Multidesk.be » Forums » Audio & video » aansluiting onkyo tx-nr 626 a/v receiver

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door triaxpeer01 op maandag 31 augustus 2015 om 13:41:33.
triaxpeer01 heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 4
hoi,
ik zoek iemand voor een muziek installatie aan te sluiten van tv naar onkyo reciever tx-nr 626
dit is tevens ook een surround systeem
ik zelf ben van regio limburg.
bedankt ik hoor het wel.
Mvg.
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op maandag 31 augustus 2015 om 14:19:57.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
De verkoper van het apparaat al gevraagd?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door triaxpeer01 op maandag 31 augustus 2015 om 14:53:25.
hoi,
de verkoper was een persoon op ebay maar die kon mij geen faktuur meer maken anders deed ik hem ergens binnen voor dat te vragen.
daarom als mij iemand kon helpen was het probleem zo opgelost Niet ?
^ Reactie #3 geschreven door sharkoon op maandag 31 augustus 2015 om 16:09:41.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
Indien de TV enkel stereo doorstuurt, simpel.
je hebt nodig, commerciŽel beschikbare tulp connector

Bijlage: 14737474a607e71f1e35b5dfc3fc5efb.jpg

Verbind deze met de TV/CD connector aan de Onkyo met dezelfde stekkers op uw TV.
Nadeel, beide apparaten kunnen elkaar niet zien, telkens twee apparaten aanzetten.

Via HDMI nog simpeler:
Verbind de Onkyo HDMI poort 1 (enkel audio) via een hdmi kabel naar een vrije HDMI poort op uw TV.
Normaal als je dan uw TV aanzet, springt automatisch ook de Onkyo aan.

Download hier de Nederlandstalige handleiding van die Onkyo:
http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-nr626-92085.html

Cdude, wat langer nadenken voordat je iets neer schrijftt :)

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.75 % door sharkoon op maandag 31 augustus 2015 om 16:11:28.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 31 augustus 2015 om 17:52:38.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)

Dixit

Cdude, wat langer nadenken voordat je iets neer schrijftt :)

Hoezo, hij schrijft toch dat hij "iemand zoekt" om het ding aan te sluiten en vermeld nergens hoe hij het kocht?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door sharkoon op maandag 31 augustus 2015 om 20:44:01.
Normaal zit er bij het apparaat een handleiding.
Daar kan je al een heleboel informatie uit halen.

En die staat ook als download op de onkyo website.

Meestal zijn er problemen met de instellingen of slechte kabels.

Alls hij perse iemand zoekt, dan eerst wel locatie vermelden maar gezien dat niet zo verstandig is om dat zomaar te grabbel te gooien op het www bedoelt hij eerder hoe de verbinding te realiseren.

En de aansluiting zelf is altijd 1 type kabel gebruiken tussen de apparaten.

Maar soms ook nog eens, dan vooral bij de Onkyo de juiste instelling te gebruiken.

En in geval van surround : welk soort surround 5.1 , 7.1 opstelling en daar heb je ofwel meer kabelverbindingen voor nodig of een scpeciale instelling in de Onkyo om dat als 5.1 surround of 7.1 surround weer te geven.

Maar, er zijn bitter wijnig TV zenders die surround weergeven dus dat zal dan natuurlijk ook niet werken.

DVD en Blueray bieden wel surround audio.
Netflix bied ook surround aan.

Maar de gevestigde zenders VRT, VTM, etc, enkel als de bron van de uitzending surround audio bevat, maar slechts sporadisch, af en toe bij films.

^ Reactie #6 geschreven door triaxpeer01 op dinsdag 1 september 2015 om 08:39:09.
hoi
ik Zoek gewoon iemand die dit kan aansluiten of die zenders nu surround weergeven of niet maakt niet uit heb ook blueray speler en ik ga die ook gewppn voor muziek gebruiken
en trouwens had al even mee gedeeld dat ik van regio limburg was
de rest kunnen we nog zo afspreken.
^ Reactie #7 geschreven door sharkoon op dinsdag 1 september 2015 om 11:36:13.
Dat aansluiten is echt niet zo moeilijk hoor.
Dat staat netjes vermeld in de 140 pagina's tellende handleiding.
of de quick start pdf van 4 pagina's bevat de aaanslutingen.

Een blueray is video/audio apparaat.
Sommige ondersteunen ook Netflix maar dan moet de Blueray zelf wel een internet aansluiting hebben en het vraagt een grote internet bandbreedte richting 100GB tot 150GB naar gelang hoe frequent je Netflix gebruikt.

Dus verbind in elk geval de Blueray via een HDMI kabel naar HDMI poort 2 : BD/DVD

De onkyo ondersteunt naast spotify nog andere muziek bronnen op het internet, daarvoor moet de onkyo zelf dan ook wel met het internet verbonden worden.

De verbinding van de Onkyo naar de TV is weer een HDMI kabel . Aan de onkyo HDMI OUT MAIN indien de TV tenminste audio kan terugsturen via HDMI.
Luuk dat niet, heb je naast HDMI (video) nog ofwel een optische kabel nodig (als de TV voorzien is van een optische poort) of via tulp connector kabel anagloog van TV naar zone 8, Video/audio in , deel TV/CD

Het grootste kijk en luistergenot hang vooral van uw TV af.
Indien die up to date is, zet bvb uw TV aan en dan springt vanzelf de Onkyo aan.

Idem blueray : zet de blueray aan en poef, de Onkyo start ook en het fijne ervan is, direct in de juiste instelling.

Dus niet meer nodig om eerst nog eens de juiste instelling in te geven.

Download Manual_TX-NR626_NL.pdf

Of ja, als iemand in de buurt van Limburg even tijd heeft , dat gaat ook natuurlijk.
Maar ook die zal eerst wel even de handleiding doornemen .

^ Reactie #8 geschreven door sharkoon op vrijdag 11 september 2015 om 10:05:01.
Nederlandse handleiding Onkyo tx-nr626
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.43 % door sharkoon op vrijdag 11 september 2015 om 10:05:21.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen