Multidesk.be » Forums » Software Algemeen » Backup Kodi - openelec - XBMC

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steelgate op dinsdag 22 december 2015 om 13:34:18.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Ik heb kodi geinstalleerd op mijn pc, daar heb ik alle instellingen en add-ons geinstalleerd die ik wil gebruiken.
Nu sta het goed zoals ik het wil, daarom heb ik via een addons "backup" een backup gemaakt.

Maar omdat ik dit wil gebruiken op een Raspberry pi, heb ik openelec geinstalleerd en zo de backup terugzetten, maar ik zie geen verschil in de instellingen of in iets anders.

Kan je eigen een backup die op je pc is gemaakt terugzetten op een andere besturing zoals de raspberry pi?
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #1 geschreven door een gast op vrijdag 25 december 2015 om 21:30:29.
Enkel en alleen als je een backup programma voor de backup beschikbaar is voor windows en linux.
Maar zelfs dan geen absolute garantie.

Wat wel kan, versas data van de raspberry naar uw pc en neem daar de backup van.
Dat zal minder problemen geven dan een backup applicatie tussen linux en windows.

^ Reactie #2 geschreven door steelgate op vrijdag 29 april 2016 om 09:36:42.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Is eigenlijk simpel.
Als je openelec op je raspberry pi hebt ge´nstalleerd, zet je voor de eerste keer al je instellingen goed. Dan kan je via Openelec zelf een backup maken. Als je deze laters terugzet is alles terug gezet zoals je eerste backup.

Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #3 geschreven door RedRooster op zaterdag 30 april 2016 om 13:37:23.
RedRooster heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 285
Bijna dood
Een pc op zich is geen goede backup.
Een NAS systeem kan helpen en als dat raid5 gebruikt mag er 1 schijf defect raken zonder data verlies. Bij Raid 6 zelfs 2 harde schijven simultaan het begeven zonder data verlies.

Een een schijf uitvalt, de NAS niet meer gebruiken, eerst de harde schijf vervangen.
Deze bijvoegen tot het raid volume en eens dat gedaan is, ok, dan de NAS terug gebruiken.

Als de harde schijf van een desktop het begeeft , moet je veel geluk hebben want als de lees- en schrijfkop blijft plakken (klikgeluiden) dan is er niks aan te doen.
Nou ja, tenzij je een paar honderden euro's wil spenderen aan data recovery bedrijven.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.23 % door RedRooster op zaterdag 30 april 2016 om 13:38:07.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen