Multidesk.be » Forums » Audio & video » Sony TV geeft geen geluid via HDMI vanuit laptop/mac mini

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op maandag 9 november 2015 om 14:17:05.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Vriendin heeft moderne Sony, smart TV alle toeters en bellen met enkel Telenet er aan via HDMI.
Dat werkt perfect.
Ik hang haar laptop er aan via (andere) HDMI poort en enkel beeld worden herkend en getoond.
Ik hang gisteren mijn mac mini er aan met andere HDMI kabel , idem dito , enkel beeld.
Kortom : 3 kabels getest X elke HDMI ingang , steeds zelfde resultaat : enkel beeld.
Ook op de laptop/mac mini in de audio settings geen TV/2de scherm te zien zoals bij mij thuis.
Hier werkt dit vlekkeloos volledig automatisch op 2 schermen/TV. Kabel er in, audio settings interne speakers af en klaar.

Waarom werkt het niet op die Sony?? :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door een gast op zondag 22 november 2015 om 00:45:25.
Lees de handleiding die bij die bewuste Sony TV zit.
Ik heb ook een Sony (wat ouder) en daar werkt alles op.
Satelliet ontvanger via hdmi, blueray speler via hdmi, computer via wifi of hdmi.
Het maakt niks uit.

^ Reactie #2 geschreven door thekid op maandag 23 november 2015 om 16:33:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Het ligt vermoedelijk aan de sounddriver in de OS'n (windows / mac), ik heb hetzelfde bij mij thuis, die herkent de monitor als een Sony TV zonder speakers. Start ik mijn pc in linux op, werkt audio over hdmi wel en heb ik geen problemen
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op maandag 23 november 2015 om 18:42:39.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit thekid op 23/11/2015 16:33:15:

Het ligt vermoedelijk aan de sounddriver in de OS'n (windows / mac), ik heb hetzelfde bij mij thuis, die herkent de monitor als een Sony TV zonder speakers. Start ik mijn pc in linux op, werkt audio over hdmi wel en heb ik geen problemen

Ik kan moeilijk een Linux over haar Windows installeren ;)
Enig alternatief? Voorlopig los ik het op met mijn Medion 50 watt portable speaker.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door een gast op maandag 23 november 2015 om 19:02:39.
Sony gebruikt een linux versie.
De VU sat ontvangers ook.
De LG blueray speler ook.

In veel consumer apparaten is een of andere linux aan het werk.
Dat drukt fors de kosten.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op maandag 23 november 2015 om 20:11:11.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Gast op 23/11/2015 19:02:39:

Sony gebruikt een linux versie.
De VU sat ontvangers ook.
De LG blueray speler ook.

In veel consumer apparaten is een of andere linux aan het werk.
Dat drukt fors de kosten.

Mogelijk maar hoe lost dat mijn / haar probleem op?
^ Reactie #6 geschreven door een gast op maandag 23 november 2015 om 21:44:38.
Hangt die sony aan een netwerk?
Ga dan naar de instellingen kijken en uitkijken naar updates.
Een mens zou nog vergeten dat LCD TV's computers bevatten.
Als de software up to date is dan terug testen.

Op de computer dan ook nazien of geluid via HDMI wel degelijk werkt.
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op maandag 23 november 2015 om 22:33:48.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Gast op 23/11/2015 21:44:38:

Hangt die sony aan een netwerk?
Ga dan naar de instellingen kijken en uitkijken naar updates.
Een mens zou nog vergeten dat LCD TV's computers bevatten.
Als de software up to date is dan terug testen.

Op de computer dan ook nazien of geluid via HDMI wel degelijk werkt.

Hangt niet aan netwerk.
Laptop aan mijn scherm gehangen , werkt perfect
^ Reactie #8 geschreven door thekid op dinsdag 24 november 2015 om 21:48:44.
thekid's avatar
Moderator
Misschien een USB stick met een LiveCD van linux erop? hoef je dan niks erover te installeren en kan je een mediacenter als usb boot disk gebruiken ;)

Verder, ik heb ook geprobeerd in windows de instellingen aan te passen van de monitor, maar ik vond er geen correcte driver voor. Je kan eens kijken onder de monitor properties of daar ook enkel staat dat het een Generic Monitor is of niet wanneer je de HDMI kabel aangesloten hebt. Als enige oplossing, kijken of je nog de vroegere audio aansluiting op je laptop (headset icoon) hebt en of er een passend slot is op de TV voor de analoge audio :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op woensdag 25 november 2015 om 17:38:55.
Cdude's avatar
Ga je tips zeker eens uitvoeren, ook de Live CDstick maar ...

Took the lazy way :P
Heb haar (de derde en laatste aan halve prijs indenaldi) speaker gekocht :D

http://www.tabletsmagazine.nl/2014/10/review-medion-lifebeat-p61031-bluetooth-luidspreker/
^ Reactie #10 geschreven door een gast op donderdag 26 november 2015 om 09:23:33.
Neen, je moet enkel opletten dat geluid via HDMI geactiveerd is in het OS en dat het bewuste kanaal ook open staat qua volume en dan natuurlijk geen oudbollige HDMI kabel gebruiken.

Lukt het dan nog niet, minstens eens die TV aan het internet hangen en update kiezen.
Werkt goed onder windows, minder goed onder linux (vraagt wat meer attentie) macOS geen idee.
^ Reactie #11 geschreven door Cdude op donderdag 26 november 2015 om 15:13:00.
Cdude's avatar
"Neen, je moet enkel opletten dat geluid via HDMI geactiveerd is in het OS en dat het bewuste kanaal ook open staat qua volume en dan natuurlijk geen oudbollige HDMI kabel gebruiken."
Misschien mijn OP eens lezen(ps : ik ben IT'er ;)

De update is een goed idee. Ga ik zeker eens proberen en resultaat posten. (als ik haar niet eerst dump :P)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.63 % door Cdude op donderdag 26 november 2015 om 15:13:56.
^ Reactie #12 geschreven door thekid op donderdag 26 november 2015 om 17:45:35.
thekid's avatar
Moderator

Randinformatie

Misschien is ze je voor CDude? ;)
^ Reactie #13 geschreven door een gast op donderdag 26 november 2015 om 18:04:08.
Ik ben uitvinder, programmeur , en heb doorgedreven IC kennis dus schud computerborden zowat uit mijn mouw. Dat neemt niet weg dat ik soms wat vergeet, een mens is en blijft de zwakste schakel.

Neem nu, een burgerlijk ingenieur kan soms over de bomen van het bos zien, dus van een mug een olifant maken terwijl een A3 'er de mug direct ziet. Ook weer een menselijk aspect.

Als de lcd TV nieuw is en het werkt toch niet , dan zit er niks anders op dan ook nog een audio kabel naar de TVte sturen.

Als de LCD een paar jaar oud is, zeker achter updates zien want in elke LCD TV zit een kleine computer.
Het is wel, TV fabrikanten reageren pas als genoeg klanten reclameren voordat ze een update willen uitbrengen.

^ Reactie #14 geschreven door Cdude op donderdag 26 november 2015 om 19:48:18.
Cdude's avatar
Uitvinder?
^ Reactie #15 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 28 november 2015 om 22:28:38.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Gast heeft eerder vermeld onder een andere naam dat hij uitvinder is.
Ik lees wel alle posten :D
RAM van Cdude heeft een update nodig ;)
^ Reactie #16 geschreven door Cdude op zondag 29 november 2015 om 11:33:44.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Wheeldigger op 28/11/2015 22:28:38:

Gast heeft eerder vermeld onder een andere naam dat hij uitvinder is.
Ik lees wel alle posten :D
RAM van Cdude heeft een update nodig ;)

Wheely heeft sarcasme meter nodig (zéggen dat je uitvinder bent is makkelijk ;))
^ Reactie #17 geschreven door Wheeldigger op zondag 29 november 2015 om 15:15:48.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Zonder handleiding uw tv proper laten werken is ook uitvinden :D
Maar bon, wederom back on topic.....
^ Reactie #18 geschreven door een gast op zondag 29 november 2015 om 20:58:33.
Iets maken wat nog niet bestaat, dat is uitvinden mijn beste.
^ Reactie #19 geschreven door Cdude op zondag 29 november 2015 om 22:19:12.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Gast op 29/11/2015 20:58:33:

Iets maken wat nog niet bestaat, dat is uitvinden mijn beste.

Bedankt voor de toelichting : Wat hebt u zoal uitgevonden de laatste tijd? Misschien eens een topic over openen ?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen