Multidesk.be » Forums » Netwerken » VPN 'lekt' DNS requests

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Ezio op zondag 15 november 2015 om 21:05:32.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Hey,

Sinds kort lek 'ik' DNS requests als ik gebruik maak van een VPN. Ik heb het zowel bij Private Internet Access als bij Cyberghost.
Als ik een test doe zoals ipleak.net, zie ik dus niet alleen de DNS servers van mijn VPN staan, maar ook die van Telenet.

Mijn netwerkkaart heeft een statisch IP ingesteld en gebruikt als DNS-server 8.8.8.8. Private Internet Access heeft een ingebouwde optie 'DNS leak protection', maar dat helpt dus niet. Als ik alles automatisch instel (DHCP) lek ik nog steeds DNS requests.

Iemand nog een ideetje?
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 16 november 2015 om 10:02:38.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Is het een gratis VPN netwerk? Kan zijn dat jij dan aanvragen doet voor mensen die in BelgiŽ over VPN willen surfen. Jij gebruikt een service en zorgt ervoor dat anderen ook die service kunnen gebruiken ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op maandag 16 november 2015 om 11:09:08.
Ezio's avatar
Private Internet Access is een betalende service met eigen DNS servers, van Cyberghost gebruik ik wel de gratis versie, maar dat zou in principe ook met dedicated DNS-servers moeten werken.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op maandag 16 november 2015 om 15:43:13.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
heb je al eens op de site van PIA geweest?
Je kan daar met iemand chatten

https://www.privateinternetaccess.com/pages/pia-refutes-suspected-dns-leaks
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op maandag 16 november 2015 om 16:03:11.
Ezio's avatar
Yup, heb ik gedaan. Ze lieten met daar een Chrome add-on voor 'WebRCT' installeren, maar dat hielp ook niet. Moest eens een ticket starten bij hun support, maar aangezien ik het ook met andere VPN-diensten heb denk ik dat het probleem niet meteen bij hen ligt.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen