Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » zelf website maken

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door motorsense op maandag 9 november 2015 om 22:20:22.
motorsense heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Waarschijnlijk werd deze vraag reeds honderden keren gesteld, dus ik probeer kort te zijn: ik plan in 2016 met een eigen webshop te beginnen. Deze webshop zou deel moeten uitmaken van een website, gezien ik toch graag mijn toekomstige klanten een woordje uitleg verschaf aangaande "het concept".

Graag had ik dit zelf "ontworpen". Gratis als het kan, maar het mag ook wel iets kosten. Bedoeling is dat het zaakje professioneel overkomt.

Ik schuimde zelf al het internet af en filterde enkele namen: wordpress, webnode, jimdo, weebly, wix.

Ik ambieer echt een professionele webwinkel, bedoeling is op termijn hiervan mijn hoofdberoep te maken. Bedoeling is ook dat deze toch via google wordt opgepikt, ook statistieken zijn welkom.

Met welke aanbieder ga ik best in zee? Of opteer ik toch best voor een bedrijf dat websites bouwt? Zijn ook hierin populaire bedrijven? Wat kost zoiets? Het bos is nauwelijks door de bomen te zien: prijzen van €500 tot enkele duizenden...
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 9 november 2015 om 22:57:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
gezien je dit "professioneel ambieert" zou ik toch eerder een paar duizend euro voorzien.
Denk veiligheid als je klanten online wil laten betalen met visa, BC , ...
The Kid op MD is een pro op dit gebied, die zal je vast alle info kunnen geven.

Wat is je kennis van webdesign en co ?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Ezio op woensdag 11 november 2015 om 17:00:12.
Ezio's avatar
Multiviteit: 973
Ik neem aan dat je enkel de omliggende website met informatie wil (laten) maken? Het laten maken (en zeker het zelf maken) van webshop software is immers een no-go.

Je kan gerust zelf je eigen website laten ontwerpen en vullen met inhoud en dan beroep doen op een systeem als Magento voor het webshop-gedeelte. Je zal dan wel iemand nodig hebben die goed overweg kan met Magento (of een ander systeem) om ervoor te zorgen dat de webshop past (qua design) bij je zelf ontworpen website.
I'm a gamer because I don't have a life... I've chosen to have many
^ Reactie #3 geschreven door thekid op donderdag 12 november 2015 om 14:52:12.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Ja, zoals Ezio al aangeeft, zelf een website maken waar je producten verkoopt is niet zoiets waar je in 1-2-3 aan begint, maar er bestaan legio producten die het al doen voor je, maar dan is de vraag natuurlijk of jij je aan hun design kunt aanpassen, of als je hun design aanpast naar je eigen wensen :)

Hoeveel het kost hangt grotendeels af van wat jij aan aanpassingen nodig hebt. Kies je voor een standaard product, dan zal het natuurlijk goedkoper zijn, maar ga je eventueel zelf wat compromissen moeten maken, hoe meer custom ontwikkeling in het product steekt, hoe duurder het plaatje wordt.

De namen die je geeft zijn goeie website CMS'n, die zijn echter niet gemaakt met een webshop integratie erbij, die hebben eerder de bedoeling het maken van websites zo eenvoudig mogelijk te maken.

Wil je echt van 0 beginnen, kan je me steeds een PM sturen, en kan ik eens een grove inschatting maken hoeveel werk het mij zou kosten om dit alles te ontwikkelen.

Bedenk ook, indien dit later je hoofdberoep zou worden, dat je vermoedelijk een hoop dingen ook op je lokale bedrijfspc's wilt hebben om bvb facturatie eenvoudiger te maken, ... Er zijn een hoop zaken erbij te bedenken ;)

@Ezio: waarom zou het zelf laten maken een no-go zijn? Het hoeft geen 10.000 euro's te kosten een simpele webshop te maken ;) Het hangt in mijn ogen allemaal van de situatie af en van eventuele extra software naast de website en/of customisation
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Ezio op zaterdag 14 november 2015 om 12:50:28.
Ezio's avatar
Gohja, het gaat mij niet meteen om de prijs, maar ook al maak je zelf je webshop software, het zal nooit beter/veiliger zijn dan een software zoals Magento waar een team security experts elke dag aan zit te sleutelen. Maar het hangt inderdaad allemaal af van hoe serieus het allemaal is :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.04 % door Ezio op zaterdag 14 november 2015 om 12:50:58.
^ Reactie #5 geschreven door onoweb op zaterdag 11 juni 2016 om 10:03:51.
onoweb heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1
Ik kan je hier wel mee helpen tegen een betere prijs dan die grote web bureaus.
Je kan altijd eens een kijkje nemen op mijn website Webdesign Onoweb.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op zaterdag 11 juni 2016 om 22:11:53.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Dixit onoweb op 11/06/2016 10:03:51:

Ik kan je hier wel mee helpen tegen een betere prijs dan die grote web bureaus.
Je kan altijd eens een kijkje nemen op mijn website Webdesign Onoweb.

Wat een snelle jongen (dream) (check date )
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #7 geschreven door Ezio op zondag 12 juni 2016 om 00:51:40.
Ezio's avatar
Zelfpromotie kent geen datum
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen