Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Huidige staat van Windows installatie opslaan op USB

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zaterdag 16 januari 2016 om 20:48:23.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Ik heb een oude pc (en deze keer is het mijn oude pc, Cdude ;) ) die ik gebruik om wat dingen mee te testen. Op die oude pc zet ik binnenkort een volledig verse installatie van Windows 10. Nadat hij volledig (inclusief drivers en wat software) op punt staat, zou ik de staat van die computer willen opslaan op een USB. Zo kan ik wanneer gewenst simpelweg opstarten vanaf de USB-stick en de computer terugzetten naar die staat. Ook wanneer de Windows installatie corrupt is en niet meer wil opstarten.

volgens mij is dit meer dan een simpele 'herstelpartitie' omdat je nog steeds moet opstarten met de schijf om die te kunnen aanspreken. Het is dus echt de bedoeling dat ik opstart vanaf de USB en dat alles dan verder quasi automatisch verloopt :)

I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door joke op zondag 17 januari 2016 om 00:16:14.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Ezio jij moet een image maken van uw C partitie. Toen alles nog simpel was (Windows XP) deed ik dat met Ghoost maar nu met die ellendige Windows 10 weet ik het niet. Min Windows 10 heb ik nog niet op punt gekregen.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op zondag 17 januari 2016 om 00:59:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit Ezio op 16/01/2016 20:48:23:

Ik heb een oude pc (en deze keer is het mijn oude pc, Cdude ;) ) die ik gebruik om wat dingen mee te testen. Op die oude pc zet ik binnenkort een volledig verse installatie van Windows 10. Nadat hij volledig (inclusief drivers en wat software) op punt staat, zou ik de staat van die computer willen opslaan op een USB. Zo kan ik wanneer gewenst simpelweg opstarten vanaf de USB-stick en de computer terugzetten naar die staat. Ook wanneer de Windows installatie corrupt is en niet meer wil opstarten.

volgens mij is dit meer dan een simpele 'herstelpartitie' omdat je nog steeds moet opstarten met de schijf om die te kunnen aanspreken. Het is dus echt de bedoeling dat ik opstart vanaf de USB en dat alles dan verder quasi automatisch verloopt :)

Hier zit het wel tussen wat je zoekt, denk ik.
KLIK

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.12 % door Cdude op zondag 17 januari 2016 om 01:00:21.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen