Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Te zawakke videokaart

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Romar op donderdag 17 december 2015 om 16:10:53.
Romar heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 6
Ik ben in het bezit van een desk top HP 8000 Compaq intel core 2 een heb een upgrade van het programma Magix foto story 2016 gedaan. Na lang zoeken met hulp van iemand bij Magix zou mijn videokaart te zwak zijn. Zou het mogelijk zijn dat dit kan opgelost worden met een vidoekaart van Asus GT 730-SL-1GD3-BRK. Graag zou ik daar zeker willen van zijn voor ik deze zou aanschaffen of zijn er nog andere alternatieven?
^ Reactie #1 geschreven door thekid op donderdag 17 december 2015 om 16:29:59.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Heb je daar een serienr van (van de desktop, of de volledige specs ervan?) dan kunnen we eerst eens kijken welke grafische kaart erin past, of kunnen we je misschien eerst driver updates aanbevelen ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op donderdag 17 december 2015 om 17:18:45.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Vereiste systeemspecs :
Graphics card Minimum Onboard, minimum resolution 1280 x 768
Recommended** Dedicated, at least 512 MB VRAM

Read more: http://www.magix.com/int/photostory-on-cd-dvd/deluxe/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door Romar op donderdag 17 december 2015 om 17:27:39.
Ik heb het serienummer gevonden CZC11689B2
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 17 december 2015 om 18:26:53.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Is dat trouwens zo 'n kleine tower? moet je natuurlijk oppassen dat je nieuwe grafische kaart er ook in past :D

Daar je een integrated video kaart hebt, kan je ook eventueel meer RAM kopen voor je systeem, en je dedicated memory ervoor verhogen (alhoewel jou optie natuurlijk beter is, probeer ik enkel een alternatief aan te bieden)

Cdude zal mijn claims wel kunnen weerleggen :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #5 geschreven door Romar op donderdag 17 december 2015 om 18:51:00.
Oke alvast bedankt voor de nuttige tip en zal misschien nog eens verder uitkijken.

mvg,

Romar.
^ Reactie #6 geschreven door een gast op vrijdag 18 december 2015 om 10:34:26.
Basis dat er in steekt is een 240Watt voeding, in het beste geval een 320Watt.
Het zal dan duidelijk zijn dat je echt zware videokaarten zal moeten vermijhden.
Zeker als er el een zwaardere CPU in zit. en dat het krap zit, getuigt de low power quad processoren.

En als het bij HP krap zit, verschiet er dan niet van dat ze de stroomtoevoer naar de PCI-e x16 ook beperken, getuigen ook de voorgestelde videokaarten zeker in de kleinste behuizingen van de 8000 reeks.
^ Reactie #7 geschreven door Romar op vrijdag 18 december 2015 om 11:05:47.
Ik heb de behuizing eens gemeten en die lijkt mij toch zo klein niet te zijn en het gaat hier wel over een HP compact 8000 zonder elite bijgeschreven.
De behuizing meet hoogte =0,44m - diepte=0,42m en breedte=0,18m
Ik heb al eens geluisterd bij Coolblue en daar stellen ze een Asus GT730-SL-1GD3-BRK voor,mag ik vragen welke mening u daar over hebt.
Alvast bedankt voor de moeite.
^ Reactie #8 geschreven door een gast op vrijdag 18 december 2015 om 22:59:23.

Niks voor niks heeft coolblue dan ook voor een videokaart gekozen die 25 Watt verbruikt.
Het opgenomen vermogen zegt iets over de eigenschappen van een videokaart want het is nu eenmaal zo dat snelheid gepaard gaat met hogere stromen.

Nu hangt het een beetje af van wat er nu in die HP zit.

Het is wel zo, zolang je in 2D werkt maakt het niet veel uit. Als een programma reclameert over drivers dan is het voorstel eventueel te overwegen om een modernere video kaart te installeren maar bij coolblue al was er iemand wel een review geschreven dat er toch wel wat probleempjes met die kaart mee waren onder windows10, wel specifiek naar de 64bit versie.
Onder windows7 geen problemen.
^ Reactie #9 geschreven door Romar op zaterdag 19 december 2015 om 09:34:35.
Waar kan ik die gegevens terugvinden om te zien welke kaart er zou passen?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen