Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Binaire patronen scannen (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 26 december 2015 om 17:06:06.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Gegeven:

Bvb : een veld van 64x64 vierkante cellen, een zwart ingekleurd vakje is een logische een, een leeg gelaten vakje is een logische nul.

Gezien de hoeveelheid ben ik minstens 2 maand ermee bezig om dat manueel over te nemen.

Dus zoek ik eerder een manier om bvb karakter herkenning zo de bladen in te scannen.
Helaas, de scanner software negeert zulke informatie.

Dusz de vraag is: bestaat er een applicatie die uit die vierkantjes de bit informatie uit haalt van een ingescand blad.

Bestandsformaat kan .doc, .docx, .clx, .xlsx of pdf zijn maar office backt er ook niks van.

Ter info, het gaat hier niet om software dat zo is opgeslagen wel te verstaan;
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zaterdag 26 december 2015 om 18:19:22.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
2 vraagjes :

- Je uitkomst die je wenst is dus een rij/hoop rijen nullen en énen?

- Kan je hier iets mee? (Java Code)
http://stackoverflow.com/questions/5925426/java-how-would-i-load-a-black-and-white-image-into-binary

http://superuser.com/questions/745488/convert-black-and-white-jpeg-to-binary-string
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.96 % door Cdude op zaterdag 26 december 2015 om 18:21:34.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zondag 27 december 2015 om 16:37:02.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Werkt niet.

Wat die links doen is het ganse blad omzetten maar ik moet vierkante velden omzetten, ingekleurd is dus binair 1, vakje leeggelaten binair 0.

^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zondag 27 december 2015 om 16:41:41.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Spijtig, misschien kan TK die code wat verfijnen om enkel de velden om te zetten
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door thekid op zondag 27 december 2015 om 20:02:11.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kan dit ook als afbeelding zijn? Is iets makkelijker om het te doorlezen :D

Zonder eigenlijk een soort van "template" te zien waarover het gaat is het niet zo eenvoudig om daar iets van werk voor te maken.

Als je dus een bijlage upload waar ik kan zien wat net genulled en geeen(d)t moet worden dan is dat geen probleem ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 28 december 2015 om 10:04:58.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Gast kan niks uploaden.

Het gaat bijvoorbeeld over een veld van 40 bij 40 vierkante vakjes van ongeveer 4 bij 4 mm.
Tussen deze vakjes staan wel lijnen (zoals bij een kruiswoordpuzzel) maar die zijn wel geďnvetreerd
als de lijnen tussen zwarte blokken zit.

De voorgestelde software ziet een jpeg van bvb 800x600 en begint letterlijk vanaf bit 1 in te lezen wat
leid tot oeverloos nullen en een zwart of wit vakje resulteert niet in 1 of 0 maar vele tientallen 0 en 1

Dus ik wil eigenlijk een verkleinde vorm van een kruiswoordpuzzel als bit of byte inlezen.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op maandag 28 december 2015 om 11:48:46.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Gast kan niks uploaden.
Gast account aanmaken, gast uploaden kunnen (thumbsup)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.05 % door Cdude op maandag 28 december 2015 om 11:48:54.
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 28 december 2015 om 18:01:23.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Sluit topic maar af.
Ik verwacht geen zinnige antwoorden meer.
^ Reactie #8 geschreven door thekid op maandag 28 december 2015 om 21:21:18.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hey gast, kan jij me misschien eerst helpen mijn verhuis regelen alvorens ik een programma schrijf dat jou 2 maanden werk bespaard maar mij misschien een paar uur duurt om het te schrijven.

Het is een kleine moeite om een voorbeeld afbeelding door te sturen, maar als je die moeite niet wilt doen dan succes met je 2 maanden manueel overnemen

Dankbaarheid...
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op maandag 28 december 2015 om 23:13:55.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit thekid op 28/12/2015 21:21:18:

hey gast, kan jij me misschien eerst helpen mijn verhuis regelen alvorens ik een programma schrijf dat jou 2 maanden werk bespaard maar mij misschien een paar uur duurt om het te schrijven.

Het is een kleine moeite om een voorbeeld afbeelding door te sturen, maar als je die moeite niet wilt doen dan succes met je 2 maanden manueel overnemen

Dankbaarheid...

De arrogantie druipt van m'n scherm. I smell a shark (eerie)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.52 % door Cdude op maandag 28 december 2015 om 23:14:40.
^ Reactie #10 geschreven door een gast op zaterdag 2 januari 2016 om 11:36:32.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoeveel vragen heeft die shark gepost Cdude?
Topic mag gesloten worden, ik heb de binaire data op dit moment.

Opmerking van de crew

Bij deze, veel plezier ermee
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten