Multidesk.be » Forums » Internet-gerelateerde software » Gast/klant account aanmaken telenetmodem

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steelgate op donderdag 15 oktober 2015 om 14:29:22.
steelgate's avatar
Multiviteit: 1568
What's up doc !!!
Kan je op de Telenetmodem een gast account aanmaken?
Ik zou wifi willen voorzien voor de klanten in een kapsalon.

Of gaat dit alleen werken met een externe router?
Death is the greatest thing of all that's why we save it 4 last
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op donderdag 15 oktober 2015 om 19:58:47.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
De telenet modem is niet geschikt.
Maximum 4 connecties en niet echt gast toegang.

Wwat wel werkt is van telenet modem naar een wifi hotspot die bovendien antennes hebben en die kan je wel als gast toelaten maar vergeet niet dat de gast kan proberen om andere computers te benaderen die gebruik maken van het wifi signaal tot zelfs uw eigen computer.
Want gast toegang beteket: geen wifi beveiliging dus signaal is vrij te ontvangen door meer computer gebruikers in de buurt van uw kapsalon.

Dat kan ook een router zijn met een wifi hotspot .

Of hang een papiertje in het kapsalon met de beveiligingsgegevens op.

bvb wpa en kapsalon als paswoord bvb.
Wijzig dat best wel om de week.

Dan hoeven smartphone, tablet en laptop gebruikers enkel even de wifi beveiliging invullen en poef, ze hebben toegang.

Want verwar een gast account bij een OS niet met gast toegang bij wifi.
Bij het OS zijn de rechten zodanig teruggeschroefd zoadat een gast niet veel kan uitspoken, bij wifi betekent dit, kom maar af mensen.
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op vrijdag 16 oktober 2015 om 11:55:33.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

De telenet modem is niet geschikt.
Maximum 4 connecties en niet echt gast toegang.

Niet alleen dat, dan kunnen enkel de mensen met Telenet abbo thuis er op (als ze hun hotspotcode kennen) of hij moet de zijn(hotspotcode) afgeven
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.73 % door Cdude op vrijdag 16 oktober 2015 om 11:57:14.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door steelgate op vrijdag 16 oktober 2015 om 11:56:53.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
idd cdude. Denk dat ik best een externe router plaats en daar een gast aanmaak met beperkte toegang.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op vrijdag 16 oktober 2015 om 11:58:06.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit steelgate op 16/10/2015 11:56:53:

idd cdude. Denk dat ik best een externe router plaats en daar een gast aanmaak met beperkte toegang.

Inderdaad, die geldt dan enkel op die router (en dan nog tijdelijk indien je die roteert)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 27 oktober 2015 om 17:07:03.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Meen toch dat je op de externe router IP adressen kunt blocken, dus de computer(s) van de kapsalon onbereikbaar maken?
(Ben er niet zo in thuis....)
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op dinsdag 27 oktober 2015 om 18:19:43.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit Wheeldigger op 27/10/2015 17:07:03:

Meen toch dat je op de externe router IP adressen kunt blocken, dus de computer(s) van de kapsalon onbereikbaar maken?
(Ben er niet zo in thuis....)

Je kan in een router :

1 : Bepalen dat enkel bepaalde adressen op het internet kunnen (dus enkel gekende toestellen bv. je pc, tablet, gsm). Je PC geef je dan een vast adres/DHCP uit.

2 : Bepaalde adressen uitsluiten.

Guest netwerk is een volledig apart netwerk
http://www.linksys.com/gb/support-article?articleNum=140727

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2428032,00.asp

(je zou natuurlijk je mappen ed kunnen beveiligen met policy en permissions kunnen werken maar dan maak je het ingewikkelder )
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/file-sharing-essentials#1TC=windows-7

http://www.howtogeek.com/72718/how-to-understand-those-confusing-windows-7-fileshare-permissions/
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.29 % door Cdude op dinsdag 27 oktober 2015 om 18:24:13.
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op dinsdag 27 oktober 2015 om 23:16:47.
Cdude's avatar
Op ZD-net vond ik een volgende tip wel interessant : "Ik heb een QR code gegenereerd met de wifi instellingen zodat gasten met een scan op het netwerk kunnen."
Voor mensen met een smartphone erg handig én klantvriendelijk.

http://lifehacker.com/5835743/how-to-share-your-wi-fi-network-with-android-users-with-a-qr-code-and-barcode-scanner
^ Reactie #8 geschreven door steelgate op woensdag 28 oktober 2015 om 08:08:07.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Cdude op 27/10/2015 23:16:47:

Op ZD-net vond ik een volgende tip wel interessant : "Ik heb een QR code gegenereerd met de wifi instellingen zodat gasten met een scan op het netwerk kunnen."
Voor mensen met een smartphone erg handig én klantvriendelijk.

http://lifehacker.com/5835743/how-to-share-your-wi-fi-network-with-android-users-with-a-qr-code-and-barcode-scanner

Is wel interessant met een Qr-code, kan die ook wekelijks vervangen zonder dat er iemand iets van ziet.
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op woensdag 28 oktober 2015 om 08:54:09.
Cdude's avatar
Mijn gedacht (thumbsup) Discreet én makkelijk
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 33.33 % door Cdude op woensdag 28 oktober 2015 om 08:55:03.
^ Reactie #10 geschreven door steelgate op woensdag 28 oktober 2015 om 09:54:02.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Cdude op 28/10/2015 08:54:09:

Mijn gedacht (thumbsup) Discreet én makkelijk

_O_:P

Ps: werkt dit voor alle routers of zijn dit bepaalde merken/types die dit kunnen?
^ Reactie #11 geschreven door sharkoon op woensdag 28 oktober 2015 om 10:50:56.
Staat los van de routers, de QR code bevat enkel de inlog gegevens.
Werkt dus enkel op smartphones en laptops als die tenminste een camera hebben en ook QR code app hebben op geďnstalleerd.

Het is enkel de verloren generatie die om de haverklap e-mail, maar vooral facebook, twitter etc zitten te bekijken die eventueel iets zien zitten in het wifi aanbod.

Maar gezegend is de techniek niet. Moet het wifi signaal door muren is al een verzwakking. Metalen objecten absorberen RF stralen dus ales er veel metaal aanwezig is in de kapperszaak zakt de bandbreedte nog een trap verder.

Dat geld trouwens ook voor 3G en 4G bij smartphones.

^ Reactie #12 geschreven door Cdude op woensdag 28 oktober 2015 om 14:20:02.
Cdude's avatar

Dixit

Ps: werkt dit voor alle routers of zijn dit bepaalde merken/types die dit kunnen?

Wat Sharky zegt in zijn eerste zin (de rest OT)

Dus router onafhankelijk. Hier mooi uitgelegd

http://www.wikihow.com/Make-a-QR-Code-to-Share-Your-WiFi-Password
^ Reactie #13 geschreven door steelgate op woensdag 28 oktober 2015 om 15:12:39.
steelgate's avatar
What's up doc !!!

Dixit

Dixit Cdude op 28/10/2015 14:20:02:

Dixit

Wat Sharky zegt in zijn eerste zin (de rest OT)

Dus router onafhankelijk. Hier mooi uitgelegd

http://www.wikihow.com/Make-a-QR-Code-to-Share-Your-WiFi-Password
.

(thumbsup)
^ Reactie #14 geschreven door sharkoon op woensdag 28 oktober 2015 om 16:49:41.
De rest OT, je moest eens weten hoeveel keer ik met een signaalsterktemeter moest rondlopen , zowel bij particulieren als zelfstandigen en de problemen beginnen pas serieus als metalen objecten beginnen te resoneren.

^ Reactie #15 geschreven door Cdude op woensdag 28 oktober 2015 om 18:46:10.
Cdude's avatar

Dixit

Dixit sharkoon op 28/10/2015 16:49:41:

De rest OT, je moest eens weten hoeveel keer ik met een signaalsterktemeter moest rondlopen , zowel bij particulieren als zelfstandigen en de problemen beginnen pas serieus als metalen objecten beginnen te resoneren.

OT = "verloren generatie" . Je klinkt als een 80 jarige.
^ Reactie #16 geschreven door steelgate op donderdag 29 oktober 2015 om 08:18:44.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Geen ruzie maken he. haha :D
^ Reactie #17 geschreven door sharkoon op donderdag 29 oktober 2015 om 19:33:57.
Met verloren generatie bedoel ik, mensen die continu op hun smartphone bezig zijn met sociale netwerken etc. Waardeloos voor bedrijven.
^ Reactie #18 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 30 oktober 2015 om 22:20:25.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Ben het wel met Sharkoon eens over die telefoon-terror, maar we raken enkel offtopic nu.
Back on the topic please :)
^ Reactie #19 geschreven door steelgate op donderdag 12 november 2015 om 15:09:03.
steelgate's avatar
What's up doc !!!
Weet er iemand een goede access point die ik kan gebruiken voor ik kapsalon?
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen