Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Grafische score? Wat doet het en hoe verbeter ik het. (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 00:31:26.
lolgod's avatar
Multiviteit: 172
Hey

Toen ik recent nog eens de score van mijn computer berekende met de windows prestatie index bleek dat "grafisch" het laagste was. Nu ben ik niet zeker wat het verschil is tussen "grafisch" en"grafische weergave voor spellen."

Kan iemand me het verschil vertellen en wat ik kan doen om die laagste score naar boven te halen hardware of software.

In de bijlage is de index te zien die ik bedoel.

Groeten

~Lolgod
Bijlage: cc338a45cf7bb8bf5163d3a2dc1ef617.png

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 09:32:41.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://computertotaal.nl/apps-software/12-tips-voor-een-optimale-pc-20375

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 12:33:55.
lolgod's avatar
Dat artikel zegt dat ik kan kiezen tussen snelheid en schoonheid om het simpel te zeggen. Maar als ik schoonheid wil houden en gewoon die score omhoog wil halen. Wat heb ik dan nodig?
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 12:36:37.
Cdude's avatar
als het een PC is kan je er een betere GPU insteken (grafische kaart)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 13:14:25.
lolgod's avatar
Het is een desktop PC ja, suggesties voor goede bestelsited ofzo? En hoe controleer ik of die kaart in mijn pc zou passen?
^ Reactie #5 geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 13:16:50.
lolgod's avatar
Die PC heb ik gekregen dus ik ben onzeker of ie nog "vanilla" is.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 13:27:19.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit lolgod op 12/01/2016 13:16:50:

Die PC heb ik gekregen dus ik ben onzeker of ie nog "vanilla" is.

Euh , wat is ?
^ Reactie #7 geschreven door Ezio op dinsdag 12 januari 2016 om 13:30:12.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
De grafische kaart moet allereerst in je moederbord passen (je hebt een PCIExpress x16 slot nodig) en hij moet voldoende stroom kunnen krijgen. Uiteraard mag de grafische kaart ook niet te groot zijn voor je case.

Eerst zou je dus moeten weten welk moederbord je hebt. Dit kan je achterhalen met CPU-z
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #8 geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 13:45:32.
lolgod's avatar
Ik heb het gedownload toen ik het opstarte gaf het eerst een error met deze logfile:

[bInitDriver] path = C:\Users\SOLARM~1\AppData\Local\Temp\
[bInitDriver] GetCurrentDirectory = C:\Program Files\CPUID\CPU-Z
[bInitDriver] GetModuleFileName = C:\Program Files\CPUID\CPU-Z\cpuz.exe
[vGetOSVersion] m_iOSVersion = 2 (6.1)
[vGetOSVersion] m_bIsAMD64 = 0
[bInitDriver] m_hDriverMutex = 100
[bDeleteFile 13:42:13] DeleteFile returned = 0 (error = 2)
[bDeleteFile 13:42:13] RemoveDirectory C:\Users\SOLARM~1\AppData\Local\Temp\\cpuz138\ returned = 1 (error = 2)
[bInitDriver] m_szFilename = cpuz138_x64.sys
[WinNT_hCreateServiceHandle] returned 2 (0x2)
[WinNT_bInstallDriver 13:42:13] szMachineName = FUJPH300
[WinNT_bInstallDriver] OpenSCManager failed, error code = 5
[bInitDriver] bInitDriver returned 5
[vCloseDriver 13:42:13] WaitForSingleObject error = 0
[WinNT_dwUninstallDriver] OpenSCManager failed, error code = 5
[vCloseDriver] CloseHandle(mutex) = 1
[bLockDriverHandle 13:42:17] m_hDriverMutex NULL

Ik weet niet of dat uitmaakt. Het moederbord is: Fujitsu model D2990-A2 en in een vak links daarvan staat dan nog een code maar ik weet niet wat die voor is.
^ Reactie #9 geschreven door thekid op dinsdag 12 januari 2016 om 14:52:27.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator

Randinformatie

@cdude met Vanilla wordt op een standaard zonder extra opties geduid, zoals bvb Vanilla javascript aangeeft dat je geen extra frameworks of zo gebruikt...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 15:17:26.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit thekid op 12/01/2016 14:52:27:

Randinformatie

@cdude met Vanilla wordt op een standaard zonder extra opties geduid, zoals bvb Vanilla javascript aangeeft dat je geen extra frameworks of zo gebruikt...

Ah thanx _O_

Randinformatie

Deze definitie vind ik dan toch net iets leuker :
"A member of the boring sexual majority, that has no idea of the raging sexual party of fetishes and swapping that whirls around them.
:D
^ Reactie #11 geschreven door joke op dinsdag 12 januari 2016 om 16:02:52.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit thekid op 12/01/2016 14:52:27:

Randinformatie

Tiens, kon lolgod dat zelf niet antwoorden?(bonk)

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #12 geschreven door lolgod op dinsdag 12 januari 2016 om 16:47:26.
lolgod's avatar
Niet gezien voor er al een antwoord was. Men PC staat continu aan maar daarom zit ik er niet altijd achter.

ps: iemand een idee wat voor grafishe kaart ik nodig heb op bases van dat model nummer?
^ Reactie #13 geschreven door Ezio op dinsdag 12 januari 2016 om 17:29:52.
Ezio's avatar
Ik heb nu niet meteen tijd om een grafische kaart voor je uit te zoeken (examens), maar ik veronderstel dat je van plan bent om de nieuwste games te draaien met die grafische kaart? Houd er wel rekening mee dat een stevige grafische kaart waarmee je de hedendaagse games vlot kan draaien en daarnaast ook nog even mee kan met toekomstige games, een aardig budget opsoupeert. Ik denk aan 300-400 EUR.

Vanaf morgen heb ik anders wel terug tijd, dus dan ik even met je meezoeken :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.42 % door Ezio op dinsdag 12 januari 2016 om 17:30:16.
^ Reactie #14 geschreven door Ezio op dinsdag 12 januari 2016 om 18:33:17.
Ezio's avatar
Trouwens, het is misschien ook eens interessant om de andere specificaties van je computer te weten. Want ook al heb je een monster van een grafische kaart, dat geeft nog geen garantie dat je alle games vlot zal kunnen draaien. Je CPU en RAM spelen daar ook een (minder belangrijke, maar toch) rol in.
^ Reactie #15 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 18:49:28.
Cdude's avatar
geef eens je specs met dit stukje soft

https://www.piriform.com/speccy
^ Reactie #16 geschreven door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 18:51:10.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Ezio op 12/01/2016 17:29:52:

Ik heb nu niet meteen tijd om een grafische kaart voor je uit te zoeken (examens), maar ik veronderstel dat je van plan bent om de nieuwste games te draaien met die grafische kaart? Houd er wel rekening mee dat een stevige grafische kaart waarmee je de hedendaagse games vlot kan draaien en daarnaast ook nog even mee kan met toekomstige games, een aardig budget opsoupeert. Ik denk aan 300-400 EUR.

Vanaf morgen heb ik anders wel terug tijd, dus dan ik even met je meezoeken :)

ik ben van mening dat hij in dat geval ook een zr recente PC nodig heeft : laatste of vorige gen i5/i7, SSD als system disk en minstens 8GB ram
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.32 % door Cdude op dinsdag 12 januari 2016 om 18:51:28.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen