Multidesk.be » Forums » Netwerken » Ethernet probleem

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door jestanddogs op maandag 19 oktober 2015 om 10:38:35.
jestanddogs heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 2
Hoi iedereen,

Even mijn probleem schetsen:
Heb een switch geplaatst en rechtstreekse kabel getrokken van modem (telenet) vanuit die switch kabels naar digicorder, pc binnen, kabel naar ons hondenkapsalon 25m nog niet aangesloten en kabel naar chalet waar vrouw haar broer woont op 35m. Alle kabels zijn ftp cat 6. Probleem is in chalet kan haar broer in zijn vaste pc geen verbinding krijgen, sluit ik mijn laptop aan direct verbinding op die kabel ?? Hij heeft daar internet via powerline van haar ouders die naast ons wonen en dat werkt maar natuurlijk iets trager. Hoe kan ik dat probleem oplossen, geen defect aan kabel en zijn pc vindt de kabel niet wel de andere via powerline!!
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op maandag 19 oktober 2015 om 11:03:43.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Powerlines : 1 ervan moet aan een netwerk kabel hangen of een wifi hotspot als het powerline model dat toelaat.

Dus in principe inderdaad, hang er je laptop aan en kijk of voor netwerk kabel te controleren bestaan er netwerk verbindingstesters (+/- 20 euro) die je al direct vertellen of de connectoren wel goed aangesloten zijn want dit is kwaal nummer 1, lees meest voorkomend. Als de laptop er ook niet aan kan, tja, kijk zit die cat6 stekker er wel goed op.

Verwacht wel slechte cat6 kabel van DHZ zaken.

Lees miezrige bandbreedte.

Welk merk netwerk kabel?
cat6= metalen connector afscherming.

^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 19 oktober 2015 om 11:21:10.
Beste,

Ik heb CAT6 sFTP netwerkkabel met vaste kern gebruikt en deze werkt omdat ik met laptop wel internet heb via deze kabel. Steek ik deze in de pc geen verbinding. Pc en laptop via powerline beide internet. dus nieuwe kabel en connectors zijn wel goed dan.
^ Reactie #3 geschreven door sharkoon op maandag 19 oktober 2015 om 12:25:33.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Het beste is DHCP instellen op de probleem computer.

Wat geeft de probleem pc dan weer als je in een opdrachtprompt ipconfig/all intikt.

Het IP adres moet in elk geval 192.168.0.x zijn.
Subnet mask in elk geval 255.255.255.0

Als ipconfig dat al geeft kan het enige dat nog roet in het eten gooit DNS zijn.

Ik gebruik de telenet DNS 195.130.13.04 en 185.130.13.4 maar dat kunnen ook andere dns ip's zijn.

En als via DHCP DNS 192.168.0.1 staat is het ook goed (is de telenet modem)

En mocht het IP goed zijn igesteld maar veranderd dit weer, mogelijk spyware.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen