Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » Windows 10

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Nitwit op dinsdag 1 september 2015 om 17:14:36.
Nitwit heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 331
Hallo,

Onlangs heb ik Windows 8.1 naar 10 ge-update. Ik weet eigenlijk niet waarom, want ik weet sowieso weinig tot niets van software etc. Nu hoorde ik ook dat veel mensen zo'n update juist afraden. Ik heb ook geprobeerd via systeemherstel alles weer terug te zetten. Dit is niet gelukt. Ik kan dan niet meer in het systeem komen (foutmelding 0xc000021a. Later toch weer gelukt op een andere manier.

Hoe kan ik, als ik zou willen, nu toch weer terug naar Win 8.1?

Dank voor jullie reactie bij voorbaat.

Nitwit

^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 21:12:21.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Blijf gerust bij windows10
Maar ga naar de instellingen zijde privacy en schakel daar zowat alles uit.
In weze is windows10 gewoon windows 8.1 met andere gui en het klopt wel dat windows 10 een soort backdoor applicatie heeft maar dat wordt enkel gebruikt als het systeem een fout gedetecteerd heeft, dan stuurt windows 10 zelf gegevens naar Microsoft maar geen prive gegevens.

Om toch terug te gaan naar windows 8.1 , dat gaat enkel als je een upgrade hebt gedaan en geen volledige installatie van windows10.

Ga naar instellingen, Bijwerken en beveiligen , Backup ,en kies dan in het rechterveld "Ga naar Back-up maken en terugzetten (windows 8.1)

Probeer niks anders want dat kan tot problemen leiden.
^ Reactie #2 geschreven door Nitwit op dinsdag 1 september 2015 om 22:19:49.
Het was een update (op 'uitnodiging'). Ik heb nu alles uitgeschakeld bij privacy. Als ik kijk bij 'back-up maken en terugzetten', dan staat daar 'terugzetten naar Windows 7'. Raar, want ik heb 8.1.

Terugzetten zal denk ik niet meer mogelijk zijn, omdat ik vooraf geen back-up gemaakt heb, en dat had ik waarschijnlijk wel moeten doen?
^ Reactie #3 geschreven door Nitwit op dinsdag 1 september 2015 om 23:22:55.
Ik zie nu trouwens ook dat je Internet Explorer kunt gebruiken en niet vast zit aan Microsoft Edge. Wat zijn daar eigenlijk de pros en cons van?
^ Reactie #4 geschreven door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 23:39:52.
Ik vrees dat systeemherstel het een en het andere omzeep heeft geholpen.
Windows10 maakt bij een upgrade vanzelf een backup.

Tussen windows10 en 8.1 is er niet zoveel verschil, de metro interface is bij desktop computers wel beperkt gehouden tot een start menu.

Veel windows 8 gebruikers op desktops zijn daarom naar windows10 gegaan.

Ofwel 8.1 terug installeren of teruggaan naar windows7. Want dat zal wel gaan maar eventueel ook wel met fouten. Soort mengelmoes van windows 7 en 8.1.

Ondervind je zelf problemen onder windows 10?

Edge is gewoon een nieuwe browser van Microsoft.
Maar je kan eender welke andere browser gebruiken , zoals Internet explorer, Firefox, Waterfox , Chrome, Safari etc.

Edge ondersteunt recentere dingen dan IE, Als je edge gebruikt op boloude websites zal edge de vraag stellen om om te schakelen naar IE of toch verder te gaan met edge. Edge verwijst naar de grafische manier van opbouwen.

Enfin, werk wat met windowd10 een tijdje en beslis dan pas om eventueel terug te gaan naar windows 8.1

^ Reactie #5 geschreven door Cdude op dinsdag 1 september 2015 om 23:50:43.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://www.howtogeek.com/223139/how-to-create-an-image-of-your-pc-before-upgrading-to-windows-10/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #6 geschreven door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 23:55:49.
Weer de berichten niet gelezen en link naar Engelse website terwijl er Nederlandstalige links zijn.

Upgrade gedaan van windows 8.1 naar windows 10.
"before upgrading"

En trouwens, windows10 upgrade maakt ZELF een backup als er tenminste vrije ruimte genoeg is. Maar om terug te gaan dus nooit systeemherstel gebruiken want dan mag je problemen verwachten.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.24 % door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 23:57:24.
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op woensdag 2 september 2015 om 00:11:33.
Cdude's avatar
als als als mijn tante een snor had ...

Je dient ALTIJD zelf een back-up te maken van je belangrijke data voor een upgrade.
Rule 1 in de IT-wereld !!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door joke op woensdag 2 september 2015 om 12:25:37.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit Cdude op 02/09/2015 00:11:33:

als als als mijn tante een snor had ...

Dan won ze het songfestival.(handshake)

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #9 geschreven door Nitwit op woensdag 2 september 2015 om 20:39:59.
Sharkoon, dank voor je info. Ik denk dat ik het voorlopig maar zo laat bij Windows 10. Het zal wel wennen misschien.
^ Reactie #10 geschreven door sharkoon op donderdag 3 september 2015 om 13:41:04.
Dit is mijn allerlaatste bericht:

Wie toch bezwaren heeft dat microsoft gaat lopen met onze prive gegevens:
Alvast in de instellingen /privacy het gros uitschakelen.

Start de opdrachtprompt als administrator.
Tik in:

sc delete Diagtrack en druk op enter
dan:
sc delete dmwappushservice en druk op enter

Sluit de opdrachtprompt

ga naar start, kies alle apps en scroll naar zoeken.
Tik in gpedit.msc , rechtermuisklik op gpedit.msc en kies als administrator uitvoeren. OPGELET: werkt niet onder de HOME editie van windows 10

Ga naar : Computer configuratie/Beheerssjablonen/gegevensverzameling en preview-versies

In het rechterveld staat Telemetrie toestaan uitschakelen.
Rechtermuisklik , bewerken en vink uitschakelen aan.

Terug onder Beheerssjablonen : Onedrive
Idem rechtermuisklik , bewerken en uitschakelen (tenzij je onedrive gebruikt)

Sluit gpedit.msc.

Zoek dan naar regedit en dit ook weer als administrator uitvoeren.
Browse naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Current Version\Policies\Datacollection

In het rechterveld zie je AllowTelemetry staan, zet dit op 0
Sluit dan regedit.

Zoek weer naar Kladblok, ook weer als administrator openen.
Kies open en zoek naar:

c:\windows\drivers\etc

Onderaan rechts zie je textbestanden (txt), klik erop en kies alle bestanden.
Open het bestand host

Plak achter de laatste lijn: (#::1 localhost)
0.0.0.0 vortex.data.microsoft.com
0.0.0.0 vortex-win.data.microsoft.com
0.0.0.0 telecommand.telemetry.microsoft.com
0.0.0.0 telecommand.telemetry.microsoft.com.nsatc.net
0.0.0.0 oca.telemetry.microsoft.com
0.0.0.0 oca.telemetry.microsoft.com.nsatc.net
0.0.0.0 sqm.telemetry.microsoft.com
0.0.0.0 sqm.telemetry.microsoft.com.nsatc.net
0.0.0.0 watson.telemetry.microsoft.com
0.0.0.0 watson.telemetry.microsoft.com.nsatc.net
0.0.0.0 redir.metaservices.microsoft.com
0.0.0.0 choice.microsoft.com
0.0.0.0 choice.microsoft.com.nsatc.net

Sla host dan op.

Updates kunnen van andere computers komen, om dit te vermijden:
Zorg dat, in systeeminstellingen/bijwerken en beveiliging
Klik rechts op geavanceerde opties

Een beetje lager staat : klik op "Kiezen op welke manier updates worden geleverd"
Vink dat schuivertje daar op uit stand.

Nu als Microsoft echt wil, kunnen ze dit weer forceren maar vermoedelijk niet want dan morren weer zeer veel computer gebruikers.

Microsoft gebruikt wat google al lang doet bij Android, toch straf dat de gebruikers van Andriod niet massaal reclameren. Apple met zijn Iphone/Ipad identiek.

Opgelet: mensen die er niks tegen hebben dat microsoft:
Alle paswoorden van e-mail, facebook, twitter, gmail etc beveiligd opslaat op hun servers.
Voordeel is wel, gecentraliseerde weergave, nadeel is wel, niks is prive.
Wordt bvb uw laptop of windows smartphone gepikt, tja daar sta je dan .
Een BIOS paswoord voor opstarten is dan de laatste strohalm.
Let wel: dan ook een paswoord voor toegang tot de BIOS te kunnen blokkeren.

Ondertussen bijna 77 miljoen windows10 versies geÔnstalleerd.

Enfin, het beste nog Multidesk.

Opgelet: sommige anti virus applicaties beveilige het host bestand.
Schakel dan anti virus even volledig uit voor de wijziging.

Bitdefender is op dat gebied een echte pest.

^ Reactie #11 geschreven door Cdude op donderdag 3 september 2015 om 16:10:02.
Cdude's avatar
lekker kort bondig en ideaal voor de leek
^ Reactie #12 geschreven door sharkoon op donderdag 3 september 2015 om 19:34:34.
Errata :

Het pad naar het host bestand moet zijn:

c:\windows\system32\drivers\etc

Omdat de windows10 home editie niet over gpedit beschikt post ik nog een alternatief daarvoor.

Een leek kan dit gerust uitvoeren.
En wat wil je, ofwel alle tracking manieren van Microsoft accepteren of ervoor zorgen dat het gros ervan wordt uitgeschakeld.

Enfin het zijn zo'n berichten die me dwars zitten Cdude.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 37.82 % door sharkoon op donderdag 3 september 2015 om 19:36:47.
^ Reactie #13 geschreven door sharkoon op vrijdag 4 september 2015 om 09:42:08.
Vandaag getest: teruggaan naar windows7 gaat vlot.
let op enkel via instellingen , Backup etc.

Het euvel is met windows10: gezien Microsoft een ander business model gekozen heeft, dat gebaseerd is op inkomsten via het aanbieden van gepersonaliseerde reclame. En mocht de microsoft vortex server gekraakt worden, tja, daar gaan de weliswaar beveiligde gebruikersgegevens.

Maar wie ze ook heeft, die heeft genoeg tijd om die beveiliging te kraken.
Want dat is een kwestie van tijd.

En cloud opslag is fijn, maar sporadisch falen zij ook , mede door cyberaanvallen , en dat is *altijd* met dataverlies.

En vooral laptops zijn de pineut , Microsoft kan ongemerkt de microfoon activeren en de camera, de locatie traceren, de inloggegevens stelen want Microsoft houd die bij, lokaal niet meer.

Maar aan andere zijde: als ze het OS gratis weg geven, is het normaal dat de dollars op een andere manier moeten binnenkomen.

Wil je teruggaan naar uw vorige windows versie, dit moet wel binnen 1 maand gebeuren, want daarna verwijderd windows10 de backup.

De Microsoft klanten zouden massaal terug moeten gaan om Microsoft door de knieŽn te krijgen. Bvb: als er uiteindelijk 25 miljoen gebruikers over blijven is het business plan niet echt rendabel te noemen.

Nitwit, staat er nog een windows.old folder op uw C-schijf?
^ Reactie #14 geschreven door Nitwit op vrijdag 4 september 2015 om 20:06:48.
Heb ik volgens mij wel, als het de goede is. Ik weet alleen niet hoe ik de 'print screen' hier kan neerzetten. Snap wel de code , maar krijg het printje er niet tussen??

Verder heb ik Windows 8.1 en geen Windows 7, op de laptop. Kan het ook daar naar toe teruggezet worden dan?
^ Reactie #15 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 4 september 2015 om 21:07:58.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Uitgebreid antwoordformulier nemen, en printje als bijlage bijvoegen.
^ Reactie #16 geschreven door Nitwit op vrijdag 4 september 2015 om 21:15:00.

Bijlage: 4e3d9b79c479bd159c596d61f4bf1164.docx
^ Reactie #17 geschreven door sharkoon op vrijdag 4 september 2015 om 22:33:57.
hmm is in orde.

Via instellingen , backup enz, zou je in principe terug naar windows 8.1 moeten kunnen gaan. Staat er windows7 , misschien een flater aanduiding van microsoft of je was toch met windows7 bezig ?

In wordt case gevoelige data opslaan op een CD of USB stick of externe schijf en dan de windows 8.1 download tool:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows8

Helaas deze applicatie enkel in't engels, maar de windows versie is zelf wel in't Nederlands.
Dit is eigenlijk een download manager maar de enige manier om windows 8.1 te downloaden.

en maak een DVD of USB aan om zo windows8.1 terug van scratch te installeren.

Dan vanaf de backup terug uw gegevens overkopiŽren.

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.3 % door sharkoon op vrijdag 4 september 2015 om 22:38:27.
^ Reactie #18 geschreven door Nitwit op vrijdag 4 september 2015 om 22:40:18.
Ik volg niet alles, eerlijk gezegd. Zelf heb ik het nooit over Windows 7 gehad. Als ik het nu goed begrijp, dan maak ik een back-up van alle documenten en andere belangrijke zaken. Dan volg ik de tool die je gegeven hebt, en dan is het voor elkaar?
^ Reactie #19 geschreven door sharkoon op vrijdag 4 september 2015 om 23:28:57.
Via die download tool kan je de windows8.1 iso downloaden.
Bezoek dan:

http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

en via die download tool kan je een bootable usb-stick aanmaken en dan via de usb stick opstarten en zo windows8.1 vanaf nul installeren.

Via USB installeert sneller dan een DVD

Het is een volledige installatie van windows 8.1
product code nodig tijdens de installatie ervan.
Heb je die niet, blijf dan best bij windows 10 of toch via instellingen backup etc zo terug gaan naar de vorige versie. Stond er windows 8.1 op, dan wordt dat terug windows 8.1.

• Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen