Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » BSOD Windows 10

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door McNab op zondag 13 december 2015 om 17:50:11.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
Windows 10 draait hier al zeker 4 maanden als een zonnetje op mijn HP dv6 laptop.
De upgrade van W7 is zonder problemen verlopen. Ik heb achteraf wel enkele drivers geüpdatet.

Vorig weekend zijn heeft mijn laptop twee blauwe schermen vertoond met de boodschap driver power state failure.
Een beetje op willekeurige tijdstippen, voor zover ik het kan zeggen. Ik kan zeker niet zeggen dat ik zware taken bezig was of zo (ik ben al geen gamer).

Volgens internet is de oorzaak een verouderde driver. Ik heb eens verder gezocht en gevonden dat mijn (intel) bluetooth driver lichtjes verouderd was en die geüpdatet. Dat was op maandag. Tussen haakjes, de laatst toegevoegde hardware is een bluetooth hoofdtelefoon, bijna 4 weken geleden, maar die werkte goed.
's Avonds opnieuw een BSOD.

Dinsdag heb ik dan Driver Booster 3 gedownload en gedraaid. Die vond 15 (!) verouderde drivers, alle systeemapparaten zoals chipset drivers. Dat leek DE oplossing te zijn want sinds dinsdag loopt alles weer goed.

Tot vandaag dus.

Nu weet ik het niet meer. Als alle drivers up to date zijn en de foutmelding slaat op verouderde driver, wat is het dan? Mogelijk een incompatibiliteit tussen de driver van de fabrikant en de W10 driver? Op 8/12 (dus ook dinsdag)is een W10 update mislukt met een update voor nVidia - Graphics Adapter WDDM2.0 - NVIDIA GeForce GT 630M, die als 2e grafische kaart in mijn dv6 zit. (Ook is KB3116869 mislukt)

Wat nu? Wachten op de volgende BSOD?

^ Reactie #1 geschreven door een gast op maandag 14 december 2015 om 13:13:16.
Welke versie van windows10 : Home/pro of nog ander?
32 of 64 bit?

Normaal gezien zijn wat oudere drivers geen probleem, bij een windows update zal microsoft iets recenter installeren. Enige uitondering: Sinds windows8 probeert windows drivers onderuit te halen en als dat lukt, wordt de driver verwijderd.

Ik zou Drive Booster niet gebruiken, het volstaat om af en toe toch eens de website van de laptop fabrikant te raadplegen of realtek (audio) of wifi drivers (intel bvb)
Want, de website van de fabrikant bied niet altijd de recentste drivers aan.

Wat de KB betreft: je kan die van de microsoft website downloaden, en dan zo starten.

Als er een blauw scherm opduikt, noteer de exacte melding.
^ Reactie #2 geschreven door McNab op maandag 14 december 2015 om 14:21:31.
McNab's avatar
Multiviteit: 109
1) Home 64 bit
2) /
3) Zoals al gezegd waren de drivers geupdatet, via HP en intel website
4) /
5) De foutmelding staat toch in post 1? Dat er opnieuw wordt opgestart enz. heb ik weggelaten. Voor een afbeelding (alhoewel de meeste in het engels zijn): https://www.google.be/search?q=driver+power+state+failure+windows+10+hp+laptops&biw=1536&bih=718&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTzrKCwNvJAhXHnRoKHQp5A-kQ_AUIBygC#imgrc=7fWdn3YzLlcpDM%3A
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 53.13 % door McNab op maandag 14 december 2015 om 14:57:50.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen