut zou willen bewaren, er zit wel eens de kans in dat de harde schijf het niet meer zo lang uithoudt)
^ Reactie #10 geschreven door Dieter op zaterdag 13 februari 2016 om 11:43:25.
Ok, danku! Zal ik zeker doen.

De harde schijf er dus uitnemen en op een andere alles kopiŽren? Heb nog wel 2 externe hdd, maar moet natuurlijk eerst een nieuwe pc hebben om deze over te zetten :-)
Bedankt voor de info ;-)
^ Reactie #11 geschreven door thekid op zaterdag 20 februari 2016 om 13:56:39.
thekid's avatar
Moderator
En, enige vooruitgang gemaakt met de pc?
^ Reactie #12 geschreven door Dieter op zondag 6 maart 2016 om 21:37:51.
hey,

sorry voor de late reactie,

Ik heb de pc gekocht en is echt de moeite! ( MSI NIGHTBLADE B85C-060EU )

Groot verschil met de vorige:D

Ben er zeker content van!!
nogmaals bedankt voor de hulp.

mvg

Dieter

^ Reactie #13 geschreven door thekid op dinsdag 8 maart 2016 om 20:47:10.
thekid's avatar
Moderator
Perfect, ben blij dat het je verwachting voldoet :)

Ja, het is een groot verschil van een dual core naar zo'n MSI model :)

Het is misschien wel eens tijd om eens een benchmark te laten lopen op je pc
http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmark#windows

De basic editie zal wel al voldoende zijn (en je kan hem ook eventueel via Steam downloaden)
^ Reactie #14 geschreven door Dieter op woensdag 9 maart 2016 om 21:19:08.
Ik heb reeds een benchmark uitgevoerd,
maar ik weet niet dat het goed genoeg is.. of wel? :)

http://www.3dmark.com/fs/7835159

Ik kan ook niet via NVIDEA Geforce Experience updates installeren. (krijg ik elke keer dat ik de pc opstart een melding van voor updates te installeren)

kan het misschien hieraan liggen?

mvg,

Dieter
^ Reactie #15 geschreven door Dieter op woensdag 9 maart 2016 om 21:30:38.
http://www.3dmark.com/sd/3909768

deze heb ik ook nog uitgevoerd. :)
^ Reactie #16 geschreven door thekid op donderdag 10 maart 2016 om 13:15:06.
thekid's avatar
Moderator
Ziet er best wel lekker uit :)

Je kan misschien de Nvidia drivers van de nvidia website zelf afhalen, misschien helpt dat?
^ Reactie #17 geschreven door RedRooster op maandag 4 april 2016 om 11:47:49.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 279
Bijna dood
Nieuwe pc's gaan altijd sneller, t'is al je ze begint vol te stouwen en frequent zaken installeert en wat later weer verwijdert dat het vlotte al veel verder te zoeken is.

Van hardware altijd even nakijken op de website van de fabrikant van de videoka&art, geluidscontroller, sata/sas etc.

Maar als dingen niet willen updaten ook eens de firewall regels nakijken en desnoods een uitzondering toestaan.

Een potente videokaart zal altijd wel even potent blijven, maar uiteindelijk moet alle videodata wel naar de videokaart gestuurd worden en die informatie komt van e harde schijf die ondertussen een Corsicaanse gatenkaas is geworden.

Een gouden regel is: wil je echt een vlot systeem behouden, gebruik dan een Game computer of een CAD computer of een video computer maar houd de rest van de applicaties ervan weg.

Uw werk computer mag een tragere cpu hebben, krappy video en dat daar dan twitter etc, op staan, office , adobe reader, etc etc.

Dan blijft Game/CAD/geluid/video pc vlot lopen
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen