Multidesk.be » Forums » Programmeren algemeen » exe bestand maken met VB2013

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op dinsdag 24 november 2015 om 19:31:49.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Ik slaag er niet in om van een vb project een werkend exe bestand te maken met de bedoeling op dat op een andere pc te gebruiken. Ik kan het zelfs niet op mijn eigen pc te gebruiken (buiten VB natuurlijk).

In de goede oude tijd met Vista en VB2008 nam in gewoon de exe uit de debug map en dat ding werkte overal. Als ik dat nu doe dan draait dat ding gewoon in een loop.

Ik heb nu een eenvoudig progje gemaakt. Simpel een knop en als je er op drukt komt de tekst "Hello allemaal" in de form. Simpel, twee keer niks maar de exe file wil niet werken.

Graag wat hulp a.u.b..

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 24 november 2015 om 21:43:22.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Als eerste kan ik je volgende aanraden:

Je kan wisselen naar Visual Studio Community Edition. Dit is een IDE die mag gebruikt worden door kleine ontwikkelingsteams (tot 5 personen) en die de features van een Professional heeft (en dus veel meer kan dan de vroegere gratis omgevingen van microsoft)

Verder heb ik tot nog toe steeds gebruik gemaakt van Build -> Publish [projectname]. Dit creŽert een installatie bestand die je dan op iedere pc kunt gebruiken, maar die de gebruikers dan wel moeten installeren op hun pc.

Je kan misschien eens kijken voor welk framework je momenteel je projecten bouwt, wanneer dit voor .net framework 4 is, is dat framework misschien niet altijd op de doel computer aanwezig. Je kan in dat geval kiezen voor .net framework 2 of 3.5 (als je LinQ wilt gebruiken)

Ik zou ook kiezen om de build modus in Release om te zetten, en dan de Release build te kopiŽren naar een andere computer. Je krijgt misschien minder duidelijke stacktraces als er fouten optreden, maar het is wel deze die je zou moeten verspreiden, je kan er dan eventueel zelf voor kijken om duidelijkere logs van fouten te krijgen.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door joke op zondag 29 november 2015 om 23:51:34.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Bedankt voor de goede raad.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door thekid op dinsdag 1 december 2015 om 19:52:02.
thekid's avatar
Moderator
Maar heeft het geholpen? :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op woensdag 2 december 2015 om 10:12:55.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit thekid op 01/12/2015 19:52:02:

Maar heeft het geholpen? :)

wil ik ook weten !!!
Lukt het nu J ?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door joke op woensdag 2 december 2015 om 17:52:30.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Versie 2015 maakt een setup waarmee je uw programma op een andere pc kunt installeren. Dat is gelukt. Maar om vlot met 2015 te kunnen werken zou ik een nieuwe pc moeten kopen. Vroeger zou Sint Nikolaas dat wel gebracht hebben maar ik ben niet braaf geweest.
Op mijn pc duurde dat allemaal zo lang dat was niet te doen.

Dan heb ik terug mijn dvd van versie 2008 gevonden en daar werk ik nu mee. Maar wat een miserie om dat werkend te krijgen, amai. Terug gaan naar een vorige versie heeft Microsoft blijkbaar niet graag maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Thekit toch bedankt voor je reactie.
Joke

^ Reactie #6 geschreven door thekid op donderdag 3 december 2015 om 20:15:16.
thekid's avatar
Moderator
Dan Joke, kan ik je ook lichtere varianten aanbevelen

Zo heb je ook SharpDevelop, die ondersteunt VB.net & C#, en die kan je hier vinden:
http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx

Werkt goed, maar het is wel wat aanpassen. Ik denk dat windows forms ondersteunt is, maar bvb geen WPF (dat ben ik niet volledig zeker, daar ik het de laatste tijd niet meer gebruikt heb)

Een andere editor die ik nu nog gebruik, is MonoDevelop. Onder windows kan je kiezen om met Mono of het .net framework werkt, en zal een iets grotere verandering zijn (draait op Xamarin Studio), maar ik heb er ook reeds veel mee geprogrammeert en ja, is wel leuk (je kan dan eventueel zelfs voor Linux software ontwikkelen in de .net taal)

MonoDevelop werkt onder Windows, Linux en Mac, dus je kan er eventueel gelijktijdig Linux naast windows installeren en dan daaronder programmeren ;)

MonoDevelop kan je hier vinden:
http://www.monodevelop.com/

Je kan ook nog eens zoeken naar de vroegere express edities, maar ik vind die momenteel niet zo eenvoudig terug :)

En, graag gedaan ;)
^ Reactie #7 geschreven door joke op vrijdag 4 december 2015 om 20:50:30.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Wat een miserie. Ik ben er in geslaagd om ongewild mijn Windows 10 terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, in mijn geval was dat Windows 8.1. Dus mijn kop staat nu niet naar Visual Basic, ik heb nu andere zorgen (en ambras met mijn partner)

^ Reactie #8 geschreven door thekid op vrijdag 4 december 2015 om 23:55:29.
thekid's avatar
Moderator
Nou, daar kan ik je niet zo direct helpen :D
^ Reactie #9 geschreven door joke op zaterdag 5 december 2015 om 11:15:45.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit thekid op 04/12/2015 23:55:29:

Met ambras maken?

^ Reactie #10 geschreven door Cdude op zaterdag 5 december 2015 om 17:29:41.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit joke op 05/12/2015 11:15:45:

Dixit

Dixit thekid op 04/12/2015 23:55:29:

Met ambras maken?
(whip) werkt altijd :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen