Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Laptop koeler blijft hard blazen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Goffetomme op dinsdag 20 oktober 2015 om 19:48:13.
Goffetomme heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Ik heb spontaan een probleem gekregen met de cpu fan van m'n Lenovo Thinkpad Edge. Ik was gewoon muziek via Youtube aan het afspelen en de laptop viel ineens compleet uit. Na opnieuw opstarten ging de cpu fan hard blazen en blijft dat ook continu doen. De laptop was niet oververhit (stond zelfs pas net aan) en de fan is ook pas geleden nog schoongemaakt. Hij blaast ook gewoon koele lucht. Na herstart kreeg ik vanuit het update center van Windows 7 de melding: PCI Standard Host CPU Bridge is geinstalleerd en klaar voor gebruik. Ik heb het vermoeden dat de laptop is uitgevallen tijdens deze update die op de achtergrond bezig moet zijn geweest. Wat ik nu ook probeer, de koeler blijft hard blazen vanaf het moment dat ik 'm aanzet. Ook systeemherstel heeft niks uitgehaald. Verder heb ik geen wijzigingen aangebracht aan het systeem als alleen dat ik gisteren de Maschine Mikro van Native Instruments heb verwijderd. Dat ging verder goed en leidde niet tot vreemde problemen. Ik vermoed dat het dus te maken heeft met bovenstaande update, maar heb geen idee hoe dit op te lossen. Kan iemand mij helpen? Mijn dank is ontzettend groot alvast. Groet, Olof
Bijlage: 4652de0b8f5d37665109a585cdfbf581.jpg
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op dinsdag 20 oktober 2015 om 21:13:37.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Heb je al eens nagekeken of er geen recentere bios voor die Lenovo beschikbaar is.
Bij laptops is het vooral de bios die instaat voor de ventilator toerental.

of gebruik windows software zoals speedfan etc maar een bios update zou het euvel ook moeten oplossen, helaas Lenovo is berucht gekend voor dit probleem.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen