Multidesk.be » Forums » Hardware algemeen » Computermuis blokkeert plots

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 31 augustus 2015 om 17:13:15.
Ook mijn computermuis blokkeert plots en alt-ctrl-delete helpen niet.
Dus stekker uit stopkontakt en heropstarten.

Vraag: welke instelling kan ik in mijn pc windows 7 herinstellen of verbeteren.
Kan ik iets in Configuratiescherm-Apparaten -muis zoals de aanwijzers of knoppen wijzigen???

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht in een nieuw onderwerp geplaatst zodoende alles overzichtelijk te houden. Het originele onderwerp kan je hier terugvinden.
thekid

Ik heb ondertussen ook de iets verwarrende berichten verwijderd
thekid
^ Reactie #1 geschreven door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 11:57:47.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Dat CTRL/ALT/DEL niet werken komt omdat het toetsenbord ook niet meer werkt.
Het euvel is niet de muis of het toetsenbord, dit is een kwestie van ofwel slechte driver of fout in bepaalde hardware.

Weet je nog exact wanneer het euvel ter sprake kwam, dan is een mogelijkheid om systeemherstel te gebruiken net voor die die bewuste datum maar een nadeel is wel, datgene dat je erachter hebt gedaan is dan wel weg.

Alternatief:

In eerste instantie zorgen dat wat drivers betreft de recentste versie te installeren.
Vooral chipset is belangrijk. en in dit geval zelfs de BIOS updaten als dat mogelijk is gezien het onregelmatig hangen van het systeem.

Als dat gedaan is en nog steeds een vastlopend systeem: dan is de services bekijken:

Om nu uit te zoeken wat nu eigenlijk het softwarematig probleem is:

Start de opdrachtprompt (CMD) met administrator rechten.
Start dan msconfig.

Kies het tabblad services.

Vink alvast onderaan "Alle microsoft services verbergen" aan.
De lijst van services wordt nu veel korter.

Selecteer nu al die lijnen en kies "alles uitschakelen".

Sluit msconfig af met "OK"

Herstart de computer. Werk verder met de computer en als die dan behoorlijk blijft draaien weet je alvast dat 1 van die services het probleem verooorzaken.

Dan is het een kwestie van, telkens via msconfig, de eerste aanzetten, OK terug herstart en weer een tijdje gebruiken en zo telkens 1 service meer inschakelen en ditto evenveel herstartes.

Dit is wel een tijdrovend principe maar dikwijls zit een mogelijk euvel wel net daar.

Nu hoe lang telkens gebruiken : ik zou zeggen 2 tot 3 uur , normaal in die tijd komt het euvel wel eens voor, de ene keer wat sneller dan de andere keer.

Nog problemen : beschrijf dan even de componenten in uw computer:
Hoeveel harde schijven, Hoeveel CD/DVD/Blueray , hoeveel ram geheugen,
Welk soort voeding zit er in, eentje met een ventilator of zonder ventuilator en hoeveel Watt.

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen