Multidesk.be » Forums » Kopen & verkopen » 140 euro realistische voor een ImageWriter? (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door DTC op zaterdag 15 augustus 2015 om 14:39:11.
DTC's avatar
Multiviteit: 87
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo,

Op ebay is er iemand die 140 euro voor een ImageWriter 2 vraagt.
Iemand die weet of dat dit een realistische prijs is?

Groeten
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zondag 16 augustus 2015 om 09:43:20.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Apple matrix printer?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door sharkoon op zondag 16 augustus 2015 om 10:46:35.
sharkoon heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 185
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wordt niet meer gemaakt sinds 1996.
Dotmatrix printer.
Niet zuinig, slokt 180 Watt.
Een moderne dot matrix 20 tot 60 Watt naar gelang het model.
De imagewrriter 2 haalt 160x144 dpi
Een moderne dot matrix vanaf 360x180dpi
draft mode max 250 karakters per seconde
Modern 350 en hoger.

Als je een Apple Mac computer hebt zal dat wel werken.
Maar op windows heb je een appletalk emulator software nodig en dat gaat nog redelijk onder windows XP, Vista en 7 maar vanaf windows8 eerder problematisch.
Onder windows10 vraagt het aanpassing van een dll.

En bij een wat moderrnene niet apple printer zit je ook niet met Quikdraw

Conclusie: de Imagewriter 2 op windows kan wel werken, maar vraagt wat gebruikers aandacht voordat de printer iets zinnig op papier zet. Zeker bij modernste windows versies.
^ Reactie #3 geschreven door DTC op zondag 16 augustus 2015 om 13:23:59.
DTC's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Bedankt sharkoon,

Ik probeer uit te vissen wat zo een ding waard is. Maar gezien het al lang niet meer gemaakt wordt zullen er ook wel geen inktlinten meer voor bestaan veronderstel ik.

140 euro lijkt me dan toch wel wat overpriced. Of zijn er nog steeds Apple fans die er die prijs voor willen betalen?

@Cdude ja inderdaad, een Apple matrix printer.
^ Reactie #4 geschreven door sharkoon op zondag 16 augustus 2015 om 19:05:51.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Inktlint ervoor wordt nog wel verkocht maar je zal bij een echte apple computer verkoper moeten gaanen dan nog moeten wachten .
^ Reactie #5 geschreven door DTC op woensdag 19 augustus 2015 om 19:14:37.
DTC's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Interessant, wist ik niet. Werken die inktlinten soms ook op de hedendaagse printers van Apple?
^ Reactie #6 geschreven door Wheeldigger op donderdag 20 augustus 2015 om 01:03:22.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Linten (algemeen) zijn nog wel verkrijgbaar, zou het kunnen overspoelen.
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op donderdag 20 augustus 2015 om 08:33:42.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wat willen jullie/ jij daar nog mee aanvangen?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door sharkoon op donderdag 20 augustus 2015 om 13:05:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dotmatrix printer kunnen zeer snel zijn en draft mode is nog te lzezn maar tja, je ziet wel duidelijk dat het van een dot matrix komen.
Qua snelheid kunnen ze niet echt mee met laserprinters wel met inktjets.

Maar de techniek ken wel veel meer beperkingen tegen inktjet en kleurenlaser die in 1 pas alles op papier zet.

In verzendbedrijven zijn dotmatrix nog in gebruik want in kosten per pagina is het wel de goedkoopste techniek. En snelheid is tegenwoordig ook niet te onderschatten.

Voor een particumlier zou ik zeggen, kies inktjet of laser.
daar zal je veel meer plezier van hebben, kosten bij inktjet drukken kan vooral door niet de fabrikant inkt te gebruiken maar van bvb Pelikan , dit is niet de goedkoopste maar wel een van de beste en een stuk goedkoper dan de fabrieksinkt na UV tests gebleken.

Laserprinter vertoken meer vermogen, vooral in de opwarmfase gaat dit naar 900 Watt en ook tijdens werking gezien de fixeerrol nu eenmaal moet worden verwarmt, en ook de drum is een elektrisch gegeven.

Natuurlijk prijs per kWh en prijs inkt , het is evenwichtsoefening.

lasers printen scherp gelijnde tekst, inktjet kan dat ook maar dan zeker niet in draft modus en eens buiten draft modus zakt de snelheid aanzienlijk van het printen.

Ditmatrix kennen enkel zwart, tenzij ze twee kleuren linten gebruiken , let wel op, dan zakt de snelheid gezien de printkop nu eenmaal vasthangt aan het aantal printpennen en door de dubbele kleur dus direct de helft over heeft om een lijn in 1 van de twee kleuren te printen, tenzij de printer een liftmechanisme heeft om de lintcasette op en neer te bewegen maar dat vind je niet bij consumer dotmatrix printers.
^ Reactie #9 geschreven door DTC op donderdag 20 augustus 2015 om 22:33:36.
DTC's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Thuis heb ik een oude ImageWriter 2 van mijn vader staan. Die zou nog moeten werken maar ik heb wel geen inktlinten meer. Zelf heb ik dat ding nog nooit uitgetest. Nu ben ik aan het twijfelen of ik het ga verkopen (maar dan moet het wel iets waard zijn) of gewoon voor mezelf hou. Als ik het voor mezelf hou is wel de vraag hoe ik het werkend ga krijgen. Een Apple pc heb ik niet meteen bij de hand. Maar ik kan, zoals sharkoon zegt, de appletalk emulator eens uitproberen.

Maar in de eerste plaats moet ik dus weten hoeveel je nog voor ze een printer kunt krijgen. Als iemand daar echt 140 euro voor wilt geven (zoals op ebay) dan verkoop ik het meteen :)
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op vrijdag 21 augustus 2015 om 07:57:03.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"Als iemand daar echt 140 euro voor wilt geven (zoals op ebay) dan verkoop ik het meteen "
Je kent de bankdisclaimer : "resultaten uit het verleden zijn geen garantie blablabla" ?
Gewoon er op smijten (eBay) en zien wat de zot er voor betalen wil

Opmerking van de crew

Slotje zoals gevraagd
thekid
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten